kinderzitje nummer twee.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 09:16 #1236882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles achterin
Van harte!
Mijn zoontje van 2,5 zit altijd in het midden achterin (driepuntsgordel icm met Römer King of zoiets) en links of rechts naar gelang hoe de auto geparkeerd staat plaats ik de Maxicosi (Römer) die nu op een of andere manier wél net past in de korte gordel. Dan blijft er een prima zitplek over achter en daar zit mijn vrouw soms als ze dat nodig vindt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 13:35 #1236896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 18 jaar
als je nog eens 18 jaar wacht.... is de probleem vanzelf opgelost dan bestuurd de kleine de baksteen

bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 13:58 #1236901 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd
met je dochter.
Mijn dochter van 3,5 jaar zit bijna altijd op het geintregeerde kinderstoel in het midden. Mijn zoon van bijna 7 mag al zonder kinderzitje maar meestal gebruik ik toch de stoelverhoger. Hij wil graag voorin en dan kan moerders achter inzitten bij mijn dochter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 16:26 #1236924 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Isofix
<div class="quote-author">          scimitar schreef:</div>          In mijn 940 is de gordel achterin net lang genoeg om een maxi cosi mee vast te zetten. 
Punt is herkenbaar...weet iemand of het mogelijk is om Isofix te installeren? Dat scheelt veel gewrik en eventueel onjuiste  (scheve) plaatsing van de Maxi-"Taxi"...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 16:30 #1236926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dikkert?

Bert N schreef : met je dochter.
Mijn dochter van 3,5 jaar zit bijna altijd op het geintregeerde kinderstoel in het midden. Mijn zoon van bijna 7 mag al zonder kinderzitje maar meestal gebruik ik toch de stoelverhoger.
Hij wil graag voorin en dan kan moerders achter inzitten bij mijn dochter.

is hij al groter dan 1,35 én zwaarder dan 36 KG?
www.autokinderzitjes.nl/welk_zitje/
en voorin  zou al helemaal een nono zijn zonder zitje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 16:35 #1236927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen.

starly schreef : Punt is herkenbaar...weet iemand of het mogelijk is om Isofix te installeren? Dat scheelt veel gewrik en eventueel onjuiste  (scheve) plaatsing van de Maxi-"Taxi"...

Neen dat is er niet voor de 700 of 900 serie.
Mogelijk wel voor de 850/V70, de lengte zou zomaar goed kunnen zijn voor 'onze' achterbanken, maar de vraag is dan, of je ze wel kan bevestigen.Ik moet ze niet, want dan kan de bank niet meet plat volgens mij.
Mijn kind zit achteruit, met ruim 2 jaar, veiligste manier. Bevestiging is probleemloos.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 18:14 #1236929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja,
1,35 is die nu en dan is het gewicht toch niet meer van belang. Of heb ik het verkeerd!!
Voorin heeft hij vaak wel een verhoging en achterin zit die nu vaak zo met gordel natuurlijk. Als je een verhoger gebruikt zie je ook wat meer.
&#160;
&#160;
&#160;

Jeroen schreef :

Bert N schreef : met je dochter.
Mijn dochter van 3,5 jaar zit bijna altijd op het geintregeerde kinderstoel in het midden. Mijn zoon van bijna 7 mag al zonder kinderzitje maar meestal gebruik ik toch de stoelverhoger.
Hij wil graag voorin en dan kan moerders achter inzitten bij mijn dochter.

is hij al groter dan 1,35 én zwaarder dan 36 KG?
www.autokinderzitjes.nl/welk_zitje/
en voorin  zou al helemaal een nono zijn zonder zitje.
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 10:14 #1236978 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ook wij willen een 2e kindje hebben we net besloten. Ons zoontje is nu 1 jaar! In mijn sedan heb ik nergens airbags, maar met een 2e erbij zal de drang om een estate erbij te kopen wel wat groter worden....
Dus alle info is ook hier welkom!

Groeten, Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 11:06 #1236980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd met je dochtertje
Zit in dezelfde situatie als jij ben 16 april vader geworden van een tweede zoon. En ja, als ik dan alleen hem meeneem in de auto
ben ik ook genootzaakt vanwege de airbag de kleine achterin te zetten. In het geval dat hij z'n speentje kwijt is kan ik heel moeilijk
even helpen. Regelmatig even stoppen om dat op te lossen.
De maxicosi achterin is geen enkel probleem. Heb een grotere stoel voor z'n 2,5 jaar oudere broer achterin staan,
en de maxicosi wordt mbv van een easybase achterin vastgeklikt.
Overblijfsel van de 240 die ik had. Daar waren de gordels achterin veel te kort en ik wilde geen verlengers etc
gebruiken. Heb dus de variant van de isofix gekocht die met een gordel werkt ideaal, zit niet meer
met gordel te werken. Vond het wel een investering, maar nu voor de tweede keer te gebruiken werkt het wel ideaal.
Als we met het hele gezin gaan, dan zit mijn vrouw regelmatig even omgedraaid op de voorstoel.
Het is maar tijdelijk, op het moment dat de jongste uit de maxicosi is (+/- 9 mnd), dan hebben we twee stoelen achterin staan
en kan je beter overzicht houden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2009 12:22 #1236981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suggestie?

rudiger schreef : ....zal de drang om een estate erbij te kopen wel wat groter worden....

Mijn broer wil er een kopen, voor de vakantie, die hem dus in oktober weer gaat verkopen.Een witte 940. Interesse?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC