- Berichten: 379
Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
Dan hoop ik dat je niet hard hebt hoeven te remmen, dit verdient zo geen schoonheidsprijs
Wel een goede keus, dat dan weer wel
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Lesger
- Senior lid
- Berichten: 46
"Reinoud ter Braake" schreef:
Ben je er zo echt mee naar huis gereden :oops:
Dan hoop ik dat je niet hard hebt hoeven te remmen, dit verdient zo geen schoonheidsprijs
Wel een goede keus, dat dan weer wel
- Ja
- Zat vast met spanbanden aan de ogen in de kofferbak!
- Zit een houten frame onder
Dank je!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Lesger
- Senior lid
- Berichten: 46
Ik wil de motor rechtop zetten omdat ik dan de bak enzo kan gebruiken. Zit te kijken naar een uitlaat spruitstuk van een 240/740/940. En voor de inlaat heb ik alleen nog een spruitstuk van een 240 gezien, die lijkt me misschien wat lomp...
Denk dat ik sowieso de rembekrachtiger moet verplaatsen. En ik heb nog geen idee wat ik met de ontsteking kan doen... Had net een andere op de B20 gezet, maar dat zal niet passen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Er is maar weinig overigens wat nu standaard past. Dus een uitlaat van een 740 past niet zomaar. Het wordt echt passen, meten en op maat maken voor veel dingen.
Motorsteunen kun je dan wel weer kant en klaar kopen bij Yoshifab .
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Lesger
- Senior lid
- Berichten: 46
"Lars Rengersen" schreef:
Blok komt me bekend voor. Was dat die al af en toe aangeboden werd voor 650 euro op marktplaats?
Er is maar weinig overigens wat nu standaard past. Dus een uitlaat van een 740 past niet zomaar. Het wordt echt passen, meten en op maat maken voor veel dingen.
Motorsteunen kun je dan wel weer kant en klaar kopen bij Yoshifab .
Idd jij heb een goed oog.
De uitlaat is wel een goede basis? Weet je iets over inlaat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Elite lid
- Berichten: 210
met die ogen in de kofferbak kun je het wel redelijk vast zetten.
Ben benieuwd naar de voortgang. Er is in Amsterdam nog iemand bezig met een vergelijkbaar project (Ingmar). Misschien handig om informatie uit te wisselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Lesger
- Senior lid
- Berichten: 46
"Thomas Lesger" schreef:
Heeft iemand een foto of tekening van een motorsteunen? Ik moet die natuurlijk aanpassen.
Ik wil de motor rechtop zetten omdat ik dan de bak enzo kan gebruiken. Zit te kijken naar een uitlaat spruitstuk van een 240/740/940. En voor de inlaat heb ik alleen nog een spruitstuk van een 240 gezien, die lijkt me misschien wat lomp...
Denk dat ik sowieso de rembekrachtiger moet verplaatsen. En ik heb nog geen idee wat ik met de ontsteking kan doen... Had net een andere op de B20 gezet, maar dat zal niet passen...
Koppeling past er ook op! Nieuwe koppeling en drukgroep kopen voor een B20, die is precies hetzelfde voor zover ik kan zien!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Lesger
- Senior lid
- Berichten: 46
En de lage civic veren aan de achterkant gemonteerd!!!
Helaas nog geen foto's, zal er morgen wat maken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
- Berichten: 490
"Thomas Lesger" schreef:
Heeft iemand een foto of tekening van een motorsteunen? Ik moet die natuurlijk aanpassen.
Die van Yoshifab vind ik persoonlijk maar niets, 2 op elkaar geschroefde plaatjes voor veel te veel geld en dan nog van de states laten overkomen. Dan zijn er veel betere voorbeelden te vinden van zelfbouw als je wat op google zoekt. Zelf maken is echt geen kunst, ik piekerde hier ook veel te veel over tot ik er gewoon aan begon, dan wijst het zichzelf uit en stelt echt weinig voor. Lasapparaat, haakse slijper, boormachine, Plaat van 4 a 5 mm. wat meet en snij gereedschap en je komt er wel. Wat ik gedaan heb is eerst malletjes gemaakt in karton. Het blok met de B20 carterpan laten rusten op de voortrein met een plankje van +/- 2cm ertussen (houd er rekening mee dat die nog een beetje zakt omdat het rubber van de steunen onder belasting nog wat samendrukt). Het blok tegen het koppelingshuis met enkele bouten lichtjes vast gemonteerd mooi uitlijnen in de juiste positie, verder ondersteunen zodat die in die positie gefixeerd blijft, maten nemen, malletjes maken, nabouwen in metaal en klaar is kees. Voor wie dit niet lukt raad ik absoluut af om dergelijke motorswap zelf uit te gaan voeren."Lars Rengersen" schreef:
Motorsteunen kun je dan wel weer kant en klaar kopen bij Yoshifab .
Inlaat is het grootste probleem met rechtopstaande motor, [edit]de carburator [/edit] kwam bij mij tegen de (gedeelde veiligheids) stuurstang aan, ook zonder rembekrachtiger. Sommige injectie spruitstukken kunnen passend gemaakt worden, moet je wel op injectie gaan rijden, anders wordt het denkelijk ook zelfbouw. (heel wat moeilijker dan motorstuenen bouwen)"Thomas Lesger" schreef:
voor de inlaat heb ik alleen nog een spruitstuk van een 240 gezien, die lijkt me misschien wat lomp...
Nee, is totaal anders, verdeler van de B21 gewoon gebruiken."Thomas Lesger" schreef:
En ik heb nog geen idee wat ik met de ontsteking kan doen... Had net een andere op de B20 gezet, maar dat zal niet passen...
Zei ik al"Thomas Lesger" schreef:
Koppeling past er ook op!
Jazeker, dat gaat wel lukken hoor.Nieuwe koppeling en drukgroep kopen voor een B20, die is precies hetzelfde voor zover ik kan zien!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.