Spoorverbreders
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Onder bepaalde voorwaarden is spoorverbreden toegestaan. In het volgende artikel van AutoWeek staat er e.e.a. over.
autonieuws.autotrader.nl/apkvragen.php?ID=178&CAT=14
De spoorbreedte van de achterzijde is voor een 340 of 360 precies 1,40 meter(volgens het boekje;)). 2 procent daarvan is 2,8cm. Per kant mag je dus max. 1,4cm breder gaan. Zo'n maat zal er wel niet zijn. Je komt dan op 1 of 1,5 cm, maar die laatste is dus niet toegestaan. Maar levert 1cm aan elke kant visueel wel wat op?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
aangezien volvo volgens mij geen typegoedkeuring heeft aangevraagd voor spoorverbreders op de 300 serie (het zou kunnen van wel.. met nadruk op zou) mag het dus toch niet....
- V300 register
- Verbannen
Maar eerst wil ik eens gaan proberen het camber van de voorwielen te gaan verstellen. En dan niet aan de bovenkant van de veerpoot maar aan de onderkant. Dan verandert de spoorbreedte ook meteen.
Ik vraag mijzelf weleens af of er nu echt zo streng op gecontroleerd wordt.......
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Wat betreft het camber: hiermee kun je de wegligging aanpassen. Altijd leuk om daarmee te stoeien
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;48943 schreef : daar staat dat het binnen die grenzen geen probleem is bij de APK, maar als je goed leest staat er dus ??k dat ->als er geen typegoedkeuring voor de spoorverbreders is<- het nog steeds niet toegestaan is. Dit kan dus bij politie- of RDW controle aan het licht komen.
aangezien volvo volgens mij geen typegoedkeuring heeft aangevraagd voor spoorverbreders op de 300 serie (het zou kunnen van wel.. met nadruk op zou) mag het dus toch niet....
2 Fast 4 U;49115 schreef : Ik heb altijd gehoord dat spoorverbreders verboden waren?? :S
officieel wel dus.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Ik heb ook spoorverbreders onder mijn auto. Hiermee is die al 2 jaar goedgekeurd tijdens de apk keuring. Waarvan zelf 1 maal nog een steekproef was.
Ook heb ik op mijn werk aan een keurmeester gevraagd of er nou erg op gelet word. Hij zei dat er nauwelijks naar gekeken word. Als je er maar gewoon voor zorgt dat de banden niet buiten de wielkasten uitsteken en het er voor de rest maar gewoon netjes uitziet is het al snel goed.
- V300 register
- Verbannen
maar; ik heb ook het idee dat dit verbod vooral als handvat gebruikt wordt, om "sjonnies" te kunnen bekeuren/van de weg halen.
- V300 register
- Verbannen