- Berichten: 54
1800ES restauratie
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
13-09-2017 17:14 - 16-09-2017 10:08 #171775
door 14652-dummy
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
De motor snap ik nog wel, ik kan de revisie alleen niet zelf uitvoeren. De versnellingsbak met overdrive ?
totaal geen kaas van gegeten. Ik heb de bak naar Ed van der Zee gebracht die leuk de tijd nam om een en ander te laten zien en uit te leggen. Hij heeft de bak en OD uit elkaar gehaald en er kwam toch heel wat slijtage tevoorschijn. Zelfs enkele gebroken tanden van de 2e versnelling. Ik dacht dat de bak helemaal in orde zou zijn maar ik ben blij dat ik m uiteindelijk toch heb weggebracht!
De rubbers van de zuigertjes in de OD zijn versleten
Ed hield mij met foto's op de hoogte van zijn bevindingen
En hij levert uiteindelijk een prachtig gereviseerde bak af!
totaal geen kaas van gegeten. Ik heb de bak naar Ed van der Zee gebracht die leuk de tijd nam om een en ander te laten zien en uit te leggen. Hij heeft de bak en OD uit elkaar gehaald en er kwam toch heel wat slijtage tevoorschijn. Zelfs enkele gebroken tanden van de 2e versnelling. Ik dacht dat de bak helemaal in orde zou zijn maar ik ben blij dat ik m uiteindelijk toch heb weggebracht!
De rubbers van de zuigertjes in de OD zijn versleten
Ed hield mij met foto's op de hoogte van zijn bevindingen
En hij levert uiteindelijk een prachtig gereviseerde bak af!
Laatst bewerkt 16-09-2017 10:08 door 14652-dummy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 688
13-09-2017 18:45 #171778
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic 1800ES restauratie
Mooi verslag en handig die foto's. Het blijft fijn om zoveel mogelijk foto' s te hebben over de techniek en de body. Succes verder met dit mooie restauratie project.
Arnold
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 54
13-09-2017 18:55 #171779
door 14652-dummy
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
Dankjewel Arnold. Ik probeer in een paar dagen 2 jaar werk te posten zodat ik een up to date veslag van de montage kan maken. Dat wordt leuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 688
13-09-2017 19:12 #171780
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic 1800ES restauratie
Bedankt, ik heb welliswaar een 1800E en geen ES maar 80% is hetzelfde.
En met een opgroeiende zoon van 10 worden ritje met het gezin lastig, hij wil niet meer achterin. Duidelijk voordeel van een ES!
En met een opgroeiende zoon van 10 worden ritje met het gezin lastig, hij wil niet meer achterin. Duidelijk voordeel van een ES!
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 54
13-09-2017 19:51 #171781
door 14652-dummy
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
Ha, daar had ik nog niet bij stilgestaan.scheelt hoofdruimte en een panorama raam. De benen zitten bij beide even krap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2064
13-09-2017 22:34 #171791
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic 1800ES restauratie
Hallo Frits,
mooi je vorderingen te kunnen zien, hij wordt prachtig. Hopelijk vind ik ook eens tijd om mijn 1800S een dergelijke kuur te laten ondergaan.
groeten,
Rudi
mooi je vorderingen te kunnen zien, hij wordt prachtig. Hopelijk vind ik ook eens tijd om mijn 1800S een dergelijke kuur te laten ondergaan.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 54
14-09-2017 05:41 #171797
door 14652-dummy
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
Bedankt voor je reactie Rudi, het paneel in de achterbak viel perfect op z' n plaats zoals je ziet. Ik hoop van het weekend de post af te kunnen maken tot nu. Dan kun je eindresultaat zien
Groeten Frits
Groeten Frits
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 54
14-09-2017 05:57 - 14-09-2017 22:25 #171798
door 14652-dummy
De carrosserie wordt bij de spuiter op een frame gemonteerd, dit helpt bij transport in de werkplaats en de auto is nu ook kantelbaar
Jos loopt het straalwerk minitieus na en vindt hier en daar toch nog roest
Ook het laswerk wat ik gedaan heb wordt nagekeken en hier en daar verbeterd, ieder zijn vak!
