Ombouw van RHD naar LHD
- V300 register
- Verbannen
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met het ombouwen van RHD naar LHD?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- remsysteem aanpassen, rembekrachtiger + hoofdremcylinder zit aan de verkeerde kant
- dashboard lhd plaatsen
- lhd kabelboom plaatsen
- stuurkolom om/verbouwen, en hier zijn aan de tegenovergestelde kant geen bevestigingspunten voor
- lhd stuurhuis plaatsen
en nog wel een flinke vracht aan dingen. kortgezegd heb je dan nog een lhd auto nodig, om in de rhd, de lhd spullen in te gaan bouwen..
uit persoonlijke rijervaring met rhd vrachtwagens, weet ik dat een rhd auto in nederland enorm snel went, en na 5 km denk je dat het stuur altijd al aan die kant gezeten heeft, dus als je serieus loert naar die 360glt, niets aan de besturing doen, went vanzelf.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik heb die auto al eens aan een grondige inspectie onderworpen. Is absoluut in een erg goede staat. Krasjes en deukjes? Niet echt iets van te zien. En echt geen roest! Erg leuke auto, hoor!
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;77501 schreef : - stuurkolom om/verbouwen, en hier zijn aan de tegenovergestelde kant geen bevestigingspunten voor..
Daar was ik al bang voor... :hmmz:
Een extra auto voor onderdelen zou niet zo'n probleem zijn en ik zou de 360 sowieso ontmantelen en opnieuw opbouwen. Het belangrijkste is dat de bevestigingspunten (min of meer) aanwezig zijn..
Ik vindt het eigenlijk een heel aantrekkelijk aanbod: heeft droog gestaan, alle opties die ik zoek zitten er op en de prijs maakt het mogelijk om flink in de auto te investeren zonder direct over de kop te gaan.
- V300 register
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
right hand drive
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Fluffball;77516 schreef : Daar was ik al bang voor... :hmmz:
Een extra auto voor onderdelen zou niet zo'n probleem zijn en ik zou de 360 sowieso ontmantelen en opnieuw opbouwen. Het belangrijkste is dat de bevestigingspunten (min of meer) aanwezig zijn..
Ik vindt het eigenlijk een heel aantrekkelijk aanbod: heeft droog gestaan, alle opties die ik zoek zitten er op en de prijs maakt het mogelijk om flink in de auto te investeren zonder direct over de kop te gaan.
vergeet niet dat je in nl zowieso al een redelijk bijzondere auto rijd met een rhd, dat het een dergelijke glt is maakt het alleen maar mooier!
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;77523 schreef : left hand drive
right hand drive
In plaats van linkerhandje op 't stuur; rechterhandje op 't stuur?
Is wel lastiger schakelen in 't laatste geval.........
:+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ga me niet vertellen dat jij als drifter nog nooit bij een nissan skyline of japanse mk4 supra (of een andere rhd jap met rwd:D) achter het stuur gekropen hebt?