- Berichten: 431
Katterug project
- Maikel Groener
- Platinum lid
Minder
Meer
11-01-2015 21:38 #147246
door Maikel Groener
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Beantwoord door Maikel Groener in topic Katterug project
Hoi Rob,
Ik geef je groot gelijk
Ik ken dat, stil leggen van een projectje
Mijn project ligt al stil vanaf augustus.
Hopelijk kan ik in april weer verder met mijn projectje.
De verbouwing is bijna klaar
Succes met de verbouwing
Ik geef je groot gelijk
Ik ken dat, stil leggen van een projectje
Mijn project ligt al stil vanaf augustus.
Hopelijk kan ik in april weer verder met mijn projectje.
De verbouwing is bijna klaar
Succes met de verbouwing
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1420
04-03-2015 15:12 #149191
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Vandaag weer wat kunnen doen, de badkamer is nu in de "afwerkfase" en vindt nu dat ik weer wat Volvo Time heb verdient
Alle scharnierpunten voor het kapframe zitten nu op de goede plaats, was heel wat pas en meet werk maar nu sluit hij zoals ik het had uitgedacht.
Kap half open
En gesloten waarbij hij ruim onder de carrosserie lijn valt, helemaal blij met het resultaat
Groeten, Rob
Alle scharnierpunten voor het kapframe zitten nu op de goede plaats, was heel wat pas en meet werk maar nu sluit hij zoals ik het had uitgedacht.
Kap half open
En gesloten waarbij hij ruim onder de carrosserie lijn valt, helemaal blij met het resultaat
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2064
04-03-2015 18:33 #149200
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Katterug project
Rob,
mooi gedaan!
Met de stof eraan zal het zo te zien ook diep genoeg liggen.
groeten, Rudi
mooi gedaan!
Met de stof eraan zal het zo te zien ook diep genoeg liggen.
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
04-03-2015 21:11 #149215
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Ha Rob,
Leuk, foto's, dat ziet er mooi uit man!
Respect hoor om zo'n project aan te vangen én vol te houden.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je na verbouwingswerkzaamheden vind dat je wel weer even mag werken aan je Volvo :lol:
Als je in alles zulk mooi werk maakt zal het verbouwen ook wel mooi geworden zijn denk ik.
groet, Jan
Leuk, foto's, dat ziet er mooi uit man!
Respect hoor om zo'n project aan te vangen én vol te houden.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je na verbouwingswerkzaamheden vind dat je wel weer even mag werken aan je Volvo :lol:
Als je in alles zulk mooi werk maakt zal het verbouwen ook wel mooi geworden zijn denk ik.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1420
04-03-2015 21:31 #149217
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt Jan en Rudi. De badkamer is ook heel mooi geworden, t'was wel een marathon maar zeker de moeite waard geweest. Het is nu wel kaartjes trekken voor de rainshower....ik krijg de rest van het gezin er niet meer onderuit :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2064
04-03-2015 21:59 #149220
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Katterug project
"ik krijg de rest van het gezin er niet meer onderuit"
> Dan kun je veel uren aan de volvo werken, niemand mist je
> Dan kun je veel uren aan de volvo werken, niemand mist je
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1420
05-03-2015 14:00 #149236
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Kijk, zo heeft ieder nadeel ook weer een voordeel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1420
18-04-2015 12:27 #150583
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
De laatste weken toch nog wat kunnen doen, voor mijn gevoel te weinig maar dat probleem kennen we allemaal wel denk ik
Een groot deel van de vloer heb ik kunnen afmaken. In de kofferbak heb ik een deel weg moeten slijpen om plaats te maken voor het chassis, hier zit nu weer plaatwerk is en valt mooi in de ronde vormen van de wagen. Verder heb ik een roestige tank open geslepen en komt nu weer op de originele plaats. Het mooie hiervan is dat ik het gat van de tank zender nu kan gebruiken voor de bevestiging van het reserve wiel. Komt allemaal goed uit. De achterste dwarsbalk van het Duett chassis kan een centimeter of 5 verder naar achter waardoor het reserve wiel onder de wagen past. Het wiel komt dan weer is een "slee/beugel" te liggen zoals bij modernere wagens en het geheel wordt dan vanuit de kofferbak omhoog gehouden met dik draadeind zoals bv Peugoet (106) dit heeft gedaan.
