- Berichten: 130
kantelbeugels en amazon combi project
- Jacob van Zwet
- Premium lid
Gefeliciteerd! Eindelijk die LPG tank ingebouwd (daar was het toch mee begonnen)
Stom he en dan is het klaar!
Geen verplichten tripjes meer naar de hobby maar af en toe je garage in kruipen om te kijken of het geen droom was!
Toen de mijne voor het eerst reed was ik ook gelijk op zoek gegaan naar een overdrive.
Maar hoe rijd het verder? loopt de LPG carburateur mooi bij acceleratie & vol gas?
Veel plezier en zie graag al al je nieuwe verbeteringen tegemoet.
Groet Jacob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
- Berichten: 637
Ed van der Zee schreef : een M41 met P-type overdrive en werkt prima, is een veel simpelere ingreep BMW bak.
Eigenlijk een PMW dus maar dat is een innovatieve oplossing voor de steeds minder te vinden Volvo overdrives!
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3470
Hoe is het met de sporing, zweeft ie nog of al wat stabieler.
Ik heb bij mij iets meer toespoor gegeven en ben het zeweven kwijt.
Ik vind inderdaat dat hij aan de binnenzijde (kabine) nogal veel motor geluid maakt, ik denk door de motor kritieser af te stellen menverhouding, ontsteking nog veel te halen valt.
succes
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3470
Tevens kunnen jullie ook mijn tropengarage bewonderen (niet op de rotzooi letten) en een kort toertje Bais.
Bij mijn auto licht er isolatie op de vloer en mijn motor is een B20E met carburators met kelken en een simonsuitlaat met zelfgemaakte einddemper die naar mijn mening het geluid beter dempt dan de orginele Simons demper.
Dus Jan met isolatie op de vloer en schutbord valt er ook nog wat te halen.
90 Km/hr kan ik hier niet halen zijn de wegen niet geschikt voor hier mag je maximaal 60km/hr.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Wat een felicitaties / harten onder de riem, dankjulliewel !
Om antwoord te geven op de vragen;
Combi- meeting is een leuk idee, misschien een peiling houden voor aankomend voorjaar?
De rest van dit jaar wil ik gebruiken om allerhande zaken op te pakken die zijn blijven liggen, de combi is in winterslaap nu.....
Inderdaad wel leuk om in detail eens bij elkaar naar oplossingen te kijken of juist te zien hoe het origineel hoort te zitten.
Doesburg zou een mooie locatie kunnen zijn idd.
Wegligging is kwestie geweest van wennen merk ik nu, de combi rijdt gewoon erg lekker en het stuurgedrag en rechtuitstabiliteit zijn bij nader inzien gewoon prima naar mijn zin. Begin '19 hoop ik de uitlijning nogmaals te controleren / bijstellen als alles een beetje "gezet is".
Het remmen is alleen nog te heftig, als ik het pedaal iets te diep intrap dan remt de combi al alsof er een noodsituatie is
Daar zal ik nog iets aan gaan doen, misschien simpel de onderdruk op de bekrachtiger iets reduceren.
Mooie filmpjes Johan, dat is even iets anders dan de gemiddelde NL situatie. Leuk om jouw amazon zo aan het werk te zien.
Ik zal de geluidsisolatie-tips ter harte nemen.
Intussen kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en heb ik een versnellingsbak gekocht met dubbele overdrive; 1,2,3,4 bijna gelijk aan M40 maarrrrr dan komt het; 5e versnelling 0,81 :1 en 6e 0,67 : 1 een echte 6 bak dus met schakelpatroon van gewone M40 , alleen nog 5 en 6 extra....
Dit is een puzzel welke ik lekker thuis kan doen op eigen tempo zonder druk van iets dat af moet.
In de loop der tijd hoop ik daar nog iets van te posten.
O ja, de bak hing onder een BMW X1 van plm 2012-2013, maar is gebouwd door GETRAG, staat wel een BMW logo op maar dat komt waarschijnlijk precies te vervallen als ik vliegwielhuis er af slijp. Dan blijft Getrag over hahahaha.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
W.b.t. de remmen, jij heb toch zo'n Lucas ding uit een A6 of was het nou een uit een 240?
Anyway, ik ga denk ik een vergelijkbare uitdaging krijgen.
Hierbij kreeg ik de tip om deze calculator te gebruiken brakepower.com
Wellicht voor jou ook leuk. Mocht je ermee aan de slag gaan, misschien kunnen we eens sparren en bevindingen en oplossingsrichtingen delen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3470
Dat is een plaat van ongeveer een cm dik die aan de ene zijde tegen de motor komt en aan de andere schroef je de versnellingsbak.
Moet wel de uitgaande as van je versnellingsbak lange genoeg zijn.
Heb dat een keer toegepast bij een kever heb daar een BMW injectionmotor aan een VW versnelingsbakbak gehangen.
Was nog in mijn jonge jaren.
Je zult er waarschijnlijk ook wel wat PK's bij moeten schroeven anders zul je niet dikwijls in de zesde versneling komen.
Een K of een TT nokenasje doet al een hoop en een Simons uitlaat, want die standaart Volvo uitlaten zijn net limonade rietjes.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Na al die verwennerij van de afgelopen jaren kun je ons niet zo maar los laten
hoor, de ontwennings verschijnselen zouden te groot worden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp
- Nieuw lid
- Berichten: 16
Jan van Bochove schreef : Dag Thomas, eerlijk gezegd heb ik het verschil in diepte van de bak nooit opgemeten, als ik in de gelegenheid ben zal ik dat eens voor je opmeten.
Bij mij ligt er een LPG tank in van 50 liter als ik mij niet vergis, in combinatie met een te rijk lopende motor rijd ik ongeveer van pomp naar pomp
Dat rijk lopen (1:5) moet iets aan gebeuren uiteraard en dat ga ik doen met behulp van een lambdasonde, maar ik zeg maar zo: liever te rijk dan te arm (risico op verbranden van je kleppen)
Mooi project heb je overgenomen!!! Ik heb het ook met veel interesse gevolgd toen Arjan er nog mee bezig was.
Hopelijk ga jij ook wel wat foto's posten?
Net begonnen: www.volvokv.nl/forum/mijn-restauratie-pr...amazon-combi-deel-ii
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'70 145
'72 164E
'72 144
'81 244 GLE (verkocht)
'97 V70
www.volvokv.nl/forum/profile/8082-thomas-klimp-gast
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Ben heel benieuwd hoe jouw project verder vorm gaat krijgen, succes in elk geval.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.