- Berichten: 4
Ombouw van RHD naar LHD
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;79377 schreef : Bovendien kun je het zelf wel willen maar is het thuisfront het er niet altijd mee eens...
Daar ben ik het mee eens. Daar kan ik niet over beslissen inderdaad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Die 500 euro is zo op, zelfs bij Erik denk ik.
Wat in ieder geval vervangen of volledig verlast moet worden:
Alle wielkastranden.
Alle deuren
Rechter achterscherm
Beide dorpels
Voorbalk
(En ik heb bij Doeke gezien hoeveel werk er nog aan een eigenlijk al hele mooie auto zit...)
Als hij aanbied om het (bijna) gratis te doen ga ik hem deze week nog brengen! Dan kan ik die 500 euro besteden aan een blok en elektrische ramen en spiegels...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maargoed, ik kan sowieso natuurlijk niet over jouw thuissituatie beslissen enzo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Bodejodel;79379 schreef : Het kost ook vooral heel veel tijd. (die ik echt niet heb met een door haar zwangerschap ca. 80 % geimmobiliseerde vrouw en 2 kids thuis)
Die 500 euro is zo op, zelfs bij Erik denk ik.
Wat in ieder geval vervangen of volledig verlast moet worden:
Alle wielkastranden.
Alle deuren
Rechter achterscherm
Beide dorpels
Voorbalk
(En ik heb bij Doeke gezien hoeveel werk er nog aan een eigenlijk al hele mooie auto zit...)
Als hij aanbied om het (bijna) gratis te doen ga ik hem deze week nog brengen! Dan kan ik die 500 euro besteden aan een blok en elektrische ramen en spiegels...
Hier gaat idd veel meer tijd in zitten dan je denkt, daar moet ik Jeroen gelijk in geven..
Zie de foto's in mijn showroom topic (eerste post), van het ongeluk..
Het lijkt niet zoveel.. een nieuw voorscherm, een nieuwe bestuurdersdeur en een nieuwe dorpel. Verder is dacht ik ook de wielophanging vervangen aan de bestuurderskant (ik ben een technisch leek, maar het was iets met het wiel en had met het sturen te maken..).
Dit alles heeft bij elkaar een jaar geduurd! Dus van het halen van de onderdelen op de sloop t/m het spuiten en monteren..
Als je alles zelf moet doen in een garage gaat er toch veel tijd inzitten.. :yesyes:
De beste optie voor de H?r lijkt mij, dat hij verkocht wordt aan iemand die wel veel tijd heeft om hem op te knappen.. bijvoorbeeld een jonge student autotechniek die een project zoekt om zijn geleerde kennis in de praktijk te brengen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
foto's van de striping maken (ook detailfoto's met maatvoeringen) en dan de oude deuren eruitpleuren, goede/strakke 2e handsjes erin hangen. en de striping laten reproduceren bij een stickerboer.
Jos360;79376 schreef : Ik erger me juist altijd kapot aan mensen die denken dat een beetje werk aan een auto onmogelijk en niet te doen is. Kijk naar Anjo... als je iets voor elkaar wilt krijgen moet je er gewoon aan beginnen en afmaken...
vergeet ff tussendoor niet dat ik inmiddels behoorlijk handig ben in montage/demontage werkzaamheden door m'n baan bij terberg. dat heeft enorm veel verschil gemaakt tov hoe ik vroege wel eens "sleutelde". dat maakt het lef gehalte al een stuk minder belangrijk om ergens aan te beginnen. het stelt allemaal geen ruk voor, zeker niet bij een 300 serie, maar zonder inzicht mbt bepaalde werkzaamheden kun je er beter niet aan beginnen, anders kom je jezelf later tegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;79381 schreef : Hier gaat idd veel meer tijd in zitten dan je denkt, daar moet ik Jeroen gelijk in geven..
Zie de foto's in mijn showroom topic (eerste post), van het ongeluk..
Het lijkt niet zoveel.. een nieuw voorscherm, een nieuwe bestuurdersdeur en een nieuwe dorpel. Verder is dacht ik ook de wielophanging vervangen aan de bestuurderskant (ik ben een technisch leek, maar het was iets met het wiel en had met het sturen te maken..).
Dit alles heeft bij elkaar een jaar geduurd! Dus van het halen van de onderdelen op de sloop t/m het spuiten en monteren..
Als je alles zelf moet doen in een garage gaat er toch veel tijd inzitten.. :yesyes:
De beste optie voor de H?r lijkt mij, dat hij verkocht wordt aan iemand die wel veel tijd heeft om hem op te knappen.. bijvoorbeeld een jonge student autotechniek die een project zoekt om zijn geleerde kennis in de praktijk te brengen...
Tja, je hoort mij nooit zeggen dat het met een keer knipperen gebeurd is, ik zeg alleen dat wanneer je zegt dat je met een 360 wilt gaan rijden dat zo gebeurd is.
Wanneer in de H?r een andere motor komt, en al het APK laswerk gedaan is zodat er een kenteken op kan, dan kun je er mee rijden. De rest kan later ook nog rustig aan gedaan worden. De H?r is als auto een erg leuk ding, het werk dat er aan is, dat is (in mijn ogen) goed te overzien. Het zal niet goedkoop worden om hem 100% te krijgen, maar dat is misschien ook niet de doelstelling. Welke 20 jaar oude auto is zonder volledige restauratie 100%?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;79383 schreef : vergeet ff tussendoor niet dat ik inmiddels behoorlijk handig ben in montage/demontage werkzaamheden door m'n baan bij terberg. dat heeft enorm veel verschil gemaakt tov hoe ik vroege wel eens "sleutelde". dat maakt het lef gehalte al een stuk minder belangrijk om ergens aan te beginnen. het stelt allemaal geen ruk voor, zeker niet bij een 300 serie, maar zonder inzicht mbt bepaalde werkzaamheden kun je er beter niet aan beginnen, anders kom je jezelf later tegen.
Dat is helemaal waar, maar er zit in deze club genoeg kennis om het voor elkaar te krijgen.
Ik krijg ook totaal geen kennis uit mijn dagelijkse bezigheden, dus alles wat ik aan mijn 360 doe moet ik zelf verzinnen. Dat gaat zeker nooit vanzelf, maar ik blijf toch proberen. Ik maak veel fouten, en alles duurt langer de eerste keer, maar niets is onmogelijk.
Als je kundige mensen bij je hebt is dit geen extreem moeilijk project denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Jos360;79376 schreef : Als de auto bij Erik staat kun je in een dag een motor wisselen met 2 man, je kunt ook laswerk (natuurlijk wanneer de lasser tijd heeft) heel vlug voor elkaar hebben.
Ik erger me juist altijd kapot aan mensen die denken dat een beetje werk aan een auto onmogelijk en niet te doen is.
Mensen die technisch onderlegd zijn hebben makkelijk praten ja.
- Hoe krijg je die auto daar?
- Hoe kom je thuis?
- Welk materiaal heb je nodig, hoeveel kost dat en waar haal je dat vandaan?
Sorry dat ik het zeg hoor, maar de werkzaamheden in dat ene weekend aan mijn 343 vond ik behoorlijk inspannend, alleen de voorbereiding al!
Ja... hier ga ik niet op in:no_comment:Kijk naar Anjo... als je iets voor elkaar wilt krijgen moet je er gewoon aan beginnen en afmaken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.