groupbuy RVS Veerpootbrug
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
de bruggen zijn namelijk nu al sterk zat, volledig verlast aan 5mm dikke montageplaten, ik denk dat het Volvo-blik eerder verbuigt. maar ben benieuwd welke gebieden je zwak lijken, dan kan ik daar evt verdere uitleg over geven of nog eens nader kijken om het evt steviger te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
de verstevigingen bij de verzaging van de buis zouden het geheel inderdaad direct verstevigen maar de huidige bevestiging is in principe al sterk genoeg voor deze toepassing
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ook voor extreem stugge veren en dempers? of meer voor het standaard tot sportief spul?AvdAkker;184007 schreef : vooropgesteld dat de onderste 2 foto's van proto 2 zijn, de platen zijn nu al veel mooier. de krachten op de brug waaropje wilt dat hij werkt is in de lengte van de brug, de buis is al schuin verzaagd wat het bev. oppervlak al vergroot icm met oversized (5mm dik) montageplaten
de verstevigingen bij de verzaging van de buis zouden het geheel inderdaad direct verstevigen maar de huidige bevestiging is in principe al sterk genoeg voor deze toepassing
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
of je dit ding monteerd icm origineel spul of stijvere veren/dempers zal het effect van de brug beinvloeden op wat je voelt/merkt, maar niet de sterkte van de bevestiging, je elimineert hiermee niet absoluut alle beweging uit het chassis waarbij het echt zin zou hebben om alles aan de brug zo stevig mogelijk te maken; om dat goed te bereiken moet je de hele auto slopen, een buizenframe maken en daaromheen een 300-carosserie schroeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
maar blijkbaar komen en niet zo heel veel krachten op die stang te staan, ik weet er verder de details niet zo van, maar de stang zelf is erg dik alleen de overgangen lijken me een beetje zwak, dus de overgangen (waar gelast moet worden, niet de las zelf btw)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
In principe vangt de veerpootbrug hoofdzakelijk trekkende krachten op
Met een paar van die kleine "simpele" 3mm plaatjes in de bovenste hoeken valt er dus wat aan stijfheid te winnen. Bij de onderste lassen (tussen de bevestigingsplaat en de brug) is er maar heel weinig te winnen, daar zou ik dus geen plaatjes/schoren inzetten.
Daarentegen kosten die paar simpele plaatjes heel wat meer werk (op maat maken, netjes hechten, extra laswerk). Ik denk dat je dat als extra werk, op aanvraag, wel zou kunnen doen (tegen meerprijs uiteraard), anders zul je niet veel meer verdienen op die veerpootbruggen.........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.