EMVK / tachorelais reviesiekits

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 13:57 #630574 door Robbert Jan Veraa
EMVK / tachorelais reviesiekits is gemaakt door Robbert Jan Veraa
Hoe groot is de behoefte aan een EMVK- en een tachorelais revisiekit?
Ik bedoel een kit met alle interne rubber delen waarmee je je EMVK kan "vernieuwen"? (tachrelais: de electronische componenten)
Zou je het zien zitten om een reviesie zelf te doen of zou je liever op ruilbasis werken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2010 16:25 #849080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK / tachorelais reviesiekits
Ik heb geen cvt, maar als dat wel zo was, zou ik er behoefte aan hebben en het liever zelf doen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 16:58 #849081 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic EMVK / tachorelais reviesiekits

volvomania;156560 schreef : Hoe groot is de behoefte aan een EMVK- en een tachorelais revisiekit?
Ik bedoel een kit met alle interne rubber delen waarmee je je EMVK kan "vernieuwen"? (tachrelais: de electronische compoenten)
Zou je het zien zitten om een reviesie zelf te doen of zou je liever op ruilbasis werken?



Vooral ook dafliefhebbers zijn hier blij mee!

(btw, check je mail ff) :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 23:37 #849097 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic EMVK / tachorelais reviesiekits
Prima. Zet mij maar weer op de lijst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2010 13:50 #849114 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK / tachorelais reviesiekits
EMVK: GROOT.

Tacho: heb je daar iets anders voor nodig dan een soldeerbout?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-09-2010 15:20 #849115 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic EMVK / tachorelais reviesiekits
Daar sta ik zeker positief tegenover Robbert-Jan!

Mijn laatste reparatie aan de EMVK; het met seconde lijm op terug zetten van de klepjes op het asje van de solenoid is er een die het al weer een ruim een jaar houd, als er een beter oplossing is hiervoor is dat natuurlijk heel fijn.

Dat is vaak het geval bij de EMVK, dat de vulkanisatie van het klepje op het asje (als ik het zo goed zeg) afscheurd.

Misschien was je hier al lang en breed mee bekend, in dat geval....:no_comment:

De electronische componenten van het tacho relais zijn (afgezien van het relais zelf) niet van een exotisch soort voor zover ik weet, en goed te verkrijgen, ik kan me wel goed voorstellen dat het voor velen fijn is om bij een eventuele reparatie /revisie al de componenten in een kitje te kunnen krijgen.

Vooral de transistor die de massa schakelt van de opschakelchakelspoel is nogal gevoelig voor defect raken (als bijvoorbeeld de diode op de spoel verkeerd word aangesloten of ontbreekt)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2010 15:26 #849116 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK / tachorelais reviesiekits
Volgens mij zijn die rubber klepjes het grootste probleem van vario-falen. Dus als die nieuw gemaakt kunnen worden, is dat een goede ontwikkeling!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2010 20:55 #849135 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic EMVK / tachorelais reviesiekits
ik denk dat je je hierbij beter op enkel het EMVK kunt concentreren; alle interne elektrische delen in het tachorelais zijn nog verkrijgbaar, waar we zo onderhand wel naar toe moeten is een inzameling voor de "defecte" units, tot nog toe wordt dit soort spul veels te makkelijk weggegooid.

van het EMVK is de hoofdzorg de klepjes, daarnaast kunnen versleten O-ringen ook al bijdragen in 0,1 bar vacuumverlies; de diode van de opschakelspoel wilt nog wel eens ploffen/doorbranden maar ook dit is zeer makkelijk nog te verkrijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2010 00:00 #849143 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic EMVK / tachorelais reviesiekits

AvdAkker;156628 schreef : alle interne elektrische delen in het tachorelais zijn nog verkrijgbaar, waar we zo onderhand wel naar toe moeten is een inzameling voor de "defecte" units, tot nog toe wordt dit soort spul veels te makkelijk weggegooid.


Ben ik nu de enige 'gek' die ook het kapotte spul bewaard? :crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2010 00:08 #849144 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK / tachorelais reviesiekits
ja, er zullen vast nog steeds mensen zijn die een kapotte weg gooien...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD