kinderzitje nummer twee.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank je! Maar...het idee van een Maxi Cosi reisstoeltje (voor de állerkleinsten dus) is juist dat het stoeltje met kindje tegen de rijrichting geplaatst wordt.Scorpio29GLX schreef : zover ik weet. mag het gewoon. alleen als de kinderzitje niet met de rug naar de dashboard gericht is. dus gewoon met de zitje zijn rugsteuntje tegen de rugleuning aan van de volvo zn eigen stoel. enne. alvast gefeliciteerd
bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
De grap van die zak is, dat als je een maxicosi op de correcte wijze 'installeerd' de airbag mogelijkerwijs de maxicosi kan raken en deze op een niet mis te verstane wijze tegen de leuning kan drukken.Een SIPS bag in je stoel, zit er om te zorgen dat je vanaf de zijkant goed beschermt bent, toch? Dat geldt voor je kind toch ook?Ik zou hem mooi aan laten, die ZIJ-airbag.
Waarom bel je niet gewoon even met ANWB, stel je vraag en je wordt prima geholpen, daar ben je tenslotte ook lid voor (neem ik aan)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank je voor je reactie, Bas. Hoe kom jij aan een plofzak aan de bijrijderskant? Da's toch niet standaard?Baseman schreef : Proficiat, Wouter, goed bezig.Ergens september ben ik weer aan de beurt, kan mooi even afkijken.Ik heb trouwens wél een plofzak aan de bijrijderskant.
De grap van die zak is, dat als je een maxicosi op de correcte wijze 'installeerd' de airbag mogelijkerwijs de maxicosi kan raken en deze op een niet mis te verstane wijze tegen de leuning kan drukken.Een SIPS bag in je stoel, zit er om te zorgen dat je vanaf de zijkant goed beschermt bent, toch? Dat geldt voor je kind toch ook?Ik zou hem mooi aan laten, die ZIJ-airbag.
Waarom bel je niet gewoon even met ANWB, stel je vraag en je wordt prima geholpen, daar ben je tenslotte ook lid voor (neem ik aan)
<update> Ah, ik zie nu dat deze destijds een optie was voor € 340,-.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als eerste,gefelicteerd met je dochter!
Als tweede: ik ken je situatie, alle plekken gevuld. Maar wij houden het overzichtelijk: ouders voorin, kinderen achterin. De oudste is twee en zit in een kinderzitje, de jongste is 4 maand en zit in de maxi cosi.
Welke opstelling je ook kiest, je kunt nooit altijd volledig op twee kinderen passen. De bestuurder zou dat helemaal niet mogen doen, in de praktijk is je aandacht toch vooral bij het verkeer (hoop ik). Met een ouder achterin, is het voorste kind redelijk onbereikbaar. Indien je de oudste met kinderstoel voorin zet, kan moeder met de jongste achterin. De oudste zal denk ik niet meer zoveel aandacht behoeven, de jongste wel. In mijn 940 is de gordel achterin net lang genoeg om een maxi cosi mee vast te zetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is echt irritant ja, die gordel in de Estate is 5 cm korter dan in een Sedan.Ik had de maxi-cosi in het midden achterin. Als je de armsteun verwijderd, dan past het prima, er zit toch nooit iemand achterin in het midden.scimitar schreef : In mijn 940 is de gordel achterin net lang genoeg om een maxi cosi mee vast te zetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn overweging is dat ik de moeder juist wél liefst achterin heb zitten, om te voorkomen dat ze zich met losgekoppelde gordel om in mijn gezichtsveld moet omdraaien om bijvoorbeeld een speentje terug te plaatsen....ik bemoei me uiteraard alleen met het verkeer, vandaar. Vanaf de achterbank kan de moeder zich -zonder voor mijn binnenspiegel te hangen- bemoeien met de kleine voorin. Zijn er écht dingen aan de hand waarbij meer nodig is, dan stoppen we gewoon bij de eerste de beste benzinepomp.Oh, en mijn oudste vraagt op dit moment meer aandacht onderweg dan de jongste. De oudste wil namelijk non-stop spelletjes doen...scimitar schreef : Wouter,
Als eerste,gefelicteerd met je dochter!
Als tweede: ik ken je situatie, alle plekken gevuld. Maar wij houden het overzichtelijk: ouders voorin, kinderen achterin. De oudste is twee en zit in een kinderzitje, de jongste is 4 maand en zit in de maxi cosi.
Welke opstelling je ook kiest, je kunt nooit altijd volledig op twee kinderen passen. De bestuurder zou dat helemaal niet mogen doen, in de praktijk is je aandacht toch vooral bij het verkeer (hoop ik). Met een ouder achterin, is het voorste kind redelijk onbereikbaar. Indien je de oudste met kinderstoel voorin zet, kan moeder met de jongste achterin. De oudste zal denk ik niet meer zoveel aandacht behoeven, de jongste wel. In mijn 940 is de gordel achterin net lang genoeg om een maxi cosi mee vast te zetten.
Overigens is de gordel voorin bij mij ook maar net lang genoeg om de Maxi Cosi mee vast te zetten. In volledig uitgerekte toetstand krijg ik de gordel nét achter de Maxi Cosi langs geduwd.