Katterug project
- Gerben Polder
- Platinum lid
Heb je voor jezelf inmiddels al een grof tijdsplaatje, of zit er nog te veel werk in om over zoiets na te kunnen denken?
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Hier sluit ik me bij aan het stimuleerd mij telkens weer om verder te gaan."Gerben Polder" schreef:
Maar het maakt het eind resultaat wel heel prettig om naar te kijken.
Die tijdsplanning ben ik heel voorzichtig wel aan het maken. Ik hoop dat ik over twee jaar klaar ben, heb mijn vader trouwens beloofd dat we voor zijn 90tigste met de wagen gaan toeren. Hij wordt vrijdag 87 .......belofte maakt schuld dus ik zal het waar moeten maken :lol:
Groeten,Rob
- Paul Schaap
- Platinum lid
Ik blijf het met een goed gevoel volgen.
Wat zul je straks trots kunnen zijn op het eindresultaat!
Groet! Paul
- Rob Baeten
- Platinum lid
"Paul Schaap" schreef:
Bewondering voor je werk, Rob.
Ik blijf het met een goed gevoel volgen.
Wat zul je straks trots kunnen zijn op het eindresultaat!
Groet! Paul
Bedankt Paul, ik denk dat de smile op mijn gezicht permanent zal zijn als ik voor het eerst ga rijden. Maar ik denk dat we dat gevoel allemaal delen als we na voltooiing van onderhoud, reparatie of een restauratie project weer weg rijden in onze bolide
Groeten, Rob
- Rob Baeten
- Platinum lid
Het is er een geworden met een Frans smaakje. Ben op de sloop gaan zoeken naar een reserve wiel slee en kwam uit bij een Peugeot 206 die wel mogelijkheden had voor de Katterug, voor 10 Euries was ik de gelukkige eigenaar . Omdat de 206 een 14 inch wiel heeft heb ik het geheel aan moeten passen voor het 15 inch wiel.
Dit is gelukt door de rechter poot 8 cm te verlengen en rechts het steuntje aan te passen.
Heb weer gebruik kunnen maken van de restanten van de VW Golf kapframe, een set zware steunen vormen nu de scharnierpunten zoals de slee ook in de 206 hing
De kofferbak heb ik aangepast voor de 206 schroefklem die de slee met wiel omhoog trekt tegen de koets. Deze moest onder een kleine hoek komen waarvoor ik een dikke schijf heb aangepast en in vorm heb geklopt.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Ook een plek gevonden voor de krik, een klein steuntjes gemaakt met een pen waardoor de krik nu mooi op zijn plaats blijft
En dan is de kofferbak klaar
Groeten, Rob
- Hansw
- Platinum lid
Hans
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Dat ziet er weer fraai en vooral doordacht uit!
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- Rob Baeten
- Platinum lid
Twee jaar geleden stond in Essen een echte Valbo ten toon en daar was het toefje op de taart, het originele Valbo logo, goed zichtbaar. Van een foto heeft Levi een bestand gemaakt wat gelezen werd door de lasersnijder op school en daar kwam mijn cadeautje uit, een eigen Valba logo met een knipoog naar Valbo
De originele Valbo in Essen
De Valba in Geleen
Dan kun je toch alleen maar blij zijn of niet soms t'is een top vent
- Paul Schaap
- Platinum lid
Proficiat met je verjaardag, het embleem, maar vooral met je zoon!
Groet, Paul