alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2010 20:36 #829435
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Ja dat klopt, maar deze wagen stond laatst te koop op Mobile.de
Vandaar dat ik dacht dat hij deze wagen in onderdelen wil verkopen of juist niet...
Vandaar dat ik dacht dat hij deze wagen in onderdelen wil verkopen of juist niet...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2010 22:23 #832219
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Na wat overwegingen heb ik besloten een normale LPG tank in de auto te monteren. Reden, de ringtank die geplaatst wordt heeft een inhoud va 53 l bij 80% vulling is dat dus 42 l netto.
Volgens de bedrijf van Gebr van Orsouw kan een 60 l en zelfs een 80 l tank :w00t: geplaatst worden en dan worden de netto inhouden 48 en 64 l.
De actie radius bij een verbruik van 1:10 [ik neem aan dat dit te halen moet zijn met een 5 gang op LPG] is bij een 60 l tank 480 km, 60 km meer dan van de ringtank van 53 l.
Bij de 80 l tank is de actie radius 640 km, ideaal als wij naar onze kennis in noord Duitsland willen gaan, hier de tank vol gooien en bij vertrek de tank vol gooien. :yummie:
Dus mijn keuze is gemaakt, bij deze wil ik allen danken die mij van info en raad hebben voorzien :y:
Volgens de bedrijf van Gebr van Orsouw kan een 60 l en zelfs een 80 l tank :w00t: geplaatst worden en dan worden de netto inhouden 48 en 64 l.
De actie radius bij een verbruik van 1:10 [ik neem aan dat dit te halen moet zijn met een 5 gang op LPG] is bij een 60 l tank 480 km, 60 km meer dan van de ringtank van 53 l.
Bij de 80 l tank is de actie radius 640 km, ideaal als wij naar onze kennis in noord Duitsland willen gaan, hier de tank vol gooien en bij vertrek de tank vol gooien. :yummie:
Dus mijn keuze is gemaakt, bij deze wil ik allen danken die mij van info en raad hebben voorzien :y:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2010 11:16 #832258
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
In mijn GLS zit een tank van 80 liter. Normaal gesproken mag die maximaal voor 80% gevuld zijn, maar ik heb wel eens ruim 72 liter getankt. Van Orsouw levert die tanks kennelijk af met een aangepaste maximale afvulling.
Voor het gewicht zou ik adviseren een 60 liter tank te nemen. Dat scheelt enorm voor de wegligging. Natuurlijk kan je met extra bladveren en goede schokbrekers en/of hulpveren al een hoop compenseren.
Nog een goed argument voor een ringtank: die ligt lager in de auto en dat is ook weer beter voor de wegligging.
1 op 10 moet mogelijk zijn. Met een 2-liter (B200K) red ik dat al makkelijk, meestal richting 1 op 11.
Voor het gewicht zou ik adviseren een 60 liter tank te nemen. Dat scheelt enorm voor de wegligging. Natuurlijk kan je met extra bladveren en goede schokbrekers en/of hulpveren al een hoop compenseren.
Nog een goed argument voor een ringtank: die ligt lager in de auto en dat is ook weer beter voor de wegligging.
1 op 10 moet mogelijk zijn. Met een 2-liter (B200K) red ik dat al makkelijk, meestal richting 1 op 11.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2010 19:24 #832309
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Bedankt Jean-Luc, maar ik ga toch voor de 80 l tank.
Ik heb genoeg materiaal om de vering achter wat stijver te maken voor dat extra gewicht. Wat de wegligging betreft ik denk dat zit wel goed.
Ik heb genoeg materiaal om de vering achter wat stijver te maken voor dat extra gewicht. Wat de wegligging betreft ik denk dat zit wel goed.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2010 21:53 #832445
Jean-Luc zou jij voor mij een foto maken hoe de LPG tank in de auto is geplaatst?
Alvast bedankt!!!! :y:
Lucluc;144116 schreef : In mijn GLS zit een tank van 80 liter.
Jean-Luc zou jij voor mij een foto maken hoe de LPG tank in de auto is geplaatst?
Alvast bedankt!!!! :y:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-05-2010 01:19 #832584
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Misschien even aan rdwstudent vragen, want mijn GLS staat bij de spuiter. Of Timtim, die heeft een 80l tank in een hatch.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 20:15 #832658
Bedankt!
Moderators: Mark Smeets