APK plicht eraf
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Goed punt, ik zat meer te denken aan een niet formele keuring zoals ook wordt gedaan op bijvoorbeeld de sleuteldagen, daar kun je zelf met hulp/ begeleiding je auto controleren. Het probleem van de Kwikfits en Euromasters is dat ze weinig weten van klassiekkers. Ik heb mijn 1800 voor de APK een keer naar mijn gewone garage gebracht en uiteindelijk kreeg ik de boodschap dat ze het toch niet konden. Te weinig kennis van specifieke zaken.
Het belangrijkste blijft het bewust zijn bij de leden mbt de veiligheid. Iedereen is natuurlijk zelf verantwoordelijk maar hulp en technische steun vanuit de VolvoKV draagt bij aan het veilig rijden met onze klassiekers.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Maar ik heb wel gemakkelijk praten; ik heb de kennis en alle benodigde gereedschappen en inmiddels gepensioneerd, alle tijd.
Daarom geef ik bij tijd en wijle een eendaagse workshop 1 op 1 met de eigen auto om de fijne kneepjes van het vak over te dragen.
gr. Cor.
- Chris Caenen
- Elite lid
- René Minnebo
- Platinum lid
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
René Minnebo schreef : Zo duur is een schorsing niet hoor, kost dacht ik €22 voor een heel jaar.
En dat haal je dan ook weer terug op besparing van de verzekering. Zonder schorsing moet je altijd verzekerd zijn, anders krijg je ook een automatische boete.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Elite lid
- René Minnebo
- Platinum lid
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
""Niet alleen kenteken maar ook APK
Op 14 december werd in het Algemeen Overleg Wegverkeer en Verkeersveiligheid een brief van voormalig minister van Infrastructuur en Milieu, mevrouw Schultz van Haegen besproken. In die brief kondigt de minister aan dat zij van plan is het in december 2016 verworpen wetsvoorstel kentekening (land)bouwvoertuigen opnieuw in te dienen bij de Tweede Kamer. In de brief motiveert het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (zoals het nu heet), waarom er gekozen wordt voor invoering van kentekens voor alle (land)bouwvoertuigen in lijn met het oorspronkelijke wetsvoorstel. De FEHAC onderschrijft, samen met de andere organisaties, de conclusie van de toenmalige minister volledig, dat alleen met het oorspronkelijke wetsvoorstel effectief voldaan kan worden aan APK-plicht voor landbouwtrekkers én de aangenomen moties inzake snelheidsverhoging en toegang tot wegen voor (land)bouwvoertuigen. Voor de FEHAC is het ook belangrijk dat de APK voor (land)bouwvoertuigen er gauw komt, omdat die gekoppeld is aan de vrijstelling voor 50+ oldtimers. ""
Bovenstaande is een citaat uit de Nieuwsbrief van 15-12-17 van de Fehac.
En nu maar hopen dat het Wetsvoorstel snel wordt ingediend en wordt aangenomen!
- Chris Caenen
- Elite lid