- Berichten: 1420
Katterug project
- Rob Baeten
- Platinum lid
"Jan Venema" schreef:
Op de laatste foto zie ik een 4 spijlen-gril; voor een PV445 heb je 5 spijlengril nodig.
Wellicht had je die ook inmiddels al verzameld.
Groet&
Jan Venema
He jan, leuk dat je dit detail opvalt. Ik heb inderdaad een extra spijl gevonden en die komt erop Nu pas het niet helemaal een op een omdat de verticale delen van de 5 spijlen gril wat anders zijn maar daar vind ik ook wel weer een oplossing voor. Anders is er in september weer de VKB en heb ik misschien het geluk dat ik de onderdelen daar vind voor een vrienden prijsje
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Berichten: 1725
Iemand????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Leuk om te zien dat het project weer vervolgd wordt.
Dat het mooie weer een extra motivatie is kan ik mij goed voorstellen
Ik ben ook zeer benieuwd naar de overdrive-modificatie, hoop dat je dat ook fotografeerd.
succes, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
"Jan van Bochove" schreef:
Ik ben ook zeer benieuwd naar de overdrive-modificatie, hoop dat je dat ook fotografeerd.
Wordt zeker vervolgd Jan , k'ben zelf ook heel benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen.
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Over het inbouwen van een overdrive in een Katterug is redelijk wat informatie te vinden, maar misschien ben je daar al mee bekend, zie ook de onderstaande links. Nu heb jij een Duett-chassis, dus dan kan het misschien zijn dat ook met zo'n overdrive sommige details net even een andere aanpak behoeven, maar dat is jouw vast en zeker wel toevertrouwd...
www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1247843&show_all=1
www.vclassics.com/pv_od.html
www.volvoadventures.com/544PVHans.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het alternatief om de kabel in het interieur onder de rechter vloermat door te leiden naar een rechte aansluiting in de bak, via een te maken opening in de rechter zijde van de tunnel, zou mijn voorkeur hebben.
In ieder geval heb je een langere kabel nodig en wel van een Amazon met overdrive, waarbij er keuze is uit twee exemplaren: 668598 (modellen tot 1963) en 670505 (modellen van 1963 t/m 1970). Het verschil tussen beide is de draadsoort van de aansluiting op de snelheidsmeter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Eerst een steuntje gemaakt dat vast geschroefd zit op de bak zodat ik de bak gemakkelijk kan passen en weer laten zakken.
Op het breedste punt van de overdrive heb ik de vloer aan beide kanten ongeveer 3,5 cm weg gehaald waardoor de afstand vanaf de eerste ribbel in de vloer nu 17cm is.
Dit geeft ongeveer 2cm ruimte tussen de bak en de tunnel aan allebei de kanten. De tunnel is op de vloer en boven aan ingeslepen en uitgebogen om deze ruimte mogelijk te maken ( zie de rode pijlen)
Ik kan nu beginnen met de nieuwe vorm en het plaatwerk van de tunnel. Het stuurhuis heb ik ook klaar. De keerring was helemaal uitgedroogd, deze is nu samen met de pakking bovenop vervangen en weer fris zwart gemaakt. De lagerbussen waren prima, geen speling op de as
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.