Nieuwe winterbanden
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Met name mijn linker voorwiel is ernstig hard gesleten, lees: op. Reden om een een balansdagje te houden, maar ook om dus nieuwe aan te schaffen.
Nu verwacht ik dat in de komende tijd de garagisten hun winterbanden graag kwijt willen, weet iemand een goed adres waar de mooie kortingen en goede banden leveren?
Of is mijn verwachting uberhaubt niet de juiste?
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

<a href=" www.desprint.nl/ "> www.desprint.nl

- André Struis
- Nieuw lid
-
De kans dat dus een winkeldochter vindt is erg klein.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Overigens rijd ik zomer en winter op deze banden. Op nat wegdek zijn ze subliem, geen spoor van aquaplaning. Maar ook op droog wegdek is de ligging enorm goed. Ze slijten in de zomer wel harder, maar wanneer je deze kosten afweegt tegenover twee sets banden (reken ook de opslag en montage/demontage mee) die uitendelijk maar 6 jaar meegaan (dan móet je ze namelijk vervangen, zelfs al hebben er maar 10.000 km er op zitten, dan ben je voordeliger uit.
De bandenspanning van winterbanden is hoger dan van zomerbanden. Ik heb een goede ervaring met 2,5/2,3 v/a . De bandenspanning controleer ik wekelijks of bij twijfel. Voor het bijhouden gebruik ik een goede ge-ijkte bandenspanningsmeter en een 12 volt luchtpomp (Michelin) die ook geschikt is voor vrachtwagenbanden. Ca. € 65 bij bijvoorbeeld Brezan.
In totaal heb ik zo 300.000 kilometer afgelegd met als extreem drie weken temperaturen van 38 in de schaduw met een zware caravan achter de 940. Zonder de door de dozenschuivers dreigend beloofde klapbanden. Overigens heb ik wel informatie ingewonnen bij een ex-ingenieur bij Vredestein, die ik erg goed ken.
Een winterband heeft een minimumprofiel van 4 mm. Is dit minder dan wordt de band als zomerband geklasseerd. Het aardige is dat je dan de laatste 2 milimeter 's zomers op kunt rijden. De minimumdiepte is 1,6 mm, maar bij 2 mm gooi ik ze er al uit, dan nemen de rijeigenschappen al sterk af.
Een reden om met winterbanden te blijven rijden was de recente wetgeving in de alpenlanden. Hier geldt dat men onder slechte rijomstandigheden (en wat heet winters) aansprakelijk kan worden gesteld wanneer men geen geschikte banden onder de wagen heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat kosten ze bij Delticom.nl?Jur schreef : De Bridgestones uit de LM serie zijn zeer fantastisch. Winterbanden (sneeuwvlokje) en M+S klassificatie. Te bestellen bij Delticom.nl . Hier gelden permanente kortingen. Je moet ze er alleen wel zelf omheen (laten) leggen.
Da's trouwens gewoon autobandenmarkt.nl toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
ook vader's XC7 werd voorzien van bij delticom bestelde vredestein guigaro's
subliem bandje trouwens
maar een echte sneeuwband in de zomer laten liggen onder extreme warme weersomstandigheden en er dan effe bijvertellen dat je ze op 2mm wegdoet omdat de rijeigenschappen sterk afnemen en de veiligheid voor jou dus eerst komt is om heel hard te lachen
hier ten huize hebben zowel de audi S6 als de volo S60 van de vriendin 2 setjes velgen en banden
de audi omdat dat ons wintersport-speeltje is en die dus die specifieke bandjes moet hebben volgens de wetgeving in duitslan en oostenrijk (wetgeving die in de lage landen ook zou mogen worden aangepast, zo zouden we monsterfiles kunnen vermijden telkens er 3mm sneeuw valt en iedereen stil staat op zomerbandjes) en de S60 omdat die elke dag overal door moet en het echt wel verschil maakt als het echt wintert
moet je is remmen en uitwijken testen met winterbanden in zomerse temperaturen of ga een rondje Nordschleife rijden aan rustig tempo, is om te huilen
prestaties liggen ver onder die van een zomerband
het enige valse gevoel van veiligheid dat een winterband je zal gevenis tijden regenbuien omdat de profieldiepte je steevast zal vrijwaren van aquaplaning maar dat doet een goede zomerband ook
hier gaan de winterbanden er per half november op
wil je het hele jaar rijden met dezelfde set, dan kies je all-weather bandjes maar geen sneeuw of winterbanden en zeker niet op een forum verkondigen dat die even goed presteren in zomerse temperaturen want dat klopt absoluut niet
voor een rustige chauffeur maakt het meestazl niets of niet veel uit
dat klopt
tot er is hard in de remmen moet gegaan worden of plots uitwijken aan de orde is... ik zou het wel weten
en de prijs...
een set LM velgen (origineel Volvo) met zgan Pirelli winterrubber errond hebben we 2 jaar terug 350€ betaald
als je dat nieuw gaat halen ben je zo 1000€ kwijt...
+ winterbanden mogen 1 snelheidsindex onder de voorgeschreven index zitten dus ook weer wat goedkoper
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Ik zei het al, dit doen wij al zo'n tien jaar bij een jaarlijkse afstand van 30 tot 50.000 kilometer.Met de wagens wordt altijd vrij snel gereden, zo rond de maximum snelheid

Het in de gaten houden van de bandenspanning is wel essentieel, zoals ik al schreef.
Met de remweg en wegligging in de zomer is absoluut niets mis en een ingenieur bij Vredestein is ook niet gek.
Het zal misschien niet met álle banden kunnen, maar ook met de Michelin Alpin (wagen van een collega) is dit goed te doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Luister nou maar naar zijn adviesk² schreef : Een echte sneeuwband in de zomer laten liggen en er dan bijvertellen dat je ze op 2mm wegdoet omdat de rijeigenschappen sterk afnemen is om heel hard te lachen.
moet je eens remmen en uitwijken testen met winterbanden in zomerse temperaturen. dat is om te huilen
De prestaties van een winterbband in de zomer liggen ver onder die van een zomerband
het enige valse gevoel van veiligheid dat een winterband je zal gevenis tijden regenbuien omdat de profieldiepte je steevast zal vrijwaren van aquaplaning maar dat doet een goede zomerband ook.
Wellicht kunnen we jou niet meer overtuigen, maar hopenlijk anderen welk² schreef : wil je het hele jaar rijden met dezelfde set, dan kies je all-weather bandjes
En zeker niet op een forum verkondigen dat die even goed presteren in zomerse temperaturen want dat klopt absoluut niet.
Het lijkt allemaal OK. Tot er is hard in de remmen moet gegaan worden of plots uitwijken aan de orde is..
Hier nog wat documentatie van de ANWB
Om iedereen te laten zien dat het geen onzin is
Ik zeg: Zomerbanden in de zomer met een goed profiel voor regen en Sneeuwbanden in de Sneeuw.De ANWB schreef : Met winterbanden de zomer door, kan dat?Als we ons weer even concentreren op remwegen want dat is toch het meest sprekend, dan kan een moderne auto op droog wegdek met zomerbanden binnen 12 meter stilstaan.
Met winterbanden is remmen op droog altijd wat lastiger want het voor sneeuw ontworpen profiel is hier in het nadeel. Bij een buitentemperatuur van 15 graden zou de auto met winterbanden zo’n 14 à 15 meter nodig hebben.
Bij hoge temperaturen nemen de prestaties van winterbanden snel af. Bij een buitentemperatuur van zo’n 35 graden constateerden wij een gemiddelde afname van de remprestaties van winterbanden van zo’n 30%. De auto zou dan dus zo’n 19 meter nodig hebben om tot stilstand te komen.
All seasonbanden doen het beter dan winterbanden maar ook hier moet rekening gehouden worden met een merkbare afname van de prestaties bij hoge temperaturen, wij noteerden gemiddeld zo’n 25%. Ook de wegligging neemt merkbaar af, zowel bij all seasonbanden als bij winterbanden maar hier zijn de verschillen kleiner.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
PS: Ik ben gegaan voor de Dunlop Wintersport 3D die erg goed uit de winterbandentest kwam (ik heb een zwak voor Dunlops )
Bij banden zou ik nooit voor winkeldochters, Wanli's, Goodride etc gaan maar voor de kwalitatief en aantoonbaar echt goede banden. Het verschil in prijs is altijd veel lager dan eventuele schade door de lagere kwaliteit en veiligheid van "mooie aanbiedingen".
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.1313racing.com/ "> www.1313Racing.comJur schreef : Hoi,
Ik zei het al, dit doen wij al zo'n tien jaar bij een jaarlijkse afstand van 30 tot 50.000 kilometer.Met de wagens wordt altijd vrij snel gereden, zo rond de maximum snelheid, op lange afstanden, meestal tussen de 250 en 800 km.
Het in de gaten houden van de bandenspanning is wel essentieel, zoals ik al schreef.
Met de remweg en wegligging in de zomer is absoluut niets mis en een ingenieur bij Vredestein is ook niet gek.
Het zal misschien niet met álle banden kunnen, maar ook met de Michelin Alpin (wagen van een collega) is dit goed te doen.
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
780TDIC 1986
ziende blind zijn heet dat
uit bvb de test van de ANWB blijkt dat de remafstand beduidend langer wordt
niet even 27 cm dus maar METERS
dan speel je dus met mensenlevens en niet enkel met het jouwe!!!