Bestuurswisseling / Bestuursproblematiek

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2015 21:51 #1104156 door Jerry Stam (GAST)
Bestuurswisseling / Bestuursproblematiek is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Beste leden,
Op zondag 12 juli hebben, om hun moverende redenen, de voorzitter en de secretaris te kennen gegeven hun functie per direct neer te leggen.
Op dinsdag 21 juli 2015 zijn in goed overleg met een aantal kaderleden (RC’s, moderatoren, webmaster en leden van de visieclub) een aantal afspraken gemaakt:
· De huidige, nog zittende bestuursleden, zullen hun werkzaamheden en verantwoordelijkheden tot aan de volgende ALV voortzetten met een wat gewijzigde taakverdeling.
· De komende ALV zal in plaats van maart 2016 in januari 2016 gehouden worden.
· Tot aan de eerstkomende ALV zal Maarten de Rijke optreden als waarnemend voorzitter, zal Tom Fikkert in functie blijven als vice-voorzitter en zal Peter Lourenssen in functie blijven als penningmeester. In het kader van de continuïteit is een verlenging van deze termijn mogelijk.
· Paul Aupers blijft het secretariaat bemannen om een mogelijke opvolger in te werken maar maakt geen deel meer uit van het bestuur.
· Maarten zal proberen de taken welke betrekking hebben op het hoofdredacteurschap van de Factor 700 versneld over dragen aan de mogelijke opvolger.

Het bestuur zal de komende tijd, in samenspraak met de kadergroep, op zoek gaan naar nieuwe bestuursleden. Leden die een (bestuurlijke) steen willen bijdragen kunnen zich natuurlijk altijd aanmelden bij een van de huidige bestuursleden. Met name aanmeldingen voor secretaris / ledenadministrateur zijn gewenst. Bij gebleken geschiktheid zal het bestuur uit de aanmeldingen een kandidaat / kandidaten voordragen aan de ALV.
Verder zal het bestuur in een aantal zaken ondersteuning nodig hebben. Deze zal deels betrokken worden uit de kadergroep, maar het kan ook voorkomen dat wij een beroep op de leden, u dus, zullen doen.
In het vertrouwen u hiermee volledig geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur van de Volvo 700 Vereniging

Maarten de Rijke
Voorzitter a.i.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2015 22:57 #1420143 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic stemmen
Zoals hierboven genoemd : bij gebleken geschikheid ..... echter ieder persoon kan zich verkiesbaar stellen, indien hij voldoet aan de regels als gesteld in het huishoudelijk reglement: ARTIKEL 2. Verkiezing van de bestuursleden 1. Het zittende bestuur draagt een nieuw bestuur tijdens de algemene ledenvergadering, als in artikel 14.1 van de statuten bepaald, voor. De namen van de door het zittende bestuur voor te dragen kandidaten, dienen samen met de uitnodiging voor deze algemene ledenvergadering aan de leden bekend gemaakt te worden. 2. Elk lid dat voor een bestuursfunctie voorgedragen wordt, zal hiervoor door het zittende bestuur benaderd zijn en toegestemd hebben om bij verkiezing deze functie te aanvaarden. 3. De algemene ledenvergadering heeft het recht schriftelijk tegenkandidaten voor te stellen. Hierbij is een schriftelijk akkoord van ten minste één-tiende deel van de leden benodigd. Uiterlijk één week voor de algemene ledenvergadering dienen alle mogelijke kandidaten bij het bestuur bekend te zijn. 4. Mocht er meer dan één kandidaat voor een functie zijn, dan zal er schriftelijk op de algemene ledenvergadering worden gestemd en zal deze stemming met een gewone meerderheid van stemmen beslissend zijn. 5. Bij een tussentijds ontstane vacature in het bestuur, kan deze functie tijdens een algemene ledenvergadering door verkiezing worden ingevuld. Het bestuur kan bij een tussentijds ontstane vacature een bestuurslid aanstellen op interimbasis gedurende de periode die resteert tot de eerstvolgende algemene ledenvergadering als in artikel 14.1 van de statuten bepaald. Hiervan worden de leden schriftelijk op de hoogte gesteld. Herverkiezing van leden welke een bestuursfunctie hebben vervuld, is mogelijk.

Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2015 23:02 #1420144 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic aantal stemgerechtige
Er zal dan nu ook bekendgemaak moeten worden hoeveel stemgerechtige leden de vereniging heeft.

Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2015 23:20 #1420145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ongeveer
Het exacte aantal is mij nu niet bekend maar de laatste opgave was 466 leden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 10:13 #1420205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Januari 2016 ALV slecht plan
Persoonlijk vind ik het houden van ALV 2016 in Januari een slecht plan, daar veel leden dan niet met hun geliefde Volvo kunnen komen.
Dus lijkt mij beter idee om een ALV in November van dit jaar te doen.
Ben ook eigenlijk meer voorstander van tussentijdse ALV.
Maarten waarnemend voorzitter. Waarom Tom niet.?
De Vice voorzitter vervangt toch de voorzitter bij calamiteiten,?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 12:13 #1420206 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Centenkwestie
Het is basaal een geldkwestie Frits,

Eer de vakantieperiode voorbij is en iedereen heeft kunnen reageren op de ontstane vacatuires (om het maar zo te zeggen) praat je over een datum begin oktober voor een ALV.
Een ALV kost ons ongebeer €750,--
En dan moeten we er begin 2016 weer een houden om het boekjaar af te sluiten.
We hebben hierom besloten, in overleg met en op advies van de kadergroep, door te gaan tot Januari.

Tom vervangt in principe als vice voorzitter de voorzitter bij diens afwezigheid, maar bij het vertrek van de voorzitter hebben we de taken moeten herverdelen.

Dit zijn in overleg met de kadergroep de keuzes geweest.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 12:45 #1420208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Qua kosten logisch besluit.
En dat je dan de taken opnieuw toewijst is al net zo zeer begrijpelijk.
Wel hoop ik dat jullie eens per maand een update geven over het reilen en zeilen van bestuur en visiemannetjes. Openheid is volgens mij van het hoogste belang.

Overigens is dit wel een stil topic na alle reacties op eerdere posts inzake de bestuurswisseling. Heeft iedereen opeens het idee van "Stil zitten als je geschoren wordt?". Voor de duidelijkheid: Ik niet. Ik ben mijn bestuursfuncties aan het afbouwen en ga voorlopig geen nieuwe functies aan. Focus zeg maar.

Succes mannen!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 13:01 #1420210 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De visie-mannetjes hebben
De visie-mannetjes hebben iedereen via dit forum op de hoogte gesteld van het reilen en zeilen van de vorderingen van de visie. Iedere keer als er ontwikkelingen zijn, dan meld ik dat hier. Blijkbaar is dat een aantal personen ontgaan. Geeft niks hoor.
Het opstellen van de visie heeft niets te maken met de crisis in het bestuur.

Aangezien de visie dus niks te maken heeft met de crisis in het bestuur, is het niet aan de visie-mannetjes om zaken over het bestuur op het forum te zetten. Dan gaan die zaken door elkaar lopen. En dat lijkt me een hele slechte zaak waar niemand mee gediend is.

Op persoonlijke titel vind ik wel dat openheid gegeven mag worden over de aard en aanleiding van de crisis. Dat voorkomt allerlei zinloos en negatief gespeculeer waar er al genoeg van op het forum staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 13:20 #1420211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens
Ik ben het -als een van de leden van de club van visiemannetjes- eens met de posting van Lex.

Met vriendelijke groeten,
Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 14:15 #1420212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geld
Het antwoord van Maarten dat het geld kost en daarom pas in Januari 2016 zal plaatsvinden is in mijn ogen wat kort door de bocht.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
We zouden nml ook voordat we aan de favorieten najaarsrit beginnen kunnen stemmen over het bestuur. ( Daar gaat de tussentijdse ALV immers over )
Dit brengt geen extra kosten met zich mee en er zijn gelijk een hoop leden om gezellig de toertocht te gaan rijden.
Dus bestuur met kadergroep ( wie daar dan ook in mogen zitten ) neem het eens in overweging.

Optie is ook nog alle leden een brief te sturen of ze wel of geen tussentijdse ledenvergadering willen.

Tevens ben ik van mening dat het dit jaar duidelijk moet worden.
Zint het mij niet dan kan ik dit jaar nog besluiten om mijn lidmaatschap op te zeggen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC