Inbouwen LPG en goed merk installatie?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
vulvavolvo;213770 schreef : Als het goed zijn er drie relais:
1-lpg-afsluiter,
2-benzine-afsluiter,
3-en het relais wat op de verdamper zelf zit.
Helaas zijn dat geen relais maar solenoids of elektrische kleppen
Als het goed is heb je er 4 een op de LPG tank zelf, bij de benzinepomp en twee in de buurt van de verdamper
vulvavolvo;213770 schreef : Maar ik bedoelde eigenlijk de grote zekering.
Ik ga kijken of ik die zekering op ??n of andere manier in het zekeringkastje kan krijgen.
die zekering moet normaal in de buurt van de schakelunit bevinden
vulvavolvo;213770 schreef : De twee relaiss probeer ik zo dicht mogelijk op het schutbord en de verdamper te krijgen.
de elektrische benzine afsluitklep moet je zo kort mogelijk bij de benzinepomp zetten ik heb 'm bevestigd op de beugel waar de reserve wiel op rust.
de ander afsluitklep is een combinatie van afsluitklep en filter voor de LPG die moet je zo kort mogelijk bij de verdamper plaatsen.
vulvavolvo;213770 schreef : De derde relais zit zoals gezegd op de verdamper. De verdamper ga ik plaatsen bij de veerpoot.
Ik wil zo min mogelijk gaten boren en ik zag op het forum al een paar mooie oplossingen:
De verdamper kan je bevestigen met 1 van de 3 bouten van de veerpoot.
Vastzetten met 1 bout zal vermoedelijk afkeur worden, gebruik minimaal 2 bouten.
vulvavolvo;213770 schreef : De benzine- en lpgafsluiter ben ik nog niet helemaal uit hoe ik die kan bevestigen z?nder gaten te boren.
zie hier boven
Ik zal morgen kijken om wat foto's te nemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bedankt voor de input en ook bedankt alvast voor de foto's!
Echt super, ik ben heel erg benieuwd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hoe zit de verdamper bevestigd? dat kon ik net niet zien op de foto. Gebruik je ??n van de drie bouten van de veerschotel, en/of zijn er ook gaten geboord in de carrosserie om de verdamper te bevestigen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zelf zit ik te denken om de verdamper op de andere veerpoot te plaatsen, dus LV (vanuit de bestuurder gezien). Wat is jouw afweging geweest om de verdamper op de rechter veerpoot te plaatsen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
vulvavolvo;213841 schreef : Ha bedankt voor de duidelijke foto's. Mooi gedaan door dat beugeltje in de vorm van het chassis te buigen/slaan.
Zelf zit ik te denken om de verdamper op de andere veerpoot te plaatsen, dus LV (vanuit de bestuurder gezien). Wat is jouw afweging geweest om de verdamper op de rechter veerpoot te plaatsen?
flyhart;213848 schreef : Zo dicht mogelijk bij de carburateur..
Zo is het, het beste zou zijn de verdamper rechtstreeks op de gasmengstuk van de carb te monteren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bij mij zit de EMVK op de rechterveerpoot, dus om toch dicht bij de carburateur te blijven zal ik kiezen voor de linkerveerpoot (of h??l misschien schutbord).
Het voordeel van de verdamper op de linkerveerpoot is dat ik de T-stukken van warm en koud water iets makkelijker kan aansluiten op de verdamper (denk ik).
Tenminste, ik vermoed dat je het beste de slang kunt gebruiken die over het kleppendeksel loopt en de slang die daar parallel aan loopt onder het blok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.