- Berichten: 801
Nieuwe veren - tips voor welke?
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
je hebt groot gelijk. Veel sleutelplezier met deze leuke klus!
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Premium lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Nu overweeg ik wel weer iets meer de lineaire veren (meer controle met uitbreken). Zijn die er wel verlaagd?
En mijn overgebleven vraag, stel ik verlaag met 3 a 4 cm met lineaire veren... loop ik dan niet grote kans dat de wielen gaan aanlopen met 2 volwassenen achterin? Hij loopt nu al aan met 2 volwassen en onverlaagde veren. Wel kans dat deze al oud en slap zijn.
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Corsten
- Premium lid
- Berichten: 92
Dit ga ik voor je uitzoeken (proefondervindelijk). Er zijn voldoende opties vindbaar voor lineaire verlagingsveren. Zowel Lesjefors heeft ze en nog menig ander aanbieder.
Ik heb nog niet de veren gekocht, nog heb ik alles los gehaald want er kwam een spoedklus tussendoor voor mijn werk. Komend weekeinde trouwt mijn broer en die wil graag in mijn auto trouwen dus het zal er de komende week ook niet van komen. Hierna (moet) mag ik met vakantie. Dus het zal wel minimaal een maand duren voor ik hier op kan terug komen. Mocht jij voor die tijd al antwoord hebben op de vraag hoor ik die ook natuurlijk.
Hartelijke groet,
Oscar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Premium lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Ik heb geduld hoor.
Als ik eerder iets vind of hoor daarover, zal ik dat natuurlijk berichten.
Gaaf dat je broer in je auto gaat trouwen. Dat is wel een groot compliment!
Groet en veel plezier van het weekend.
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Corsten
- Premium lid
- Berichten: 92
Het weekend dat ik eindelijk tijd heb om alles aan te pakken is gekomen. Ik ben toch voor progressieve veren gegaan, dit omdat ik eigenlijk toch wel benieuwd ben "what the fuzz is about". Deze heb ik besteld bij promaxx, ik ben er achter gekomen dat de veren zijn ontwikkeld door Merwede Springs. Dit is in de rally wereld dan wel weer een bekende.
Nu rest mij alleen nog de vraag, wel of niet de motor in een motor balk op de spatschermen zetten en dan het hele subframe er uit halen of toch de motor eerst uit de auto te takelen alvorens het subframe te demonteren.
Dank en groet,
Oscar Corsten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Premium lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Oscar Corsten schreef : Goedemorgen iedereen,
Het weekend dat ik eindelijk tijd heb om alles aan te pakken is gekomen. Ik ben toch voor progressieve veren gegaan, dit omdat ik eigenlijk toch wel benieuwd ben "what the fuzz is about". Deze heb ik besteld bij promaxx, ik ben er achter gekomen dat de veren zijn ontwikkeld door Merwede Springs. Dit is in de rally wereld dan wel weer een bekende.
Nu rest mij alleen nog de vraag, wel of niet de motor in een motor balk op de spatschermen zetten en dan het hele subframe er uit halen of toch de motor eerst uit de auto te takelen alvorens het subframe te demonteren.
Dank en groet,
Oscar Corsten
Oscar,
Ik ben heel benieuwd wat je bevindingen gaan zijn! De Promaxx is het goedkoopste met het ogenschijnlijk enige verschil dat de uiteinden minder zijn afgewerkt. Maar mij lijkt dit weinig te moeten doen met de karakteristiek. En toch progressief
Als het jou bevalt, ga ik er ook voor en anders ga ik verder nadenken.
Succes dit weekend!
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Premium lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Al een foto te showen van de voortgang?
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Corsten
- Premium lid
- Berichten: 92
Het is nog best een klus. Maar ik heb wel enige vooruitgang om te laten zien.
Achter heb ik de veren en dempers gemonteerd. Alle rubbers had ik daar al eerder vervangen. Voor heb ik alles er onderuit. De draagarmen zijn al gespoten en ik ga zo aan het subframe beginnen. Ik zal het laten weten hoe het rijd (als het nog eens af komt.. ).
Groet,
Oscar
Achter schokdemper en veer (als een vlag..):
Het subframe eindelijk los. Het ziet er onder de bouten heel goed uit en gelukkig zat het niet heel vast.
De vorige eigenaar is zo vriendelijk geweest de bouten van de onderste draagarm (die door het subframe gaan) in te vetten dus die gingen er ook zo uit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Premium lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Zo, lekker opgeschoten!
Dat van "strontschuit" valt nog wel mee!
Je hebt toch de veren van Promaxx die rond blijven tot de uiteinden? ( promaxx.nl/catalog/product/view/id/25704...one-p122s-1956-1970/ ). Merkte je nog verschil met de standaard veren (vlakgeslepen uiteinden) qua montage?
En je zegt dat je de rubbers al eerder had vervangen achter. Is dat iets wat je aanraadt tegelijk te doen met de veren?
En voorkant, dat je het hele subframe loshaalt, is niet omdat het moet, maar omdat het kan, toch?
Ben super benieuwd naar de rijeigenschappen.
Veel succes met de rest!
PS. heb je die ruimte voor jezelf of gehuurd/geleend? Als gehuurd, is dat evt interessant voor mij als ik dezelfde klus wil gaan doen?
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Corsten
- Premium lid
- Berichten: 92
Het was toch een modderschuit... Ik doe het inderdaad omdat het kan en omdat ik het graag wil. Als ik er toch mee bezig ben kan ik net zo goed alles doen denk ik dan.
Zie foto's voor de veren. Dit zou je vragen moeten beantwoorden.
Ik werk bij een klein bedrijf, en ik mag zo nu en dan in onze loods klussen! Dus helaas kan ik je niet iets soortgelijks aanbieden.
Je hoeft niet de rubbers te vervangen achter als je er toch bent en het is ook niet per definitie dat alle rubbers los moeten dus als ze nog goed zijn kan je ze gewoon laten zitten. Je kan gewoon de reactiestangen wat lossen en de vangband verwijderen en dan kom je er wel uit. Maar denk er aan dat je dan de as moet ondersteunen met een krik of met as steunen als je een brug hebt.
Groet,
Oscar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.