Hoogte en demping instelbaar: intrax coilovers
- V300 register
- Verbannen
Prachtig setje.. Alleen voordat je overgaat tot aankop zal je wel diep in de buidel moeten tasten..
van E1200
tot E2400
incl. veren
Als je een beetje handig bent kun je iets vergelijkbaars zelf maken; www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?t=5698&start=0
Commentaar over de prijs mag achterwege blijven aub!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
maar je hebt nu al koni's rondom!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik zal er weleens over nadenken of het makkelijk realiseerbaar is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;47796 schreef : Het wachten is op iemand die een serieproductietje gaat opzetten
het valt wel op dat het altijd diede is die hint dat iemand een serie productie moet opzetten
maak anders naar hand van deze d.i.y. een set en maak een serie voor ons:groovy:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb geen autotechniek gestudeerd
ik kan nauwelijks lassen
ik heb geen schoolwerkplaats meer die te misbruiken valt
ik denk niet dat ik dat kan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;47800 schreef : Zoals in die v3m link te zien is valt het best goed zelf te maken. Alle begruikte onderdelen staan beschreven. Voor 50 eurie TIG laten lassen bij een ervaren bedrijf; homemade coilovers
Als je eens goed gaat kijke valt het inderdaad mee.
Pak een originele voorpoot, draai een bus op maat die eromheen pakt. Daarop draai je draad. Zorg dat je stelmoeren hieroverheen passen.
De demper past in de originele veerpoot en ook de bevestiging is hetzelfde.
Als demper kun je bijvoorbeeld gewoon de Koni gebruiken.
Indien je al verlagingsveren hebt voor volvo 300 zou je misschien nog wel de originele veerschotels kunnen gebruiken en deze adjustable maken.
O nee, ze zitten uit het midden dat wordt lastig.
Daarnaast zijn er nog meerdere manieren om het camber te verstellen.
Misschien binnenkort eens wat uit gaan tekenen thuis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
't is flink druk op m'n stage, maar ik heb tijd nodig om te ontspannen.
Dus ik ben eens een setje coil-overs aan het tekenen.
Heeft er iemand misschien toevallig allerlei maten van een veerpoot en een koni-schokdemper (voor de voorkant) liggen?
Deze heb ik namelijk nodig voor het dimensioneren van het spul.........
Het is de bedoeling dat ik de originele veerpoot als basis wil gaan gebruiken om het 1 en ander afstelbaar te maken, namelijk:
- rijhoogte
- veerweg
- koni afstelbaar maken zonder de veerpoot uit elkaar te hoeven halen
Daarnaast wil ik ook het probleem van de rubbers (aan de bovenkant van de veerpoot) aanpakken. Misschien kan ik het dan ook nog zo maken dat het camber instelbaar is. Dat laatste zal echter moeilijker worden.
Iemand nog wat maten liggen van de onderdelen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.