Koeling Volvo Amazon – Stap 2 : vervangen radiator en ventilator

  • Marco Wuyts
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-12-2024 15:39 #1047585 door Marco Wuyts

Beste Marco, Johan,
 Bij mijn onderhavige revisie en opbouw van een B18B, vond ik noge een origineel beugeltje (helaas het part nr niet kunnen vinden)
Kijk, zo heeft de benzine slang nergens last van:
   

Succes!
Mvg Fred

 
Hey Fred,

Goeie foto's ; thx !

Die vapour lock ontstaat doordat je brandstof te heet wordt en er een gasbel ontstaat in je leidingen. 
Ik dacht dat je dat moest tegengaan door enerzijds je slang niet op een heet stuk van de motor te leggen ; en anderzijds ervoor te zorgen dat de brandstofleiding nergens een hoogste punt heeft waar een gasbel kan ophopen.  Dat laatste zou dan moeten door van je carburator het hoogste punt te maken zodat de gasbel onderweg nergens kan ontstaan. 

Ik ga toch eens met de reserve kabelklem aan de slag om te kijken of ik niets gelijkaardig kan gedaan krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-12-2024 00:26 #1047594 door Johan Geers
Om op Euro95 te kunnen rijden is de remedie koelen en nog eens koelen, geloof mij ik heb het hele traject doorlopen om mijn auto zonder problemen op euro95 te kunnen laten rijden.
wat heb ik gedaan;
electrische benziene pomp
benzieneleiding zoveel mogelijk uit het motorcompartiement gelelgd (leiding loopt bij mij onder het radiator balkje)
Benziene koeler
dikkere isolatieblokken tussen de carburators
retourleleiding naar benzientankt deze is via een Ystuk met de tuit naar boven aangekoppeld zo dicht mogelijk bij de carburators.
Retourleiding zover afgeknepen dat benziendruk rond de 2 PSI is bij de carburators.

Geloof mij vroeg of later kom je voor dit probleem te staan.

succes

Johan Geers


 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD