Oliewissel: Carter leegzuigen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met nieuwe pakking (wil nog wel eens gaan zweten)
Probleem opgelost.
(dat zou ik dus doen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welnu, toen ik er achter kwam dat de plug lekte, ben ik langs de Volvo dealer gereden.960 estate 1996 schreef : Waarom zet je er niet een andere carterpan onder.
Probleem opgelost.
(dat zou ik dus doen)
Die wist te melden dat de enige remedie het vervangen van de carterpan is en dit 1300,- euro ging kosten (blok moest er uit, heel verhaal)...( nee,hij rook niet naar drank, of rolde met zijn ogen).
Dus toen naar een (ervaren) garagist gereden en die wist (gelukkig) te melden dat een helicoil ook een optie is, dus uit laten voeren, maar achteraf blijkt het een vloeibare pakking reparatie te zijn gweest.
Vandaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
veel belangrijker is het dat je bij iedere wissel een nieuwe goeie kwaliteit oliefilter plaatst (orgineel Volvo of MAN, bij voorkeur een met een terugslagklep in het filter) en bij het loshalen van het filter komt ook altijd wel wat oude olie vrij en dat moet ook onderlangs worden opgevangen ergo, olie aftappen onderlangs is dan weinig extra moeite.
waar het wel echt handig voor kan zijn is voor aftappen van bak, automaatbak, en diff olie. Het vullen dan ook weer met een pompje.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Beste; warmrijden, bak eronder, nachtje uit laten druppellen.
Volgende morgen, paar keer een scheut olie erin, met de plug er nog uit (kijk eens hoeveel vuil er dan nog mee komt)
Plug erin, met een nwe. koperen ring.
Filter vullen met olie (voor zover mogelijk, hangt af van de hoek waaronder hij gemonteerd zit)
Afvullen.
Starten zonder ontsteking, totdat het oliedruk lampje uitgaat.
Ontsteking aansluiten.
Even laten lopen.
Even laten staan, check oliepijl.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Buiten dat, als ik van onder langs aftap hoef ik alleen de opvangbak faarna schoon te maken. Ik zie het niet zo zitten zo'n afzuigapparaat te moeten reinigen elke keer als ik olie wissel.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo960_1993 schreef :
Welnu, toen ik er achter kwam dat de plug lekte, ben ik langs de Volvo dealer gereden.960 estate 1996 schreef : Waarom zet je er niet een andere carterpan onder.
Probleem opgelost.
(dat zou ik dus doen)
Die wist te melden dat de enige remedie het vervangen van de carterpan is en dit 1300,- euro ging kosten (blok moest er uit, heel verhaal)...( nee,hij rook niet naar drank, of rolde met zijn ogen).
Dus toen naar een (ervaren) garagist gereden en die wist (gelukkig) te melden dat een helicoil ook een optie is, dus uit laten voeren, maar achteraf blijkt het een vloeibare pakking reparatie te zijn gweest.
Vandaar
Dat kan veel goedkoper hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Grappig doe ik ook altijd nog effe een scheut verse olie erin terwijl plug er nog uit is.struis schreef : paar keer een scheut olie erin, met de plug er nog uit (kijk eens hoeveel vuil er dan nog mee komt)