LPG in een 343
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dan is de aanschaf, ik neem wel een nieuwe installatie veel voordeliger en samen met het belastingvrij rijden het omslagpunt gauw bereikt.
Iemand hier ervaringen mee?
Tips?
prijzen?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Thon Daf 46;38969 schreef : Ik wil mijn 343 op gas laten rijden en wil eigenlijk de gasinstallatie zelf inbouwen. Dat moet toch best kunnen als iets gevorderde sleutelaar?
Dan is de aanschaf, ik neem wel een nieuwe installatie veel voordeliger en samen met het belastingvrij rijden het omslagpunt gauw bereikt.
Iemand hier ervaringen mee?
Tips?
prijzen?
Beste Thon Daf,
Ik ben er zelf ook weleens over bezig geweest om LPG in m'n 343 te gaan leggen. Ik heb er ergens nog een topic over...........
effe zoeken: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2032
Deze moet het zijn. Let maar niet op het geneuzel
- V300 register
- Verbannen
kan zijn dat je extra apparatuur nodig hebt om de klepzittingen heel te houden (flashlube)
ik zal dat andere topic nog eens doornemen en evt geneuzel verwijderen/verplaatsen.
- V300 register
- Verbannen
edit: oja, en dat is juist ??n van de redenen geweest waarom ik voor de lange termijn een benzine 343tje heb gekocht;)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Ik had destijds het idee om gewoon de boel te laten installeren op de standaard motor. Daarna een tijdje ermee rijden en wanneer het motortje de geest zou geven, gewoon een ander motortje erin lepelen (wel van het nieuwere type uiteraard) Ding is in een goede middag te vervangen, stelt niks voor.
Het inbouwen van een LPG-installatie zou zo'n 1000 euro gaan kosten en dat zou ik er binnen een jaar uit hebben.
Flashlube is aan te raden bij de oudere motoren. Bij de nieuwere motoren is dit zo goed als overbodig.
Overigens scheelt het niet veel of je nu euro 98/V-power tankt of euro 95. Qua klepsmering schelen deze soorten benzine niets.
Er wordt wel aangeraden om in de winter de motor eerst warm te rijden op benzine. Dit omdat de verdamper nogal eens wil bevriezen. De verdamper wordt vaak weer verwarmt door het koelwater (heb ik me aan laten praten ). Wanneer het koelwater niet op temperatuur is is dus de kans groot dat deze bevriest.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
vanaf B14.3 zitten er stickertjes op het distributiedeksel: "GPL"