Inbouwen LPG en goed merk installatie?
- V300 register
- Verbannen
Ik zit er sterk aan te denken om mijn 340 met 1.4 motor en CVT te voorzien van een Lpg-installatie en om dit zelf in te bouwen.
Zijn er hier mensen op het forum die daar ervaring mee hebben?
Waar moet je op letten?
Wat zijn goede Lpg-installaties? (van welke merken?)
Merken die ik ben tegengekomen zijn: OMVL, Landi, Lovato, Tartirini, Vialle,
Welk merk is het meest geschikt en het meest betrouwbaar?
Moet het luchtfilter nog worden aangepast?
Zijn er nog andere onderdelen die moeten worden aangepast?
Is het zinvol om verharde kleppen te plaatsen?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zelf heb ik een Vialle verdamper in mijn dagelijkse 360. Die verdamper is uit 1990 en werkt nog steeds. In m'n andere 360 zit een nieuwe installatie met OMVL verdamper. Heb het idee dat die iets vlotter oppakt, voor zover vergelijken mogelijk is.
Enige aanpassing aan luchtfilter is dat de aanzuiging permanent in de zomerstand wordt vastgezet:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Vind 340 cvt's over het algemeen best vlot rijden op benzine, scheelt dat gas zoveel dat het storend traag wordt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En hoe zet je de luchtfilter in de zomerstand? (ik wist niet eens af van een zomerstand)
Heeft dat ook nog samenhang met de bedrijfstemperatuur van de motor of alleen invloed op het brandstofmengsel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maurits Cassee;212823 schreef : De klep waar JL het over heeft is volgens mij niet aanwezig bij een 340 omdat het luchtfilter daar direct boven de carburateur zit en niet in een aparte box maar daar kan ik geen uitsluitsel over geven.
Jewel, werkt hetzelfde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Zomerstand = buis voor de opening in frontplaat draaien, winterstand = buis verdraaien zodat 'ie niet meer voor de opening in de frontplaat zit, maar voor een dicht stuk en dus "warme lucht" uit de motorruimte aanzuigt.
@ J-L: welke klep bedoel je bij de 2-liters?
Volgens mij is dat een vaste slang tussen luchtfilterbak en frontplaat, die niet te verzetten/verschuiven is.
Een thermostatisch geregelde klep zorgt ervoor dat voorverwarmde lucht uit de voorverwarmingsslang wordt aangezogen, frisse lucht uit de frontplaat wordt aangezogen of een mengsel hiervan.
Is die klep bij LPG-auto's dan vastgezet in "frisse lucht-stand" o.i.d.?
Dan krijg je toch juist het effect dat de motor uitgeblazen kan worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.