APK plicht eraf
- Lars Rengersen
- Platinum lid
Misschien mis ik iets hoor, maar voor welk probleem zoeken we dan een oplossing?Ed van der Zee schreef : Maar laat het bestuur eens wat doen … ik denk in oplossingen en niet in problemen.
Ik zie het hele probleem niet zo (behalve de afschaffing van de APK plicht zelf)
- Huidige situatie : de auto's in kwestie moeten om het jaar naar de APK
- Nieuwe situatie: de auto's in kwestie hoeven niet meer naar de APK, maar het mag wel alleen het leidt niet tot een stempeltje op een papiertje
Dus als je je oncomfortabel voelt bij de nieuwe situatie zonder een derde die meekijkt, dan kun je toch gewoon nog steeds om het jaar naar je APK garage gaan?
Of ieder jaar als je dat fijn vindt, want dat was eerst de frequentie. En in plaats van een brief van de RDW wat je weer naar de APK moet en een stempel op een papiertje met een datum zet je het zelf in je agenda. En ik hoop dat veel mensen dat gewoon doen of zelf extra goed kijken.
Dus ik zie het probleem niet zo en dan in het bijzonder is het me dan onduidelijk welke actie er dan door het bestuur nodig is. Eenieder kan toch zelf naar een garage?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
RDW kent wel degelijk beroeping mogelijkheid, je hebt dus wel degelijk recht op iets. Je kunt in beroep gaan tegen onterechte goed- én afkeur.
Maar goed, we hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn. Als het merendeel van de leden een eigen keuringsdienst verkiest , wie ben ik dan om het te betwisten.
Zolang de contributie maar niet verhoogd wordt voor aanschaf en periodieke calibratie van een aantal remmenbanken dan zal het mij worst wezen.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 188
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
We zijn er nog niet uit, dat hoeft ook niet maar we zien allemaal wel het nut van een periodieke keuring.
Hoe en door wie, zal mij ook worst zijn (we zijn het eens Jan, althans op dit punt) als het maar zin heeft in waarborgen van de veiligheid.
Wat betreft de rol van het bestuur …. hadden ze maar een rol of een visie, die zie ik namelijk niet en dat zie ik wel als een probleem.
Na het geflopte plan voor een centrale clubhuis/sleutelplek is het stil gebleven, ik heb jaren terug de gedachte van de 'perifere sleutelplekken' in het blad gezet en toen …. niks meer.
Tenslotte; ik ben ook blij als het inderdaad tot het opschorten van de APK-plicht komt, blijf gewoon mijn ding doen.
Ben mogelijk te naief om te proberen iets op poten te zetten waar anderen blij mee zijn.
Mag van mij op slot
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3477
Als je net als ik sinds 1982 amazone rijdt en een techniese achtergrond heb dan kun je zo'n auto als de binnekant van je broekzak.
Bij mij gaat altijd eerst de motorkap open voordat ik ga rijden om olie water en remvloeistof te controleren het is een gewoonte die ik mezelf aan heb geleerd.
Een remtestbank mis ik hier want dat is het enige wat ik niet kan testen dus je doet een keer remmen met het stuur los en als hij rechtdoor blijft gaan is het voor mij goed.
En een CO test dat ben ik elk jaar verplicht maakt niet uit hoe oude je auto is.
En rest lichten en zo geregeld na zien is een kleine moeite.
Het gevaar licht in de mensen die zo een auto om economiesche reden gebruiken die voelen de druk van het keuren wagvallen en zullen reparatie's uitstellen met het gevaar van dien.
Ik heb zolang de APK bestaat misschien vijf keer een afkeuring gehad en dat was altijd een klein ding b.v een lampje stuk en geen reserve bij je en ja dat is dom.
Dat is een beetje mijn visie op de zaak.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Haazen
- Junior lid
- Berichten: 21
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 805
""4.1 Keuren van een niet keuringsplichtig voertuig
U kunt een voertuig ter keuring aangeboden krijgen dat niet keuringsplichtig is. Het is toegestaan deze voertuigen te keuren. Ook deze voertuigen keurt u op basis van de eisen genoemd in de regelgeving APK. ""
Deze regel had ik nog niet eerder gelezen; de kosten van een keuring zijn zo laag dat dit geen beletsel kan zijn voor de oldtimers die niet keuringsplichtig zijn maar waarvan de eigenaar toch een onafhankelijke keuring willen hebben. De eigenaar is dan zelf verantwoordelijk om punten al dan niet te repareren.
Ik kan niet vinden of de auto dan ook als afgekeurd wordt aangemeld en wat de consequenties evt. zijn.
Wellicht is er een keurmeester onder de lezers die dit weet?
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
- Berichten: 1900
Groeten , Niek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk van Uijthoven
- Nieuw lid
- Berichten: 15
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.