Opschakelen variomatic
- Ted Bogers
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-06-2007 18:51 #671986
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Opschakelen variomatic
Kan het zo zijn dat deze pulsen naar de tacho-relais gebruikt worden om op te schakelen na het gas terugnemen?
Groeten,
Ted
Groeten,
Ted
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2007 19:02 #671988
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opschakelen variomatic
Ja uiteraard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-06-2007 22:59 #672008
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Opschakelen variomatic
Inmiddels zelfs de ontsteking-unit verwisseld.Zonder resultaat.
Naar mijn idee komt er ook geen lucht uit de andere slang naar de membramen wanneer ik daar op blaas en anders is het zeer minimaal.
Als ik bij stationair draaien van de moter op de rem trap hoor ik een klik en gaat hij onregelmatig draaien. Dit geeft volgens mij aan dat hij werkt.
Hetzelfde bij de bergknop. Als ik het gaspedaal geheel indruk hoor ik de tacho klikken.
Het doorverbinden van de 2 contacten van de remschakelaar werkt ook niet.
Naar mijn idee zijn de slangen ook niet lek.
Als er nog iemand is die een tip heeft wat ik nog kan controleren dan hou ik mij aanbevolen.
Redelijk moedeloos,
Ted Bogers
Naar mijn idee komt er ook geen lucht uit de andere slang naar de membramen wanneer ik daar op blaas en anders is het zeer minimaal.
Als ik bij stationair draaien van de moter op de rem trap hoor ik een klik en gaat hij onregelmatig draaien. Dit geeft volgens mij aan dat hij werkt.
Hetzelfde bij de bergknop. Als ik het gaspedaal geheel indruk hoor ik de tacho klikken.
Het doorverbinden van de 2 contacten van de remschakelaar werkt ook niet.
Naar mijn idee zijn de slangen ook niet lek.
Als er nog iemand is die een tip heeft wat ik nog kan controleren dan hou ik mij aanbevolen.
Redelijk moedeloos,
Ted Bogers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-06-2007 18:40 #672100
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Opschakelen variomatic
Daar ben ik weer.
In een topic las ik van iemand die een proeflampje gemonteerd had tussen de twee rechtercontacten van de EMVK. (Gezien vanuit de auto= opschakelkant)
Bij in werking gaan van deze contacten zou het lampje gaan branden,
Ik heb een 12 volt lamp tussen deze twee contacten gemaakt en er een stuk mee gereden. Mijn lamp gaat in ieder geval niet branden,
Iemand idee of ik dit goed heb gedaan?
Volgens mij wordt de opschakelkant niet geactiveerd. Kan ik op deze contacten 12 volt zetten om onder het rijden van ongeveer 50 km per uur de stroom er op te zetten met een schakelaar en zodoende te testen of de membramen goed zijn?
Graag commentaar,
Groeten,
Ted
In een topic las ik van iemand die een proeflampje gemonteerd had tussen de twee rechtercontacten van de EMVK. (Gezien vanuit de auto= opschakelkant)
Bij in werking gaan van deze contacten zou het lampje gaan branden,
Ik heb een 12 volt lamp tussen deze twee contacten gemaakt en er een stuk mee gereden. Mijn lamp gaat in ieder geval niet branden,
Iemand idee of ik dit goed heb gedaan?
Volgens mij wordt de opschakelkant niet geactiveerd. Kan ik op deze contacten 12 volt zetten om onder het rijden van ongeveer 50 km per uur de stroom er op te zetten met een schakelaar en zodoende te testen of de membramen goed zijn?
Graag commentaar,
Groeten,
Ted
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2007 23:56 #672117
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opschakelen variomatic
zelf heb ik een vacuummeter achter de emvk aan de opschakelzijde vang je twee vliegen in een klap .
Je ziet of de emvk werkt en ook nog of tie goed werkt
Je ziet of de emvk werkt en ook nog of tie goed werkt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-06-2007 07:57 #672131
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Opschakelen variomatic
Inmiddels uitgeprobeerd met lampje op de rechterzijde van de EMVK, vanuit de auto gezien. Dit is de kant met 2 gelijke stekkers volgens mij zonder diode.
Als ik verschillende topics lees zou dit de opschakelkant moeten zijn. Kan iemand mij hierover uitsluitsel geven?
