- Berichten: 54
1800ES restauratie
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
28-04-2019 12:41 #183059
door 14652-dummy
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
Inmiddels heb ik een afspraak gemaakt voor een taxatie bij de vereniging. op een klusdag in Harderwijk en een week later heb ik ook meteen een afspraak gemaakt voor een kenteken keuring bij de RDW. Hoogste tijd dat de wagen de weg op gaat!
Om de auto zeker helemaal klaar te krijgen voor de keuringen gaat de auto weer op de kar.
Ik ga naar een vriend met een garagebedrijf. Bij hem kan ik op de brug de laatste correcties uitvoeren aan de wielophanging en de schokbrekers, Remmentest, we vinden nog een verstopping in de remdrukverdeler links achter. Verlichting controleren en de koplampen afstellen, en we proberen de motor af te stellen.
We krijgen de benzinedruk maar niet lekker afgesteld, volgens de fault tracing manual van Volvo eigenlijk het eerste waar je naar kijkt als je zeker weet dat de brandstofpomp het doet.
toch maar die dure nieuwe brandstofdrukregelaar aanschaffen...
Dat viel nog wel een beetje tegen..na wat rondbellen heb ik een tweedehands via Volvo Klassiekers in Barneveld. Het VKO heeft een week later ook nog een nieuwe op de kop getikt, die ook maar aangeschaft want ik had toch wat twijfels bij de andere en je kunt er nog maar een reserve hebben.
Uiteindelijk loopt de motor aardig maar een echt goede afstelling moet ik nog laten uitvoeren als de wagen op kenteken staat, dan hoef ik m niet meer op de kar te vervoeren.
Een week later heb ik de taxatie. dat was leuk. Weer de wagen op de kar en naar Hardewijk.
Ik heb een hoop leuke en enthousiaste reacties gekregen. De keurmeester was onder de indruk van de kwaliteit! De wagen is Cum Laude geslaagd met enkel maar 10-nen. Leuk als het werk op die manier gewaardeerd wordt!
Om de auto zeker helemaal klaar te krijgen voor de keuringen gaat de auto weer op de kar.
Ik ga naar een vriend met een garagebedrijf. Bij hem kan ik op de brug de laatste correcties uitvoeren aan de wielophanging en de schokbrekers, Remmentest, we vinden nog een verstopping in de remdrukverdeler links achter. Verlichting controleren en de koplampen afstellen, en we proberen de motor af te stellen.
We krijgen de benzinedruk maar niet lekker afgesteld, volgens de fault tracing manual van Volvo eigenlijk het eerste waar je naar kijkt als je zeker weet dat de brandstofpomp het doet.
toch maar die dure nieuwe brandstofdrukregelaar aanschaffen...
Dat viel nog wel een beetje tegen..na wat rondbellen heb ik een tweedehands via Volvo Klassiekers in Barneveld. Het VKO heeft een week later ook nog een nieuwe op de kop getikt, die ook maar aangeschaft want ik had toch wat twijfels bij de andere en je kunt er nog maar een reserve hebben.
Uiteindelijk loopt de motor aardig maar een echt goede afstelling moet ik nog laten uitvoeren als de wagen op kenteken staat, dan hoef ik m niet meer op de kar te vervoeren.
Een week later heb ik de taxatie. dat was leuk. Weer de wagen op de kar en naar Hardewijk.
Ik heb een hoop leuke en enthousiaste reacties gekregen. De keurmeester was onder de indruk van de kwaliteit! De wagen is Cum Laude geslaagd met enkel maar 10-nen. Leuk als het werk op die manier gewaardeerd wordt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 54
28-04-2019 13:06 #183061
door 14652-dummy
Eén Keertje nog dan.. Weer op de kar. Nu naar Zwolle voor de RDW keuring.
Dat begon lekker. De Keurmeester vermoedde dat er gelast was in de buurt van het chassis nummer in de sponning van de rechter deur. Ik had alle documentatie meegenomen, ook mijn Ipad met alle foto's die ik tijdens de restauratie gemaakt had en daar stond alles op.
(je ziet de Ipad met de betreffende foto op de rechterstoel liggen)
Toch wilde de keurmeester het zeker weten en hebben ze onder licht protest wat verf verwijderd rond het chassis nummer.
gelukkig bleek er niets aan de hand te zijn. De rest van de keuring verliep zonder problemen.
5 dagen later viel het kentekenbewijs door de brievenbus. Dus, verzekeren, platen laten maken en nu de weg op.
Er valt nog wel het een en ander aan te verstellen en updaten, das ook de lol aan het hebben van een klassieker,
maar de eerste rit is gemaakt!
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
Eén Keertje nog dan.. Weer op de kar. Nu naar Zwolle voor de RDW keuring.
Dat begon lekker. De Keurmeester vermoedde dat er gelast was in de buurt van het chassis nummer in de sponning van de rechter deur. Ik had alle documentatie meegenomen, ook mijn Ipad met alle foto's die ik tijdens de restauratie gemaakt had en daar stond alles op.
