Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Veertje lijkt overigens wel wat ielig eh, het is geen seat marbella waarvoor je de veer modelleert toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ok, ik raak enthausiast, ik zoek de link wel ff op:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Aangepaste Renault 1.8 16V, remmen, ophanging...
3 x raden waar hij zijn sneeuwkap vandaan heeft... (nooit geleverd in de UK)
s2.photobucket.com/albums/y43/a_pod666/M...ent=Autosport390.jpg
En waar zou ik destijds mijn achterwisser en 3e remlicht vandaan hebben gehaald...?
s2.photobucket.com/albums/y43/a_pod666/M...ent=Autosport392.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zo, was weer een kansloze dag. Heb de baas heel de dag niet gezien :+
Zo had ik de boel een beetje in m'n hoofd zitten. Verhoudingen kloppen niet helemaal aangezien ik hier geen echte maten heb, maar het principe wordt zo wel duidelijk dacht ik zo.
Het enige wat veel tijd kost en waarvoor dure apparatuur vereist is zijn de draadbussen en de kogel-kommen.
Voor dat laatste moet ik misschien dan toch eens iets anders op verzinnen.
Het principe is simpel:
Je pakt een originele veerpoot en slijpt de onderse veerschotel af welke je meteen op een stuk buis last.
Over de veerpoot komt een stuk buis met daarop draad gedraaid. Aan 1 kopse kant zit een eindplaat met een gat erin waardoor ook de zuigerstang kan. Op de buis met de draad erop zitten twee moeren. Boven deze moeren komt de onderste veerschotel te hangen welke om het stukje bus is gelast.
Aan de bovenkant wordt de originele veerschotel behouden, deze wordt alleen opgeboord en wordt voorzien van een ander axiaal toplager. Het "lagerhuis" in de veerschotel zal waarschijnlijk ook aangepast moeten worden.
Bovenaan de zuigerstang komt een draadbus welke wordt vergrendeld door de originele moer. Bovenop het axiaal toplager komt een kogel. Deze kogel gaat het werk doen wat op dit moment wordt gedaan door het gevulkaniseerde rubber.
Over de kogel vallen twee platen waarin 2 kommen zijn gefreest. Deze omvatten de kogel en worden tegen elkaar gebout. Een smeernippeltje kan dienen voor de smering
De platen wordt vastgebout aan de originele ophanging van de veerpoot in het spatscherm.
Effe heel simpel:
De onderste verstelling op veerpoot zorgt voor de rijhoogteverstelling.
De bovenste verstelling op de zuigerstang zorgt dat de veer onder spanning blijft zodat deze niet tussen de veerschotels uit kan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;59082 schreef : ik vind dit wel wat, en waarschijnlijk kan ik ze zelf maken (eigen beschikking over een draaibank en freesbank), wat voor schokbrekers gebruik je hiervoor? in principe is het voor mij ook mogelijk om heavy duty veerschotels te draaien en verlagingsveren te gebruiken. of is dat niet de bedoeling erik?
Eigenlijk was mijn bedoeling om ze te gaan gebruiken voor de koni's en verlagingsveren van een C-Kadeath.
Daar heb ik eigenlijk alles op verzonnen zegmaar.............
Maar alles moet nog wel een stuk beter uitgewerkt worden hoor.
Inderdaad zou het helemaal een stuk beter zijn wanneer er nieuwe veerschotels zouden worden gemaakt. Dan zou ik eventueel op het werk ook nog wel kunnen.
Jammergenoeg ga ik van school af over een paar weken. Ik heb dan niet meer de beschikking over CNC-apparatuur.
Goede reden om toch door te gaan studeren dus :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.