EMVK / tachorelais reviesiekits
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Ik bedoel een kit met alle interne rubber delen waarmee je je EMVK kan "vernieuwen"? (tachrelais: de electronische componenten)
Zou je het zien zitten om een reviesie zelf te doen of zou je liever op ruilbasis werken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
volvomania;156560 schreef : Hoe groot is de behoefte aan een EMVK- en een tachorelais revisiekit?
Ik bedoel een kit met alle interne rubber delen waarmee je je EMVK kan "vernieuwen"? (tachrelais: de electronische compoenten)
Zou je het zien zitten om een reviesie zelf te doen of zou je liever op ruilbasis werken?
Vooral ook dafliefhebbers zijn hier blij mee!
(btw, check je mail ff)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Tacho: heb je daar iets anders voor nodig dan een soldeerbout?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Mijn laatste reparatie aan de EMVK; het met seconde lijm op terug zetten van de klepjes op het asje van de solenoid is er een die het al weer een ruim een jaar houd, als er een beter oplossing is hiervoor is dat natuurlijk heel fijn.
Dat is vaak het geval bij de EMVK, dat de vulkanisatie van het klepje op het asje (als ik het zo goed zeg) afscheurd.
Misschien was je hier al lang en breed mee bekend, in dat geval....:no_comment:
De electronische componenten van het tacho relais zijn (afgezien van het relais zelf) niet van een exotisch soort voor zover ik weet, en goed te verkrijgen, ik kan me wel goed voorstellen dat het voor velen fijn is om bij een eventuele reparatie /revisie al de componenten in een kitje te kunnen krijgen.
Vooral de transistor die de massa schakelt van de opschakelchakelspoel is nogal gevoelig voor defect raken (als bijvoorbeeld de diode op de spoel verkeerd word aangesloten of ontbreekt)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
van het EMVK is de hoofdzorg de klepjes, daarnaast kunnen versleten O-ringen ook al bijdragen in 0,1 bar vacuumverlies; de diode van de opschakelspoel wilt nog wel eens ploffen/doorbranden maar ook dit is zeer makkelijk nog te verkrijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
AvdAkker;156628 schreef : alle interne elektrische delen in het tachorelais zijn nog verkrijgbaar, waar we zo onderhand wel naar toe moeten is een inzameling voor de "defecte" units, tot nog toe wordt dit soort spul veels te makkelijk weggegooid.
Ben ik nu de enige 'gek' die ook het kapotte spul bewaard? :crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.