De achterste 4 bevestigings punten van de koets op het chassis heb ik uitgemeten en met een puntje vast gelast. Ik kwam er achter dat het chassis op deze punten toch wel erg slecht is wat ook te zien is op de foto's. Heb dus gelijk reparatie plaatwerk laten buigen zodat dit allemaal hersteld kan worden als ik de koets weer terug in het spit hang voor de laatste afwerking van de vloer.
Een groot deel van de vloer heb ik kunnen afmaken. In de kofferbak heb ik een deel weg moeten slijpen om plaats te maken voor het chassis, hier zit nu weer plaatwerk is en valt mooi in de ronde vormen van de wagen. Verder heb ik een roestige tank open geslepen en komt nu weer op de originele plaats. Het mooie hiervan is dat ik het gat van de tank zender nu kan gebruiken voor de bevestiging van het reserve wiel. Komt allemaal goed uit. De achterste dwarsbalk van het Duett chassis kan een centimeter of 5 verder naar achter waardoor het reserve wiel onder de wagen past. Het wiel komt dan weer is een "slee/beugel" te liggen zoals bij modernere wagens en het geheel wordt dan vanuit de kofferbak omhoog gehouden met dik draadeind zoals bv Peugoet (106) dit heeft gedaan.
De achterste 4 bevestigings punten van de koets op het chassis heb ik uitgemeten en met een puntje vast gelast. Ik kwam er achter dat het chassis op deze punten toch wel erg slecht is wat ook te zien is op de foto's. Heb dus gelijk reparatie plaatwerk laten buigen zodat dit allemaal hersteld kan worden als ik de koets weer terug in het spit hang voor de laatste afwerking van de vloer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1420
18-04-2015 12:32 #150584
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
De vloer onder de achterbank en de ruimte voor de Duett tank is ook klaar met wat dikker plaatwerk op de plaatsen waar de bevestiging op het chassis zit.
Ben nu ook begonnen aan tunnel omdat ik toch besloten heb voor een overdrive. Het idee van deze aanpassing komt van Huke die me dit op een technische avond vertelde...joh, gewoon inslijpen en uitbuigen niet te moeilijk doen :lol: :lol: .......inderdaad.........bedankt voor de tip Huke
Verder op Marktplaats nog reparatie plaatwerk gevonden voor de "nose job", daar ben ik wel happy mee omdat het een hoop tijd scheelt .....met dit schitterende weer kijk ik er wel naar uit om eens echt te kunnen rijden. Ik bedacht me laatst dat als het zover is dat ik voor de club taxatie moet gaan ik wel een zonnige dag moet uitkiezen om 10 punten te kunnen krijgen voor het hemeltje
Groeten, Rob
Ben nu ook begonnen aan tunnel omdat ik toch besloten heb voor een overdrive. Het idee van deze aanpassing komt van Huke die me dit op een technische avond vertelde...joh, gewoon inslijpen en uitbuigen niet te moeilijk doen :lol: :lol: .......inderdaad.........bedankt voor de tip Huke
Verder op Marktplaats nog reparatie plaatwerk gevonden voor de "nose job", daar ben ik wel happy mee omdat het een hoop tijd scheelt .....met dit schitterende weer kijk ik er wel naar uit om eens echt te kunnen rijden. Ik bedacht me laatst dat als het zover is dat ik voor de club taxatie moet gaan ik wel een zonnige dag moet uitkiezen om 10 punten te kunnen krijgen voor het hemeltje
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Venema
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 84
18-04-2015 21:41 #150593
door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic Katterug project
Op de laatste foto zie ik een 4 spijlen-gril; voor een PV445 heb je 5 spijlengril nodig.
Wellicht had je die ook inmiddels al verzameld.
Groet&
Jan Venema
Wellicht had je die ook inmiddels al verzameld.
Groet&
Jan Venema
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.