(je ziet de Ipad met de betreffende foto op de rechterstoel liggen)
Toch wilde de keurmeester het zeker weten en hebben ze onder licht protest wat verf verwijderd rond het chassis nummer.
gelukkig bleek er niets aan de hand te zijn. De rest van de keuring verliep zonder problemen.
5 dagen later viel het kentekenbewijs door de brievenbus. Dus, verzekeren, platen laten maken en nu de weg op.
Er valt nog wel het een en ander aan te verstellen en updaten, das ook de lol aan het hebben van een klassieker,
maar de eerste rit is gemaakt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 637
28-04-2019 15:45 #183062
door S.P.H Simon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Beantwoord door S.P.H Simon in topic 1800ES restauratie
Prachtig!
Welke papieren had je erbij?
Ik heb een Californische P1800E die nog moet worden gerestaureerd.
Welke papieren had je erbij?
Ik heb een Californische P1800E die nog moet worden gerestaureerd.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Zon
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 214
28-04-2019 17:25 #183063
door Zon
Beantwoord door Zon in topic 1800ES restauratie
Tsjonge dat is mooi geworden zeg!
Ik heb het hele topic nog eens nagelezen. Bedankt ook voor alle foto's: dat geeft veel tips hoe zaken kunnen worden aangepakt.
Ik heb het hele topic nog eens nagelezen. Bedankt ook voor alle foto's: dat geeft veel tips hoe zaken kunnen worden aangepakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 54
28-04-2019 19:34 #183064
door 14652-dummy
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
Bedankt voor de reactie, die van jou is ook goud geweest?
Ik had een zg pink slip, het Amerikaanse registratiebewijs, op naam van de vorige eigenaar, heb ik helaas niet meer, dat ligt bij de RDW, anders had ik wel een foto gepost. Een aankoopbewijs van de vorige eigenaar, dat heb ik niet hoeven tonen, en een rekening van de douane met de afrekening van de klaring voor de invoer, daar wilde ze wel een kopie van hebben bij de RDW. Na de keuring doe je aangifte voor BPM bij de belastingdienst (0 euro maar je moet wel aangifte doen) een paar dagen later valt je kentekenbewijs op de deurmat, daarmee laat je de kentekenplaten maken.
Ik had een zg pink slip, het Amerikaanse registratiebewijs, op naam van de vorige eigenaar, heb ik helaas niet meer, dat ligt bij de RDW, anders had ik wel een foto gepost. Een aankoopbewijs van de vorige eigenaar, dat heb ik niet hoeven tonen, en een rekening van de douane met de afrekening van de klaring voor de invoer, daar wilde ze wel een kopie van hebben bij de RDW. Na de keuring doe je aangifte voor BPM bij de belastingdienst (0 euro maar je moet wel aangifte doen) een paar dagen later valt je kentekenbewijs op de deurmat, daarmee laat je de kentekenplaten maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 637
28-04-2019 20:06 - 28-04-2019 20:08 #183065
door S.P.H Simon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Beantwoord door S.P.H Simon in topic 1800ES restauratie
Safari geel, dat moet ie ook weer worden vind ik mooier dan rood; kleurnummer 100. Zo'n pink slip heb ik volgens mij ook en twee aankoopbewijzen van de tussenhandel België-Nederland sinds '86.Ik zal je een PM sturen met foto van de pink slip.(gaat niet zie ik net foto's sturen per PM.)
Mooi topic! die zal ik tijdens de opbouw vaker gaan bekijken(eerst moet de 242 '76 af en door de APK)
Deze lijkt erg op de ES die vorig jaar op de beurs stond.
Mooi topic! die zal ik tijdens de opbouw vaker gaan bekijken(eerst moet de 242 '76 af en door de APK)
Deze lijkt erg op de ES die vorig jaar op de beurs stond.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Laatst bewerkt 28-04-2019 20:08 door S.P.H Simon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 54
28-04-2019 20:25 #183066
door 14652-dummy
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
Safari Geel staat m heel goed. Als je ergens mee zit of als je even wilt kijken ben je van harte welkom. Succes met de klussen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-05-2019 10:17 #183140
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 1800ES restauratie
Ik zou RDW bellen en het originele kentekenbewijs proberen terug te krijgen...hoort bij de wagen.
Nog even over de benzinedruk, nieuwe pomp zal veel verschil maken, je hebt toch wel het benzinefilter vervangen...
Ed
Nog even over de benzinedruk, nieuwe pomp zal veel verschil maken, je hebt toch wel het benzinefilter vervangen...
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16020-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 65
03-05-2019 15:27 #183171
door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic 1800ES restauratie
Wat is 'ie prachtig geworden.. Ik heb ook je webdagboek helemaal doorgenomen, subliem. Erg mooi!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.