alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2010 19:56 #829124 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Dat zou wel makkelijk zijn, alvast bedankt Joost!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2010 23:20 #829334 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
@ Joost Had jij nog aan de maten gedacht en evt wat foto's?

@ Anjo: is het niet mogelijk de 360 benzine tank te monteren zonder de voorste versnellingsbak steun van de 340 Diesel, ik bedoel of het mogelijk is om de ophanging van de benzine tank aan te passen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2010 09:37 #829351 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
nee, dat is niet mogelijk.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2010 12:57 #829372 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?

2 Fast 4 U;143556 schreef : @ Joost Had jij nog aan de maten gedacht en evt wat foto's?

Sorry, helemaal vergeten! Ik ben meteen naar de auto gelopen en heb e.e.a. opgemeten.
De reservewielbak zit niet gecentreerd, meer meer naar de passagierskant van de auto gesitueerd:

(let niet op die houten plaat, die is voor een vlakke laadvloer :D)

Ik heb even in Paint een tekeningetje gemaakt. Ik ben er daarbij vanuit gegaan dat je uit bent op de maten van de ronde bak, dus excl. de uitsparingen voor de houder van de boordkrik e.d.
Ik ben niet zo goed met Paint, dus schrik niet:

De maten zijn in centimeters uiteraard. Ik heb gemeten tot de rand van de zijpanelen, ik heb de uitsparingen in die panelen dus NIET meegerekend.

Mocht je ergens nog wat foto's/maten/gegevens van willen, dan roept U maar ;)
Ik kan namelijk wel in het wilde weg foto's gaan staan maken maar daar schieten we allebei niks mee op :D

N.b. de reservewielbak is nog een stukje "onder" de tildrempel door geschoven, iets van 4 cm o.i.d. Die 62 cm is dus niet vanaf de tildrempel.

Edit: ik zie trouwens dat ik de zaak daar onder de mat wel eens mag schoonmaken.... vooral in hoekjes/onder die panelen zit rommel.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2010 16:26 #829389 door Erick Janssen (GAST)
Joost bedankt!! :y: ziet er niet slecht uit.

Nu kan ik eens gaan nadenken over de plaats van en welk soort tank ik ga gebruiken.

Allemaal bedankt voor jullie inspanningen!! :y:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-05-2010 17:34 #829399 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Erick, in Belgi? komen de diesels veel vaker voor, en jij woont niet ver van de grens. Ik weet dat er op een paar km van Roosteren een man woont die meerdere 300's heeft staan, hij is wel aan de prijs, maar misschien heeft hij wel een diesel staan. Ik zal pap eens vragen waar hij woont ;)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-05-2010 17:39 #829400 door Mark Smeets

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2010 18:12 #829405 door Erick Janssen (GAST)
Bedankt Mark!! :y: Ik zal eens informeren.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2010 19:23 #829422 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Die wagen op de foto is een 360 GLT uit 1985 van het oude type! Is die te koop via Ebay?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-05-2010 19:57 #829429 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 benzinetank plaatsen bij een 340, is dat mogelijk?
Joost je hebt toch Duits op school?

Hij biedt zogenaamd 1 wielschroef aan, en voor verdere onderdelen kun je hem mailen (kan hij mooi ebay omzeilen) ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC