Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2011 02:26 #894522 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten
Beide zaken die je hebt geconstateerd eerst oplossen. Die zijn best funest voor het systeem. Dan verder kijken. Ombouwen is niet nodig, maar ook niet heel veel meer werk als je toch al het spruitstuk gaat vervangen. Met een beetje hulp van liefhebbers...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2011 09:14 #894625 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten
Je kunt het proberen te lassen, met gumgum zou ik het niet dicht smeren kun je 2 dagen later het weer doen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2011 12:58 #894639 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten
[mod]advertentie! Aanbieden kan via PB. Of zet een advertentie op de site ---> www.volvo300club.nl/advertenties.php [/mod]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-01-2012 17:50 #894680 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten
Wohoo i mended something!

Eerst maar eens de carburateur eraf gehaald en de pakkingen bekeken, die waren nog helemaal goed. uit elkaar gehaald,schoongemaakt, bekeken en afgesteld. Daarnaa alle vacuumslangen strakker vast gezet met tie ripjes het T stukje wat op de kleppendeksel zit was gescheurd en er zat 1 moer niet op het spruitstuk. Na dit gemaakt te hebben en nieuwe moer wel gedraaid te hebben contactpuntjes afgesteld en tot mijn grote verbazing is een groot deel van mijn problemen verleden tijd!

De Vario blijft niet meer hangen, rijd een stuk zuiniger, hij pruttelt niet meer als de choke erop gaat en klinkt super!!
Waarschijnlijk zat het probleem in meerdere kleine vacuumlekken en Mn contactpuntjes. Dus niet Mn spruitstuk blijkbaar(iig niet hetgeen wat de problemen veroorzaakte)
Ik ben er nog niet helemaal, na dit alles zuigt hij toch nog valse lucht aan. Maar waar weet ik niet. Ik heb alvast een nieuwe spruitstukpakking gehaald. (die nog niet los gehaald omdat ik de nieuwe nog niet had) een nieuw t stukje staat ook op het verlanglijstje.

Kortom, hij is nog niet perfect maar we komen er wel!

Bedankt voor de tips iedereen, ik heb weer veel geleerd over het oude beestje!
Gr lau

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-01-2012 18:08 #894681 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten
Goed bezig! Zo maak je er stukje bij beetje weer een goed onderhouden auto van. Leerzaam en leuk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2012 23:03 #894756 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten
Vandaag ook nieuwe contactpuntjes erin gezet, ontstekingstijdstip afgesteld en co afgesteld. Alles stond helemaal verkeerd en die auto rijd als nooit tevoren!

Die kerel bij de garage vertelde mij dat dit soort carburateurs altijd een beetje valse lucht aanzuigen bij de as van de gasklep onderin de carburateur. Heeft iemand daar eens wat over gehoord? Ik vond het een apart vehaal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2012 23:06 #894759 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten
Je pakt het verdomde snel op Laurens, dat klussen, chapeau!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2012 23:42 #894764 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten
Goed bezig (:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2012 00:00 #894768 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten
mja, garagist heeft op zich wel een punt, maar ik geloof dat het verhaal bij deze carburateurs al niet meer op gaat.

het is namelijk zo dat deze carburateurs erg veel lijken op de solex carburateurs van de 2-cilinder DAF en 4-cilinder VW boxermotoren. Die types hebben hier wel vaaaak mee te stellen.

bij de webers en de solexen van B172 en B200 zit er een nylon lagering in het carburateurhuis, dus die hebben dat probleem zeker weten niet.

ik vermoed dat het bij de solex carburateur van de B14.3E ook zo is! maar ik weet het niet helemaal zeker. je kunt het wel voelen aan eventuele speling op de gasklepas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2012 22:46 #894829 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten

punkazz;191457 schreef : Je pakt het verdomde snel op Laurens, dat klussen, chapeau!


Met een beetje geduld en genoeg hulp van jullie kom je al een heel eind schijnbaarl:) Maar alsnog bedankt voor het compliment! ;D

antiekeradio;191466 schreef : mja, garagist heeft op zich wel een punt, maar ik geloof dat het verhaal bij deze carburateurs al niet meer op gaat.

het is namelijk zo dat deze carburateurs erg veel lijken op de solex carburateurs van de 2-cilinder DAF en 4-cilinder VW boxermotoren. Die types hebben hier wel vaaaak mee te stellen.

bij de webers en de solexen van B172 en B200 zit er een nylon lagering in het carburateurhuis, dus die hebben dat probleem zeker weten niet.

ik vermoed dat het bij de solex carburateur van de B14.3E ook zo is! maar ik weet het niet helemaal zeker. je kunt het wel voelen aan eventuele speling op de gasklepas.


Dan had ie er in ieder geval een beetje verstand van inderdaad! Ik zal binnenkort bij het plaatsen van een nieuwe spruitstukpakking nog eens kijken hoe dat precies zit. Mijn motor zuigt namenlijk nog steeds ergens een beetje valse lucht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD