alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Groentje vraagt assistentie
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-12-2005 14:30 #638433
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Groentje vraagt assistentie
Tuurlijk, als je alleen plankt loopt ie ook 1 op 8. Hoeveel moet een goed afgestelde 340 1.4 dan halen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-12-2005 14:35 #638434
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Groentje vraagt assistentie
nu de aansturing van de vario van die auto weer goed is, haalt ie met dezelfde rijstijl (volgas of niks) 1 op 9,5
een handbak is zowiezo veel zuiniger, zeker als je wat rustiger rijdt.
1 op 12 is voor jouw 360 trouwens helemaal niet verkeerd! maar het is niet wat de gemiddelde 360 rijder haalt (de meeste doen 1 op 10, steady)
een handbak is zowiezo veel zuiniger, zeker als je wat rustiger rijdt.
1 op 12 is voor jouw 360 trouwens helemaal niet verkeerd! maar het is niet wat de gemiddelde 360 rijder haalt (de meeste doen 1 op 10, steady)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-12-2005 14:42 #638435
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Groentje vraagt assistentie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-12-2005 14:49 #638436
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Groentje vraagt assistentie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-12-2005 15:05 #638437
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Groentje vraagt assistentie
het kan wel zuinig....
de zuinigste is een diesel. dat rijdt niet fijn, kost klauwen met geld aan wegenbelasting en is amper te vinden; dus die valt eigenlijk af.
haalt wel ongeveer 1 op 16 a 1 op 18!
vervolgens strijden de 1.4 met 5-bak, en de 1.7 om de tweede plek. beide kunnen bij rustig rijden beter dan 1 op 13. de zuinigste 1.4 heeft een B14.3 motortype.
een 1700 heeft als aanvullend voordeel dat ie niet veel trager is dan een 2 liter, zeker in de lage snelheden/versnellingen.
nadeel is het air van onbetrouwbaarheid dat rond die wagens hangt. carburateur reviseren of ellende hebben, lijkt het wel.
overigens zijn de sedans iets gunstiger gestroomlijnd, en hebben dus een iets lager verbruik. over de looks wordt volop gediscussieerd maar ik vind ze lelijk. De GLT sedan van jouw profielplaatje gaat nog wel!
de zuinigste is een diesel. dat rijdt niet fijn, kost klauwen met geld aan wegenbelasting en is amper te vinden; dus die valt eigenlijk af.
haalt wel ongeveer 1 op 16 a 1 op 18!
vervolgens strijden de 1.4 met 5-bak, en de 1.7 om de tweede plek. beide kunnen bij rustig rijden beter dan 1 op 13. de zuinigste 1.4 heeft een B14.3 motortype.
een 1700 heeft als aanvullend voordeel dat ie niet veel trager is dan een 2 liter, zeker in de lage snelheden/versnellingen.
nadeel is het air van onbetrouwbaarheid dat rond die wagens hangt. carburateur reviseren of ellende hebben, lijkt het wel.
overigens zijn de sedans iets gunstiger gestroomlijnd, en hebben dus een iets lager verbruik. over de looks wordt volop gediscussieerd maar ik vind ze lelijk. De GLT sedan van jouw profielplaatje gaat nog wel!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-12-2005 15:10 #638438
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Groentje vraagt assistentie
www.volvo300club.nl/discus/messages/9568/12223.html
[mod-edit; link gewijzigd wegens topic verplaatst]
[mod-edit; link gewijzigd wegens topic verplaatst]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-12-2005 15:17 #638439
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Groentje vraagt assistentie
Klopt we hebben het er reeds over gehad.
En dan nu in combi met betrouwbaarheid, dus techniek !
Ik ken de 1.7 uit een aantal oudere Renault's, maar volgens mij zaten daar meer de problemen in het koelsysteem.
De 1.4 van Renault is op zich in prima blok.
Misschien moet ik het verhaal brandstofverbruik maar eens loslaten.
Silvester
En dan nu in combi met betrouwbaarheid, dus techniek !
Ik ken de 1.7 uit een aantal oudere Renault's, maar volgens mij zaten daar meer de problemen in het koelsysteem.
De 1.4 van Renault is op zich in prima blok.
Misschien moet ik het verhaal brandstofverbruik maar eens loslaten.
Silvester
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-12-2005 16:02 #638440
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Groentje vraagt assistentie
En de B200 is nagenoeg onderhoudsvrij, betrouwbaar, en zeer sterk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-12-2005 16:14 #638441
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Groentje vraagt assistentie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-12-2005 16:56 #638442
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Groentje vraagt assistentie
toch weer die 360... het is gewoon de betere... (benieuwd wat de reacties worden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets