Opschakelen variomatic
- V300 register
- Verbannen
terugschakelkant = dikke slang, gelijke aansluitingen, geen diode.
welke links en rechts zit kan in de loop der tijd omgedraaid zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
Ik had het toch goed door, voorlopig eerst mijn membraam repareren en dan eens kijken of ik mijn oude tacho-relais nog kan repareren. Ik heb inmiddels je site gevonden met zeer duidelijke instructie.
Via een kennis heb ik nog een heel leuk schema gekregen van de werking van de emvk met tacho-relais waar ook de verschillende schakelmomenten op staan afgebeeld. (In electrisch schema)
Ik ben deze in het forum nog niet tegengekomen.Als jullie deze nog niet hebben kan ik eventueel een copie verzenden per post want ik heb geen scanner.
Even een postadres doorgeven svp.
Groeten,
Ted Bogers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
bandenmaat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
lucluc;28603 schreef : Jouw auto maakt zo'n 500 toeren meer dan mijn vario, dus ik dacht dat het aan de emvk zou liggen, maar dus toch niet?
Nee, raar eigenlijk, want ik dacht ook dat het daar aan lag.
antiekeradio;28610 schreef : secundaire schijfafstand recent nog gecheckt?
bandenmaat?
Schijfafstand? Met zo'n soort voelermaatdinges ertussen ofzo?
Bandenmaat is gewoon de standaard maat wat om GLT-velgjes moet. 175/65/14 of zoiets... Denk niet dat het daar aan ligt. Maar een verkeerde schijfafstand, d?t zou heel goed het probleem kunnen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
bij mijn coup? is de afgelopen maand het opschakelvacuum van 0,4 langzaam teruggelopen, het is nu nog maar 0,1 en hij maakt echt irritant veel toeren in de stad nu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
lucluc;28624 schreef : Bij jouw auto daalt het toerental wel iets als je wat gas terugneemt, maar lang niet zoveel als bij mijn auto. Doordat we beiden een toerenteller in de auto hebben, kan je zien dat het al snel 500 toeren scheelt, bij dezelfde snelheid. Mijn auto heeft dat ook gehad en toen lag het aan de emvk, dus daarom dacht ik dat het bij jouw auto ook zo was.
Misschien ligt het ook wel aan de EMVK, maar de EMVK's die ik bij Erik geprobeerd heb maakten het allemaal erger. Dus misschien waren die wel niet goed...
antiekeradio;28626 schreef : toch een lichte vacuumlekkage misschien. tijd om een vacuummeter aan te sluiten en te gaan rijden.
bij mijn coup? is de afgelopen maand het opschakelvacuum van 0,4 langzaam teruggelopen, het is nu nog maar 0,1 en hij maakt echt irritant veel toeren in de stad nu.
Ik heb een vacuummeter (GLT-klokkensetje), maar ik weet niet waar ik op zou moeten letten... Ik heb 'em aan de opschakelkant van de EMVK zitten. Maar wat zou je moeten zien als je lekkage hebt?
Van echt veel toeren heb ik geen last, alleen dat hij ietsje te hard blijft lopen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
gaat de vacuummeter op en neer als het toerental rond de 1800 zit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.