Poly bussen voor 340/360
- V300 register
- Verbannen
orginele krukaspoellie is wel erg zwaar trouwens,volgens mij is ie zelfs van gietijzer
vind het wel veel geld trouwens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
(en een lagere opbrengst voor je dynamo, etc)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bedenk wel dat als je veel hoge toeren draait de pomp normaal zo hard draait dat je kans hebt dat ie minder pompt als je verwacht. Met een underdrive pulley loopt de waterpomp een wat normaler toerental en geeft voldoende waterstroom. Verder draaien dynamo en stuurbekrachting minder hard, wat ook helpt met een beetje vermogenswinst. Voor de motor makkelijker om de accessoires op gang te krijgen.
Als laatste is de rubber demping van de originele pulleys soms vergaan (kan onbalans veroorzaken). Als die van mij versleten is koop ik zo'n underive geval..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
dat kun je toch gewoon stellen bij de dynamo,lijkt me sterk dat dat niet gaat
of ben ik nou gek?
gr ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
flip21;96832 schreef : Die waterpomp draait nog hard zat hoor.
Bedenk wel dat als je veel hoge toeren draait de pomp normaal zo hard draait dat je kans hebt dat ie minder pompt als je verwacht. .
als het goed is hebben de ingenieurs van volvo de potentie en flow van de waterpompen uitgebreid getest binnen de koelsystemen die ze bieden en is dus het idee van een underdrive poelie enkel interessant als je het toerenbereik van de motor flink gaat verleggen.
een dynamo is ook gebouwd voor 15.000 toeren dus uberhaupt het nut van het wijzigen van het formaat van de poelies zie ik niet in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;96935 schreef : een dynamo is ook gebouwd voor 15.000 toeren dus uberhaupt het nut van het wijzigen van het formaat van de poelies zie ik niet in.
jij ziet het niet, ik wel;)
ieder voor zich dan maar..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.