LPG in een 343
- V300 register
- Verbannen
-
Ik wil mijn gasinstallatie zelf inbouwen en heb een bedrijf in de buurt die zich groothandel noemt een prijs gevraagd
Voor 565 euro inclusief btw een Longas installatie met led schakelaar en maximaal 60 liter tank.
Ik heb wel nog even gemaild met de vraag over ook inbouw instructie bij is en ook bij de RDW de kosten opgevraagd van een keuring en ook of de gehele auto dan gekeurd wordt of alleen de nieuw aangebrachte lpg installatie
Als ik weer info en alles compleet heb zal ik ook het adres van de leverancier melden.
De flushtube heb ik geen info daar denk ik nog over en een andere cilinderkop van een nieuwere motor om geen flushtube nodig te hebben is ook nog een optie.
wordt vervolgd!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
KonradW;39615 schreef : dat mag zo ver ik weet niet.
je mag ook maar een maximaal aantal liters dragen.
aangezien gas veel gevaarlijker is dan diesels.
die grote pickup trucks hebben meestal 100 liter diesel bij, en dan mag je volgens mij maar 80 liter lpg max dragen.
M'n vorige werkgever had een Dodge Ram Van 1500 (of zoiets), en dat ding had een gastank van - schrik niet - 230 liter! :eek: Zo'n tank had ik nog nooit gezien! Leek meer op zo'n silo die je altijd bij boerderijen ziet dan op een gastank
![:D :D](/bigsmile.gif)
- V300 register
- Verbannen
-
mja je mag maar 90% van je tank gevuld hebben ofzo. weet t niet exact.
staat op de pomp altijd
![:p :p](/media/kunena/emoticons/16.png)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Thon Daf 46;39627 schreef : Omdat ik nog steeds serieus nadenk over een gasfles in de auto kan ik weer wat melden.
Ik wil mijn gasinstallatie zelf inbouwen en heb een bedrijf in de buurt die zich groothandel noemt een prijs gevraagd
Voor 565 euro inclusief btw een Longas installatie met led schakelaar en maximaal 60 liter tank.
Ik heb wel nog even gemaild met de vraag over ook inbouw instructie bij is en ook bij de RDW de kosten opgevraagd van een keuring en ook of de gehele auto dan gekeurd wordt of alleen de nieuw aangebrachte lpg installatie
Als ik weer info en alles compleet heb zal ik ook het adres van de leverancier melden.
De flushtube heb ik geen info daar denk ik nog over en een andere cilinderkop van een nieuwere motor om geen flushtube nodig te hebben is ook nog een optie.
wordt vervolgd!!
Ik heb net de mail van rdw
De keuring kost 55 euro en telefonisch afspraak maken waarbij dan verteld wordt welke papierenhandel allemaal nodig zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;39624 schreef : Dat klopt een gastank sluit af en is zo dik dat het bijna ieder ongeluk wel overleeft. Een benzine tank in bij oudere type auto's van metaal, waardoor er grote kans is dat deze bij een ongeluk schuurt. Vaak wordt benzine ook niet automatisch afgesloten.
Heb weleens met een tractor over een LPG-tank heen gereden die ik niet zag.
Gevolg: de LPG-tank zat klem tussen de buike van de tractor en de grond. De tractor (van 4,5 ton) kwam met 2 wielen van de grond :crazy2:.
Toen wist ik het zeker: die tanken zijn sterk genoeg:humor:
Thon Daf 46;39681 schreef : Ik heb net de mail van rdw
De keuring kost 55 euro en telefonisch afspraak maken waarbij dan verteld wordt welke papierenhandel allemaal nodig zijn.
Wow! Dat is toch effe zo'n slordige 400 euro goedkoper dan ik had verwacht!
Petje af voor het zoekwerk!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;39684 schreef : Niet te rijk rekenen. Reken benzine kosten voor het halen van de onderdelen, gaskosten voor naar de RDW, stroomkosten etc. Reeel heb je dan zeker 250 euro gewonnen.
............ :hmmz::uh-uhh:
- V300 register
- Verbannen
-
ik dacht dat RDW keuring ergens richting 130 euro was, maar dat zal dan nog volgens het oude systeem geweest zijn, dus inclusief een jaar APK keuring.