Volvo remt niet/amper
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een probleempje met mijn Volvo.
De remmen werken echt niet. Ik kan de pedaal niet induwen, of toch bijna niet.
In ieder geval niet ver genoeg om de remlichten te doen werken.
Ik moet echt hard duwen om toch een beetje af te remmen.
Wat zou de oorzaak hier van zijn? Kan het zijn dat mijn schijven/blokken compleet op zijn? Of moet ik het eerder zoeken bij de hoofdremcilinder? (hoe kan ik dit testen?)
Als het de hoofdremcilinder zou zijn, is dit moeilijk te vervangen?
Ik zag wel dat de 2 kabels op mijn remvloeistofreservoir niet aangesloten zijn.. Tot wat dienen deze?
Gooi de idee?n maar naar mijn hoofd!
Ik zag het gelijkaardige topic hier op het forum, maar daar vond ik mijn antwoord toch niet direct.
Alvast bedankt!
Groeten Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Trap wel een paar keer op de rem voor je deze test doet, zodat het restje vacuum weg is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bedankt voor je snelle reactie!
ik kan hem maximum een cm induwen, zal deze test hierbij ook werken?
Kan het ook zijn dat de vacuumleiding naar de rembekrachtiger stuk is?
Mvg
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Normaal zou ik de pedaal toch even diep als anders moeten kunnen induwen, maar gewoon veel harder moeten duwen als het de bekrachtiging zou zijn?
Nogmaals dank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
als hij het eerste stukje soepel gaat en ineens 100% blokkeert, kan er natuurlijk ook iets mis zijn met het pedaal zelf waardoor die blokkeert.
maar nogmaals.... een rempedaal intrappen van een auto zonder bekrachtiging kost je echt ontzettend veel moeite.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
Als je heel hard remt schuif je ook nog eens naar voren, wat extra kracht op het pedaal geeft.
Voor wie het interessant vindt :
eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX:31971L0320
Is wel taaie kost.
Wat ik zelf altijd belangrijk vind :
Als de rembekrachtiger uitvalt, blijven je remmen werken, dus niet van schrik loslaten, maar trappen zo hard als je kan, en hij stopt echt.
Zelfde geldt voor uitvallende stuurbekrachtiging , sjorren, en hij doet wat je wilt .
Bij de DAF 55 zonder bekrachtiger kom je aan die 50 kg, en het was meer wennen om hard te trappen, dan dat het onmogelijk was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ga meteen ook mijn remmen eens nakijken, kan geen kwaad.
Bedankt voor de reacties allemaal!
Mvg
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Wouter;230972 schreef : yep zonder bekrachtiging kun je bij een v300 de maximale remvertraging alleen halen als je het ?cht meent :+ hoeveel kilo je dan op het pedaal moet trappen weet ik niet maar reken op iets van 60/70 kilo. Er zijn mensen die het waarschijnlijk niet eens kunnen trappen zelfs als ze het echt menen...
Na een aantal verhalen gehoord en gelezen te hebben over hangende gaspedalen of automaten die 'niet meer te stoppen zijn' omdat de auto 'gas blijft geven' , vraag ik me af waarom bij de rijlessen je niet geleerd wordt wat inderdaad eens echt hard stampen op het rempedaal nu eigenlijk inhoud en voor effect resulteert.
Ik heb dit twee maal moeten doen, een noodstop, en zeker bij de toenmalige Nissan waarvan ik de remmen niet echt heel super vond merkte ik pas hoe achtelijk hard dat ding in de ho-ijzers ging als je maar met genoeg kracht stampt op dat middelste pedaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.