alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 21:41 #828982 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Dan moet ik iets anders gaan bedenken, ik wil de LPG tank onder de auto hebben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2010 22:06 #828987 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Jij bent toch een zeer bedreven lasser? Zo'n vbaksteun kun je vast makkelijk zelf maken. Dat kan nooit zo ingewikkeld zijn.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 22:12 #828991 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
ja opzich is dat wel te doen, 't is een relatief simpel steuntje en je kunt er een paar universele rubbers in verwerken voor de ophanging. maar dan wel goede (digitale) uitlijnapparatuur gebruiken, anders word je heel bedreven in het vervangen van cardanassen:)

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 22:15 #828992 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
@ Jos360 nou bedreven, :wtf2: ik doe het een beetje beter dan bakken en braden. Maar zo'n beugel moet nauwkeurig gemaakt worden en daar heb ik het materiaal en gereedschap niet voor. :no:

@ Anjo, dat bedoel ik net daar heb ik geen zin in, ik denk dat ik eens ga kijken of ik een kleine benzinetank kan maken voor in de Volvo of een oude 340 tank verbouw, ik heb er nog een paar liggen :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2010 22:23 #828993 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Oja, geen torque-tube natuurlijk in een 340. Dan moet je hem netjes recht hangen. Maar dat moet geen probleem zijn neem ik aan.
Lijkt me de simpelste oplossing.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 22:27 #828994 door Erick Janssen (GAST)

Jos360;143195 schreef : Oja, geen torque-tube natuurlijk in een 340. Dan moet je hem netjes recht hangen. Maar dat moet geen probleem zijn neem ik aan.
Lijkt me de simpelste oplossing.

snap ik niet

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 22:29 #828995 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
nja, aangezien je waarschijnlijk een zo groot mogelijke lpg tank onder de auto wilt, en er een kleine benzinetank onder voor starten/korte stukjes etc. zou je waarschijnlijk wel een rechthoekige tank voor de benzine rechts van de versnellingsbak kunnen hangen, qua formaat moet dat ook wel goed zijn voor een liter of 20/25, wellicht een nog makkelijkere oplossing. die kun je kant en klara kopen uit bijv aluminium, of zelf maken van 2mm plaatstaal, de doos zelf kun je laten zetten, scheelt weer 5 lasnaden:)
op de plaats van de originele brandstoftank kan dan een aardig grote lpg tank geplaatst worden

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 22:31 #828997 door Erick Janssen (GAST)
Ja dat is de bedoeling, maar starten op benzine? dat heb ik nog nooit gedaan bij mijn Ascona, 2-3 keer de choke knop indrukken, starten en rijden!!
Anjo heb jij een adres of adressen voor een kleine benzine tank??

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2010 16:11 #829105 door Erick Janssen (GAST)
Wil er iemand voor mij de diameter van de reservewiel bak opmeten, en hoeveel cm er is tussen de wiel bak en de bekleding links en rechts is.
Dan kan ik zien waar de LPG tank ongeveer komt en hoeveel ik een 340 benzinetank moet inkorten.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2010 19:17 #829118 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Erick, dat wil ik wel even voor je opmeten. Mijn broer heeft mijn auto geleend en brengt hem vanavond terug, afhankelijk van het tijdstip zal ik dan vanavond of morgen e.e.a. opmeten.
Wil je er foto's bij hebben?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC