Nieuwe winterbanden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2010 17:51 #1288664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mee eens,
k2! Je moet met winterbanden gewoon in de winter rijden en let bij het uitkiezen óók op prestaties op de natte weg: de meest voorkomende situatie in de winter.
Ik heb de Dunlop 3 D's daarop gekocht. En ik heb verder niets met Dunlop: voor de zomerbanden zweer ik bij Michelin. (En: is Dunlop ook niet van Bridgestone?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2010 18:28 #1288667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic breedte
Welke winterband biedt naar jullie smaak de meeste comfort en welke breedte adviseren jullie voor de V90?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2010 23:19 #1288706 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Subjectief.
Hallo Martijn,

bedenk dat ieder advies subjectief is en gebaseerd op de eigen ervaringen.
Daarop voortbordurend:
ik heb van 2004 t/m 2008 met Michelin Alpin onder mijn s90's gereden in de maat 195/55 R 16H. Een fantastische comfortabele winterband met hele goede rij-eigenschappen, met name in de sneeuw. En onverwoestbaar. Ik heb er 100000 km mee gereden en toen was het profiel nog 3,5mm....................
Nu heb ik er Vredestein Snowtracs onder liggen in de maat 205/55 R 16V. Ook een heel comfortabele band ( de Michelins waren niet leverbaar). Levenduur is duidelijk minder, ik denk dat bij ca. 60000 km de minimum diepte wel bereikt is. De bredere maat deed het prima de afgelopen winter en stuurt de auto wat neutraler door de bochten. Dus qua maat zou ik voor de 205 variant gaan. De Vredesteins zijn ook prima banden, alleen maken ze iets meer lawaai dan de Michelins.
Als verstokte Michelin fan heb ik onder mijn C1 vorig jaar een set Alpin's van Michelin gemonteerd. Tot volle tevredenheid, volgende maand gooi ik ze er weer onder.
Dat zijn dus mijn bevindingen maar zoals gezegd, het is en blijft subjectief. Succes met je beslissing.

Groeten, Jan.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2010 23:41 #1288708 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic de
De 940 gaat op 195/65/15 Goodyear Ultragrip en voor de 960 heb ik Dunlopjes 205/55/16 klaarstaan. Beide gekozen vooral op hun goede prestaties (nat/sneeuw) op basis van ANWB, ADAC en andere tests. Laat die winter maar komen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 09:09 #1288716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op basis van ANWB, ADAC en andere tests.
Deze test zeggen ook niet alles, heb zelf winterbanden onder mijn V70 van Pneumant Win550. Worden afgescheept als waardeloos. Afgelopen winter had ik perfecte grip dus die tests zeggen ook niet alles. Onder mijn 940 heb ik allweatherbanden van maxxis en voldoen ook zeer goed. En de maxxis zijn stiller dan de quatrac van vredestein. Ik rij niet alleen op vlakke wegen, ook veel bergweggetjes waar behoorlijk wat sneeuw ligt. Ik rij tussen de 50.000 km. en 75.000 km. per jaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 09:28 #1288717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B-merk niet doen

volvo-henk schreef : Pneumant Win550.
allweatherbanden van maxxis

Nou Henk,
Zonder weer in een Wanli discussie te geraken,
Dit zijn echt de merken die je NIET moet kopen.
Zal ik het oordeel van de ANWB bij doenover de Pneumant
www.anwb.nl/binbestand/auto/winterbanden..._185_13_Pneumant.pdf
ZEER zwak op sneeuw staat er bij.

En in deze test staat het oordeel van <a href=" www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/z09_...ltaten_18560r14h.pdf " target="_blank">maxxis
ik zou er met een grote boog omheenlopen.
Maar een ieder heeft zo zijn eigen afwegingen .
Ik begrijp het wel. Omdat je alleen op B-merken rijdt heb je geen idee waarschijnlijk goed een auto kan zijn met echt goeie banden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 09:51 #1288721 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb onder de 245 (185x80
Heb onder de 245 (185x80 r14) Vredesteins Winter. Onder de 965 (195x65 r15) Michelin Alpin. Beide hebben me niet 1 keer in de steek gelaten afeglopen winter.
Ook is mij het nut van dergelijke banden erg duidelijk geworden. Met 965 op zomerbanden naar de bandenboer (Hunter) elke bocht dwars en voor elke bocht in de ABS. Terwijl ik uit alle macht zo voorzichtig mogelijk probeerde te rijden,... Terugreis op winterbanden geen enkel probleem. Je kan er ineens weer normaal mee rijden.
Verder hanteer ik de opvatting dat ik op banden niet ga bezuinigen. Ze zijn tenslotte het enige contact met de weg. Testen van een ANWB, ADAC etc helpen mij bij een keus maken. Maar als gezegd, ieder z'n eigen opvatting over het kopen van een dergelijk product.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 14:46 #1288774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Banden
Hé Jeroen, als jij zo geilt op A-merken hoef ik of anderen dat nog niet te doen. Heb Michelin, vredestein en ander A merken gereden. Ik geef gewoon mijn mening maar ja als jij altijd honger hebt moet je toch meer gaan eten i.p.v steeds te happen naar iemand die toevallig een andere mening heeft dan jij. En anders moet je niet zo veel geld in je volvo stoppen dan kun je wat meer eten kopen i.p.v. alles im je volvo te stoppen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 15:40 #1288779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen commentaar
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening  Henk,
Ik wil alleen de feiten laten zien. En ook afgaand op dat anderen hetzelfde zeggen. Dat  iemand daar  blind voor wil zijn, is zijn goed recht.
Ik heb geen aandelen bij Michelin of Vredestein. of bij de ANWB.
Dat er dan op de man gespeeld moet worden is anno 2010 wel gewoongoed geworden.dat is namelijk lekker makkelijk.  Helaas.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 17:31 #1288782 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic band
Omdat ik geen verstand van banden heb oid ga ik maar af op wat de tests op het net mij vertellen. Of wat in de bladen wordt getest. Dat geeft toch - soms letterlijk - een houvast. Zij kunnen alle banden zo naast elkaar zetten en bocht- en remproeven doen. Soms is het verschil tussen de beste en slechtste band wel meer dan 2 wagenlengtes. En dat kan hard aankomen....

Achja, beter een winterband (welke dan ook) dan helemaal geen. Mijn vader is wat eigenwijs en vindt ze niet nodig in NL. Ondanks dat ie weet hoe ze op wintersport hielpen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC