Mr.Borrie's Volvo 360 CUP wagen
- Boris Duijndam (GAST)
- Nieuw lid
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
Mijn echte 'zoektocht' zal ik pas doen na 't halen van m'n rijbewijs omdat 'n auto niet onverzekerd op straat mag staan en ik niet mijn ouders wil opzadelen (en die willen het ook niet denk ik) dan kan ik ook voor de hatchback gaan die ik mooier & cooler vind.
Racen hoef ik niet hooguit beetje driften lijkt me leuk maar het moet vooral een praktische auto zijn. Gastank achterin voor driften lijkt mij juist goed omdat er dan achterin gewicht ligt waardoor de aangedreven wielen meer grip hebben!?
- Mark Smeets
- Moderator
Zeker met het beperkte vermogen van een 360.....
Overigens... begin niet meteen in de eerste paar bochten met driften als je je pasje hebt. Beter eerst wat ervaring opdoen.
Ideaal moment om te beginnen met driften is in de sneeuw op een lege pakeerplaats. Gaat het langzaam en simpel. Daarna in het nat.
- V300 register
- Verbannen
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;175452 schreef : Met driften wil je achter juist minder grip
Zeker met het beperkte vermogen van een 360.....
Overigens... begin niet meteen in de eerste paar bochten met driften als je je pasje hebt. Beter eerst wat ervaring opdoen.
Ideaal moment om te beginnen met driften is in de sneeuw op een lege pakeerplaats. Gaat het langzaam en simpel. Daarna in het nat.
Was sowieso van plan eerst te oefenen op 'n gesloten circuit/parkeerplaats want op de openbare weg lijkt me ?berhaupt geen goed idee. :nono: Wel leuk natuurlijk.
En ik had gedacht dat je juist grip moet hebben om het vermogen op de weg te krijgen, we hebben 'n Amazone op LPG gehad en die voelde je 'schuiven' als je een bocht een beetje hard nam, daar had je zo mee kunnen driften, volgens mij juist doordat er een gastank achterin zat.
Maar ik wil er vooral een op gas omdat het lekker goedkoop is aangezien alles van voor 1987 belastingvrij wordt, dat houdt het betaalbaar.
Waar heeft iedereen z'n 360 verzekerd, als klassieker en kan dat ook voor deze CUP auto (voor als ie over straat rijdt uiteraard)?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen