- Berichten: 126
Nieuwe veren - tips voor welke?
- Sanne Hagendoorn
- Premium lid
- Amazon sleeper
Ik heb best wat gezocht op het forum, maar kon weinig vinden. Wel over verlagen etc, maar niet echt over verschillende verenleveranciers.
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 800
Uit ervaring in onze eigen webshop zie ik hoe blij verrast onze leden zijn, die verkeerde, niet passende etc. onderdelen hebben besteld met de coulante manier waarop zij die spullen kunnen retourneren en hun geld kunnen terugkrijgen.
Het leuke van een Forum is dat een ieder vanuit zijn eigen opleiding, interesse of hobby kan reageren zodat de vragensteller vanuit die meningen zijn eigen beslissing kan nemen.
ictrecht.nl/juridisch-advies/recht-van-retour
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Premium lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Cor Kraaijeveld schreef : Gert, je hebt gelijk; maar dit draadje gaat over veren kopen via webshops en dan is voor onze leden niet alleen de prijs, kwaliteit maar m.i. zeker ook retourzenden van belang. Vanmorgen was nog op het nieuws dat in sommige segmenten van de markt de omzet van webshops met 30% is toegenomen!
Uit ervaring in onze eigen webshop zie ik hoe blij verrast onze leden zijn, die verkeerde, niet passende etc. onderdelen hebben besteld met de coulante manier waarop zij die spullen kunnen retourneren en hun geld kunnen terugkrijgen.
Het leuke van een Forum is dat een ieder vanuit zijn eigen opleiding, interesse of hobby kan reageren zodat de vragensteller vanuit die meningen zijn eigen beslissing kan nemen.
ictrecht.nl/juridisch-advies/recht-van-retour
gr. Cor.
Cor, inderdaad. Het gaat om het totaalplaatje, dat is zo.
Ieders kennisgebied is waardevol. Leren we allemaal van.
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Cor, ik kan inderdaad beamen dat de webshop/magazijn heel ver gaat in hun coulance wat betreft de afhandeling van onderdelen. Dat is een van de voordelen van ons clubmagazijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Premium lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Promaxx of één van de andere merken.
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Corsten
- Premium lid
- Berichten: 92
Zo heeft Bert Flierman (tinus techniek) ook een set > Nu via volvo lotte verkrijgbaar €295,-
www.volvo-lotte.nl/volvo-onderdelen/tinu...-verlagingsveren-set
Maar ook bijvoorbeeld een oude rot in het vak v-performance.com heeft ook sets verkrijgbaar en die gaat juist voor progressief voor met een "gewone" (niet progressieve) zwaardere veer achter.
Ik zou heel graag bijvoorbeeld het licht van Bert/ Alain hier op willen hebben over wat hun ervaringen zijn en waarom Bert bijvoorbeeld heeft gekozen voor deze setup, hoe die verscheelt van die van anderen en waarom we juist hiervoor moeten gaan.
Groet,
Oscar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Corsten
- Premium lid
- Berichten: 92
Er is ook een optie verkrijgbaar van Lesjöfors, onderandere in DLD en tegen ook een hele goede prijs. €195,-
www.skandix.de/en/spare-parts/suspension...ssive-30-mm/1010273/
Dit merk word veel besproken op de Volvo Amazon facebook pagina en door meerdere mensen gebruikt. Lesjöfors heeft ook lineaire veren in plaats van progressieve veren.
Groet,
Oscar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sanne Hagendoorn
- Premium lid
- Amazon sleeper
- Berichten: 126
Ja, precies, dat wilde ik al zeggen.Oscar Corsten schreef : Excuus, ik zat niet goed op te letten. Je had de optie van volvo Lotte al.
Er is ook een optie verkrijgbaar van Lesjöfors, onderandere in DLD en tegen ook een hele goede prijs. €195,-
www.skandix.de/en/spare-parts/suspension...ssive-30-mm/1010273/
Dit merk word veel besproken op de Volvo Amazon facebook pagina en door meerdere mensen gebruikt. Lesjöfors heeft ook lineaire veren in plaats van progressieve veren.
Groet,
Oscar
Maar die optie van Skandix is ook wel interessant. Die lijken sterk op Promaxx vind ik. Als je let op de afwerking (uiteinden vlakgeslepen en aangelegd tegen de volgende winding). Het lijkt de reden dat andere veren duurder zijn, maar of het uiteindelijk in veergedrag uitmaakt... Ik hoop dat iemand daar iets over kan zeggen.
Ook interessant om de optie te overwegen om achter gewoon lineaire veren te monteren. Wat zou daar de reden achter zijn, weggevoelbehoud achterzijde?
Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Corsten
- Premium lid
- Berichten: 92
Het grootste voordeel van lineaire veren is dat de auto niet zomaar uitbreekt of veranderd van veer karakteristiek zoals bij een progressieve veer het geval is. De combinatie echter vind ik een beetje vreemd dus ik vraag me ook af waarom je voor progressief zou monteren en achter lineair. Ik heb op facebook een poll gezet in de hoop dat er meer mensen hun visie kunnen geven en dat er een beetje een discussie op gang komt. Ik hou je op de hoogte zodra daar wat uit komt.
Groet,
Oscar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik heb de progressieve veren van Lesjevors voor en achter op een P130 van '69 gemonteerd, in combinatie met Koni Classics, ik vond dat hij er te stug van werd.
Met name het weggedrag over drempels was de vering te hard en kwam hij tegen de eindrubbers en dat is geen fijn gevoel.
De Amazon wil bij accelereren nog wel eens uitbreken, dit opvangen vond ik lastiger bij de progressieve veren.
Om die reden denk ik dat je geen sway bar achter moet monteren.
Deze had geen LPG en dat is ook van invloed op hangen van de achterzijde.
Ook mijn P1800E heb ik originele -wel vernieuwde veren - voor en achter in combinatie met een IPD bar voor en Bilstein schokbrekers.
Verlagen van de 1800 is m.i. geen goede optie, als je het doet moet de midden uitlaatdemper er af, anders blijf je overal achter hangen en wees beducht voor bodemschade.
Het is natuurlijk altijd een keuze, verlagen en progressieve veren is voor snelweg/circuit en rechtuit prima, maar ik ga meer voor comfort en voorspelbaar weggedrag en zal geen progressieve veren meer gebruiken.
If it aint broken don't fix it
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.