Ombouw Volvo B14.4 S in Estafette
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
m.a.w. dat kun je waarschijnlijk niet zomaar overzetten.
of je moet toch de drukgroep van een renault pakken en die op het V340 vliegwiel proberen te passen en meten, en dan daarna een gat in t koppelingshuis maken en de sensor erop monteren.
- V300 register
- Verbannen
Denk ik dan tenminste...
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;43058 schreef : het vervelende van de elektronische ontsteking is dat de kam waar de sensor zijn signaal vandaan haalt, naast de starterkrans zit (OP HET VLIEGWIEL dus) en dat de montagepunten voor de sensor.. jawel... aan het vliegwielhuis/koppelingshuis zitten.
m.a.w. dat kun je waarschijnlijk niet zomaar overzetten.
of je moet toch de drukgroep van een renault pakken en die op het V340 vliegwiel proberen te passen en meten, en dan daarna een gat in t koppelingshuis maken en de sensor erop monteren.
Mijn 3E motor heeft gewoon puntjes en niks electronische ontsteking
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;43084 schreef : zou de renix het tandenprofiel slikken, en dan ook nog op het goede moment vonken? zou er geen geld op durven zetten....
Ja denk ik wel, andersom is het namenlijk ook zo
- V300 register
- Verbannen
Schijt aan die paar pk...
- V300 register
- Verbannen
Ik zou zeggen: doen :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
Beste leden,
Ik heb een vovlo motor gekocht om de ombouw te realiseren. Bij het plaatsen van het vliegwiel kom ik erachter dat het vliegwiel van de Estafette niet op het volvo blok past. De diameter van het vliegwiel van de Volvo is groter. Het aantal gaten is gelijk. Ook is de as van de versnellingsbak van de estafette kleiner dan de as van de volvo versnellingsbak.
Kan iemand dit verklaren want ik dacht dat dit overeen zou moeten komen. Heeft iemand tips of ervaringen waarmee ik verder kan laat het dan graag weten?
Mijn eigen idee is dat ik een nieuwer type volvo blok heb gekocht waardoor de maten van het vliegwiel niet gelijk is.
In de bijlage vind je een foto ter verduidelijking.
Alvast bedankt!