V340 B14 CVT draait niet stationair
- Floris Schropp
- Nieuw lid
YES!volvofiel;222330 schreef : fuel cut-off
Gewoon wat info
Tachorelais is vario-gerelateerd. Daar wordt een relais gebruikt om de EMVK aan te sturen. Het fuel cut-off doosje stuurt de solenoide direct aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
powerflux;222332 schreef : YES!
Gewoon wat info
Tachorelais is vario-gerelateerd. Daar wordt een relais gebruikt om de EMVK aan te sturen. Het fuel cut-off doosje stuurt de solenoide direct aan.
Ik dacht dat de soleno?de van de stationairsproeier door het contactslot aangestuurd word.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
AvdAkker;222335 schreef : klopt, maar bij auto's met fuel-cutoff loopt de voeding voor de solenoid via een verbreekschakelaar in het kastje.
Er zit geen schakelaar, dat wordt met transistoren gedaan. Tenminste, in degene die ik heb gezien. Punt blijft dat je bij beide systemen geen stekkertjes op motorblokken moet leggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
bij een stationairsproeier is het absoluut niet de bedoeling dat hij vonkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
de naam is dus wat te algemeen, net zoals een stuurwiel ook een 'wiel' is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Aanvankelijk had ik het artikel geplaatst.
Bedankt voor de meerdere antwoorden.
De oplossing was simpel.
Echter de auto heeft nu verschillende weken stil gestaan, omdat ik geen tijd gemaakt kreeg om hem na te zien.
Voor ik het probleem had, heb ik de waterslangen vervangen en bij dit werk heb ik de stationairsproeier vernield, m.a.w. ik heb het contact aan de carburator afgebroken. Het klemmetje lag los op de motor.
Nogmaals dank voor de veelvuldige tips.
Groeten Stef
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.