Volvo remt niet/amper
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-08-2014 19:44 #949750
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo remt niet/amper
ja, dat is dus een brak remsysteem. Je zuiger zal dan vast zitten in de klauw.
Die auto zal voor geen meter geremd hebben en tijdens het remmen trok hij zeker naar links?
Remedie: remklauwen vervangen/reviseren, liefst ook de remslangen vernieuwen. Als zo'n zuiger eenmaal vastzit moet het spul uit elkaar.
Toch blijft het vreemd, als de remmen aanlopen of vastzitten zou je even goed het pedaal moeten kunnen bedienen. Of je trapt gewoon niet hard genoeg
Die auto zal voor geen meter geremd hebben en tijdens het remmen trok hij zeker naar links?
Remedie: remklauwen vervangen/reviseren, liefst ook de remslangen vernieuwen. Als zo'n zuiger eenmaal vastzit moet het spul uit elkaar.
Toch blijft het vreemd, als de remmen aanlopen of vastzitten zou je even goed het pedaal moeten kunnen bedienen. Of je trapt gewoon niet hard genoeg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-08-2014 20:32 #949751
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo remt niet/amper
ja precies..
Dus enkel die ene remklauw vervangen? ik snap ook niet waarom het pedaal zo moeilijk doet. De zuiger kwam er wel een klein beetje uit, maar bijlange zo vlot niet of die andere kant.
Ga morgen even kijken wat hij doet al ik de nippel voor het ontluchten open zet. Het pedaal zou dan wel weer zacht moeten gaan.
Geloof mij, ik duw echt hard genoeg. Snap er niks van...
Heb niks gemerkt van het naar links/rechts trekken, hij remde gewoon enorm slecht..
Wat een gedoe zeg
wat bedoel je met remslangen? volledig de remleiding of enkel het stukje van aan de remklauw tot aan de leiding zelf?
Wel erg fijn dat hier zo snel gereageerd word. Bedankt!
Dus enkel die ene remklauw vervangen? ik snap ook niet waarom het pedaal zo moeilijk doet. De zuiger kwam er wel een klein beetje uit, maar bijlange zo vlot niet of die andere kant.
Ga morgen even kijken wat hij doet al ik de nippel voor het ontluchten open zet. Het pedaal zou dan wel weer zacht moeten gaan.
Geloof mij, ik duw echt hard genoeg. Snap er niks van...
Heb niks gemerkt van het naar links/rechts trekken, hij remde gewoon enorm slecht..
Wat een gedoe zeg
wat bedoel je met remslangen? volledig de remleiding of enkel het stukje van aan de remklauw tot aan de leiding zelf?
Wel erg fijn dat hier zo snel gereageerd word. Bedankt!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-08-2014 22:29 #949753
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo remt niet/amper
let wel even goed op, je remmen zijn van levensbelang. Als je zelf niet weet hoe het allemaal werkt is het misschien beter om begeleiding te vragen of je auto desnoods naar de garage te brengen.
Remmerij moet je nooit per wiel, maar altijd per as aanpakken. Anders krijg je remverschil. Wat je links doet, moet je rechts ook doen
Remmerij moet je nooit per wiel, maar altijd per as aanpakken. Anders krijg je remverschil. Wat je links doet, moet je rechts ook doen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-08-2014 10:16 #949756
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo remt niet/amper
Hoi,
Ik snap best wel hoe het werkt, alleen vind ik het een vaag probleem
Mvg
Jeroen
Ik snap best wel hoe het werkt, alleen vind ik het een vaag probleem
Mvg
Jeroen
Moderators: Mark Smeets