Het linkervoorscherm wordt met hamer en dolly teruggeklopt in de correcte vorm. Ook andere deukjes en oude schades worden bijgewerkt
Elk paneel heeft wel iets ,de auto zit helemaal onder de kleine deukjes die hoofdzakelijk met plamuur waren weggewekt. Het meeste is zonder plamuur gerepareerd.
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
De carrosserie wordt bij de spuiter op een frame gemonteerd, dit helpt bij transport in de werkplaats en de auto is nu ook kantelbaar
Jos loopt het straalwerk minitieus na en vindt hier en daar toch nog roest
Ook het laswerk wat ik gedaan heb wordt nagekeken en hier en daar verbeterd, ieder zijn vak!
Het linkervoorscherm wordt met hamer en dolly teruggeklopt in de correcte vorm. Ook andere deukjes en oude schades worden bijgewerkt
Elk paneel heeft wel iets ,de auto zit helemaal onder de kleine deukjes die hoofdzakelijk met plamuur waren weggewekt. Het meeste is zonder plamuur gerepareerd.
Laatst bewerkt 14-09-2017 22:25 door 14652-dummy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 54
14-09-2017 06:24 - 14-09-2017 22:27 #171799
door 14652-dummy
Bij het stralen van de binnenkant van de motorkap en het dak is er toch een groot genoeg temperatuurverschil ontstaan in de huid waardoor een kleine vervorming optreedt. Dit gebeurd in de huid langs de randen waar de verstevigings constructie de huid afdekt. Gevolg; je kon bij bepaald licht de versteviginsconstructie in de huid zien staan aan de bovenkant. Dit heeft voor de motorkap en het dak veel werk gekost om weg te krijgen.
Door de grondige controle en reperaties aan oude schades en deukjes is al ruim een derde van de als eerst aangebrachte epoxy verwijderd. Voordat er geplamuurd wordt moet de auto eerst worden voorzien van een nieuwe laag epoxy. Je moet niet plamuren op kaal staal. De plamuur moet worden ingesloten tussen 2 lagen epoxy om vochtaantrekking door het plamuur tegen te gaan
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
Bij het stralen van de binnenkant van de motorkap en het dak is er toch een groot genoeg temperatuurverschil ontstaan in de huid waardoor een kleine vervorming optreedt. Dit gebeurd in de huid langs de randen waar de verstevigings constructie de huid afdekt. Gevolg; je kon bij bepaald licht de versteviginsconstructie in de huid zien staan aan de bovenkant. Dit heeft voor de motorkap en het dak veel werk gekost om weg te krijgen.
Door de grondige controle en reperaties aan oude schades en deukjes is al ruim een derde van de als eerst aangebrachte epoxy verwijderd. Voordat er geplamuurd wordt moet de auto eerst worden voorzien van een nieuwe laag epoxy. Je moet niet plamuren op kaal staal. De plamuur moet worden ingesloten tussen 2 lagen epoxy om vochtaantrekking door het plamuur tegen te gaan
Laatst bewerkt 14-09-2017 22:27 door 14652-dummy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 54
14-09-2017 06:46 - 15-09-2017 12:27 #171800
door 14652-dummy
Dus nadat de reparaties allemaal gedaan zijn eerst een nieuwe laag epoxy.
Dan volgen er een aantal rondes van plamuren en schuren. Geduld en doorgaan. Absoluut vakwerk!
Je kunt niet voorkomen dat je tot kaal metaal schuurt. Daarom na deze ronde weer een verse laag epoxy. Hieran word de spuitplamuur aangebracht voor het echte strakmaken
Beantwoord door 14652-dummy in topic 1800ES restauratie
Dus nadat de reparaties allemaal gedaan zijn eerst een nieuwe laag epoxy.
Dan volgen er een aantal rondes van plamuren en schuren. Geduld en doorgaan. Absoluut vakwerk!
Je kunt niet voorkomen dat je tot kaal metaal schuurt. Daarom na deze ronde weer een verse laag epoxy. Hieran word de spuitplamuur aangebracht voor het echte strakmaken
Laatst bewerkt 15-09-2017 12:27 door 14652-dummy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.