Spoorverbreders
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;59034 schreef : Als je het volgens de regeltjes wilt doen 10 mm kopen of die van 15 mm afdraaien...
Ik zou gewoon die van 15 mm er op zetten. Afgekeurd? Dan zijn ze zo gewisseld toch?
Of die van 15 kopen en een stukkie eraf laten draaien/frezen...........
Er is vast wel een bekende die nog op school zit en over zo'n machine kan beschikken zeker?
En anders pak je zelf de slijptol. Sambadansen verzekerd in je autootje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Ovlov 3.6L;59038 schreef : Of die van 15 kopen en een stukkie eraf laten draaien/frezen...........
Dat zeg ik...Bodejodel;59034 schreef : Als je het volgens de regeltjes wilt doen 10 mm kopen of die van 15 mm afdraaien...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Zo ff het stof hier van afgeblazen.
Nu hebben sommigen al wel gelezen dat ik van plan ben om de wielbouten (studs) te verlengen bij de GLS om wat verschillende velgen te kunnen monteren, maar nu zit ik te twijfelen of dit wel zo handig is. Ik ben sowieso iets meer dan 100 euro kwijt aan materiaal en dat zijn dan alleen nog de studs en moeren. Als ik echter een setje adapters koop hou ik de auto origineel en heb ik er minder werk aan (lees, geen gaten boren in remtrommels en gesloopte wiellagers).
Echter is de dunste maat die er is voor fatsoenlijke adapters 16mm en nu vroeg ik me dus af of er mensen zijn die ervaringen hebben met zo'n verbreding icm ET30 velgen?
www.schippan-shop.de/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het gekste wat ik op de 343 heb gehad was dit:
Dat waren uitgelaste C-kadett velgen (9J) in combinatie met 30mm spacers.
Met 15 inch ET35 is het nog goed te doen. Mits je banden niet hoger zijn dan 195-55/15 en je de auto niet teveel verlaagd hebt, moet het te doen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ZwerverRoodbaard;165634 schreef : M..M..M..M..Monsterkick!
Zo ff het stof hier van afgeblazen.
Nu hebben sommigen al wel gelezen dat ik van plan ben om de wielbouten (studs) te verlengen bij de GLS om wat verschillende velgen te kunnen monteren, maar nu zit ik te twijfelen of dit wel zo handig is. Ik ben sowieso iets meer dan 100 euro kwijt aan materiaal en dat zijn dan alleen nog de studs en moeren. Als ik echter een setje adapters koop hou ik de auto origineel en heb ik er minder werk aan (lees, geen gaten boren in remtrommels en gesloopte wiellagers).
Echter is de dunste maat die er is voor fatsoenlijke adapters 16mm en nu vroeg ik me dus af of er mensen zijn die ervaringen hebben met zo'n verbreding icm ET30 velgen?
www.schippan-shop.de/EXEC
Je komt dus uit op
Edit, je komt uit op ET14, kan lastig worden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
spoorverbreders lijkt me eerder handig om velgen met een hogere ET waarde op een normale afstand te monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Dat zat ik zelf dus ook al te denken..ET14 is wel erg extreem bij de 300, je gaat 26mm meer naar buiten. Nu zou dat op de achteras wel goed gaan, maar icm de 4cm verlaging denk ik toch dat ik de spatbordranden voor ga raken.
De velgen zijn idd 7J met 195-50/15 banden.
@Anjo
Idd dat is ook de normale oplossing voor velgen met een hoge ET. Als het niet past dan zit er idd niks anders op dan de studs vervangen, maar dat kwam qua kosten bijna gelijk uit met de adapters.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.