Vario blijft hangen bij koude motor, alles gemeten
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Eerst maar eens de carburateur eraf gehaald en de pakkingen bekeken, die waren nog helemaal goed. uit elkaar gehaald,schoongemaakt, bekeken en afgesteld. Daarnaa alle vacuumslangen strakker vast gezet met tie ripjes het T stukje wat op de kleppendeksel zit was gescheurd en er zat 1 moer niet op het spruitstuk. Na dit gemaakt te hebben en nieuwe moer wel gedraaid te hebben contactpuntjes afgesteld en tot mijn grote verbazing is een groot deel van mijn problemen verleden tijd!
De Vario blijft niet meer hangen, rijd een stuk zuiniger, hij pruttelt niet meer als de choke erop gaat en klinkt super!!
Waarschijnlijk zat het probleem in meerdere kleine vacuumlekken en Mn contactpuntjes. Dus niet Mn spruitstuk blijkbaar(iig niet hetgeen wat de problemen veroorzaakte)
Ik ben er nog niet helemaal, na dit alles zuigt hij toch nog valse lucht aan. Maar waar weet ik niet. Ik heb alvast een nieuwe spruitstukpakking gehaald. (die nog niet los gehaald omdat ik de nieuwe nog niet had) een nieuw t stukje staat ook op het verlanglijstje.
Kortom, hij is nog niet perfect maar we komen er wel!
Bedankt voor de tips iedereen, ik heb weer veel geleerd over het oude beestje!
Gr lau
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Die kerel bij de garage vertelde mij dat dit soort carburateurs altijd een beetje valse lucht aanzuigen bij de as van de gasklep onderin de carburateur. Heeft iemand daar eens wat over gehoord? Ik vond het een apart vehaal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
het is namelijk zo dat deze carburateurs erg veel lijken op de solex carburateurs van de 2-cilinder DAF en 4-cilinder VW boxermotoren. Die types hebben hier wel vaaaak mee te stellen.
bij de webers en de solexen van B172 en B200 zit er een nylon lagering in het carburateurhuis, dus die hebben dat probleem zeker weten niet.
ik vermoed dat het bij de solex carburateur van de B14.3E ook zo is! maar ik weet het niet helemaal zeker. je kunt het wel voelen aan eventuele speling op de gasklepas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
punkazz;191457 schreef : Je pakt het verdomde snel op Laurens, dat klussen, chapeau!
Met een beetje geduld en genoeg hulp van jullie kom je al een heel eind schijnbaarl:) Maar alsnog bedankt voor het compliment!
antiekeradio;191466 schreef : mja, garagist heeft op zich wel een punt, maar ik geloof dat het verhaal bij deze carburateurs al niet meer op gaat.
het is namelijk zo dat deze carburateurs erg veel lijken op de solex carburateurs van de 2-cilinder DAF en 4-cilinder VW boxermotoren. Die types hebben hier wel vaaaak mee te stellen.
bij de webers en de solexen van B172 en B200 zit er een nylon lagering in het carburateurhuis, dus die hebben dat probleem zeker weten niet.
ik vermoed dat het bij de solex carburateur van de B14.3E ook zo is! maar ik weet het niet helemaal zeker. je kunt het wel voelen aan eventuele speling op de gasklepas.
Dan had ie er in ieder geval een beetje verstand van inderdaad! Ik zal binnenkort bij het plaatsen van een nieuwe spruitstukpakking nog eens kijken hoe dat precies zit. Mijn motor zuigt namenlijk nog steeds ergens een beetje valse lucht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.