- Berichten: 746
Aluminium Radiator
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
27-04-2015 19:44 #150839
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Aluminium Radiator
lijken mij allemaal goede temperaturen behalve de 28gr die kan ik niet helemaal plaatsen?
Heb je dit met een infrarood meter gemeten?
Heb je dit met een infrarood meter gemeten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1725
27-04-2015 20:11 #150840
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Aluminium Radiator
Yep IR
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 504
28-04-2015 00:46 #150865
door Rob Vijgenboom
Dit is voor het eerst dat ik een dergelijke temp verdelingsplaatje zie ..... dus ik kan 'er alleen maar een slag naar slaan' :
- is het werkelijk 'goed' dat koelvloeistof van 89 C voor uit de kop komt en na de thermostaat alweer afgekoeld is tot 75 C ? - lijkt mij een erg grote daling
- is het werkelijk 'goed' dat koelvloeistof van 55 C uit de radiateur terugkomt en voor in de kop al weer opgewarmd is tot 85 C ?
- volgens dit plaatje wordt er koelvloeistof van 55 C teruggevoerd naar de kop, terwijl achterin bij de temp zender het 100 C is ..... van een dergelijk temp verschil zou ik toch licht nerveus worden
Misschien sla ik de plank wel helemaal mis, maar lijkt net alsof de thermostaat maar een heel klein beetje open gaat en er dus relatief weinig koelvloeistof over de radiateur circuleert en relatief veel gelijk weer terug het blok in ....... alleen dan snap ik 89 C retour en 85 C aanvoer bij cylinder 1 ......
Eén ding is zeker : die radiateur koelt als een tierelier (75 C --> 55 C) - dus andere radiateur of 5- dan wel 6-blads fan kan je vergeten ...
Ik meen mij een draadje van Joost (?) te herinneren waarin het verschil bovenin/onderin radiateur maar ca 6 C was .......
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Aluminium Radiator
lijken mij allemaal goede temperaturen
Dit is voor het eerst dat ik een dergelijke temp verdelingsplaatje zie ..... dus ik kan 'er alleen maar een slag naar slaan' :
- is het werkelijk 'goed' dat koelvloeistof van 89 C voor uit de kop komt en na de thermostaat alweer afgekoeld is tot 75 C ? - lijkt mij een erg grote daling
- is het werkelijk 'goed' dat koelvloeistof van 55 C uit de radiateur terugkomt en voor in de kop al weer opgewarmd is tot 85 C ?
- volgens dit plaatje wordt er koelvloeistof van 55 C teruggevoerd naar de kop, terwijl achterin bij de temp zender het 100 C is ..... van een dergelijk temp verschil zou ik toch licht nerveus worden
Misschien sla ik de plank wel helemaal mis, maar lijkt net alsof de thermostaat maar een heel klein beetje open gaat en er dus relatief weinig koelvloeistof over de radiateur circuleert en relatief veel gelijk weer terug het blok in ....... alleen dan snap ik 89 C retour en 85 C aanvoer bij cylinder 1 ......
Eén ding is zeker : die radiateur koelt als een tierelier (75 C --> 55 C) - dus andere radiateur of 5- dan wel 6-blads fan kan je vergeten ...
Ik meen mij een draadje van Joost (?) te herinneren waarin het verschil bovenin/onderin radiateur maar ca 6 C was .......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 317
28-04-2015 00:58 #150867
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Aluminium Radiator
Heb je er wel een "dubbel" werkende thermostaat in? (een orginele) die sluit (knijpt) als hij open gaat t pijpje onder de thermostaat dicht en sluit zo het zogenaamde korte circuit zodat al het warme water via de radiateur moet lopen als t water echt op temperatuur is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1725
28-04-2015 07:37 #150868
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Aluminium Radiator
Dubbel??? Hoe herken ik dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 317
28-04-2015 13:49 #150871
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Aluminium Radiator
volvoonderdelen.com/images/Volvo_273458.JPG[/url
Je moet dus er een hebben met een "extra" dekseltje aan de onderzijde
Je moet dus er een hebben met een "extra" dekseltje aan de onderzijde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 317
28-04-2015 13:50 #150872
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Aluminium Radiator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1725
28-04-2015 14:07 #150873
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Aluminium Radiator
Yep heb ik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3477
29-04-2015 03:35 #150897
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Aluminium Radiator
Beste Arno, als de temp sensor achter in de kop de werkelijke temp aangeeft en gezien de reacties en constateringen van jou zelf zou ik het toch in de cilinderkop/cq pakking zoeken.
Is het niet mogelijk om de koeling naar het onderblok af te dichten en b.v. met een tuinslang water door de kop te sturen kijken of er niet een gedeeltelijk verstopping ergens zit.
des al niet temin
succes
Johan Geers
Is het niet mogelijk om de koeling naar het onderblok af te dichten en b.v. met een tuinslang water door de kop te sturen kijken of er niet een gedeeltelijk verstopping ergens zit.
des al niet temin
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1725
29-04-2015 07:23 #150899
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Aluminium Radiator
Johan,
Ik denk dat de tempsensor geen goede waarde geeft vanwege zijn positie dicht bij het uitlaatspruistuk. De metingen aan de bougiekant lijken mij realistischer
Ik denk dat de tempsensor geen goede waarde geeft vanwege zijn positie dicht bij het uitlaatspruistuk. De metingen aan de bougiekant lijken mij realistischer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.