Als ik over deze 2 contacten een lamp aansluit gaat deze branden bij gebruik bergknop, kick-down en rem waardoor ik zou zeggen, met mijn boerenverstand,dat dit de terugschakelkant van de EMVK is ipv de opschakelkant?
Waar is zo,n vacuummeter te verkrijgen en hoeveel zou dat moeten kosten?
Genoeg vragen alweer,
Groeten,
Ted Bogers
Als ik verschillende topics lees zou dit de opschakelkant moeten zijn. Kan iemand mij hierover uitsluitsel geven?
Als ik over deze 2 contacten een lamp aansluit gaat deze branden bij gebruik bergknop, kick-down en rem waardoor ik zou zeggen, met mijn boerenverstand,dat dit de terugschakelkant van de EMVK is ipv de opschakelkant?
Waar is zo,n vacuummeter te verkrijgen en hoeveel zou dat moeten kosten?
Genoeg vragen alweer,
Groeten,
Ted Bogers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-06-2007 11:14 #672134
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opschakelen variomatic
Vacuummeters zijn nog wel bij sommige clubleden te koop. Ook bij Auto Rima in Druten hebben ze ze (volgens Conrad Wolthuis iig), maar daar zijn ze behoorlijk prijzig. Vacuummeters zitten in het GLT-klokkensetje ingebouwd. Erg leuk, ik heb er sinds kort ook ??n, en ik ben er erg mee in mijn sas!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2007 12:37 #672404
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opschakelen variomatic
als het lampje bij de eerste test niet ging branden, is je tachorelais kapot.
waarschijnlijk veroorzaakt doordat de diode die in de EMVK ingebouwd is, stuk is.
volg het topic tachorelais reparatie voor meer info.
waarschijnlijk veroorzaakt doordat de diode die in de EMVK ingebouwd is, stuk is.
volg het topic tachorelais reparatie voor meer info.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-06-2007 20:36 #672462
door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic Opschakelen variomatic
Beste Wouter,
Ik ben er inmiddels achter dat er in ieder geval 1 membraam lekt of het doorvoerpotje. De andere geeft goed tegendruk.
Waar ik nog steeds niet uit ben is of het opschakelgedeelte van de EMVK rechts of links zit. Volgens verschillende forums zou het vanuit de auto de rechterkant moeten zijn. Volgens mij is het vanuit de auto de linkerkant. Oftewel: de kant met de diode en de 2 verschillende stekkeraansluitingen.
Als ik de bergrem aanzet gaat de EMVK aan de rechterkant (Dikke slang) vacuum trekken. Dit wil toch zeggen dat de rechterkant (Vanachter het stuur) de terugschakelkant is?
Ik heb het controlelampje bij mijn goed lopende 340 geprobeerd op de linkerkant (Opschakelkant volgens mij). Hierna ging volgens mij de tacho kapot want na de proef schakelde ook deze auto niet meer op. Gelukkig had ik nog een goede liggen en is dit inmiddels weer in orde.
Enig idee of de tacho hierdoor kapot kan gaan?
Gaarne uitsluitsel,
Groeten,
Ted Bogers
Ik ben er inmiddels achter dat er in ieder geval 1 membraam lekt of het doorvoerpotje. De andere geeft goed tegendruk.
Waar ik nog steeds niet uit ben is of het opschakelgedeelte van de EMVK rechts of links zit. Volgens verschillende forums zou het vanuit de auto de rechterkant moeten zijn. Volgens mij is het vanuit de auto de linkerkant. Oftewel: de kant met de diode en de 2 verschillende stekkeraansluitingen.
Als ik de bergrem aanzet gaat de EMVK aan de rechterkant (Dikke slang) vacuum trekken. Dit wil toch zeggen dat de rechterkant (Vanachter het stuur) de terugschakelkant is?
Ik heb het controlelampje bij mijn goed lopende 340 geprobeerd op de linkerkant (Opschakelkant volgens mij). Hierna ging volgens mij de tacho kapot want na de proef schakelde ook deze auto niet meer op. Gelukkig had ik nog een goede liggen en is dit inmiddels weer in orde.
Enig idee of de tacho hierdoor kapot kan gaan?
Gaarne uitsluitsel,
Groeten,
Ted Bogers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2007 21:11 #672467
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Opschakelen variomatic
Volgens mij is de opschakelkant de kant met de dikke slang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets