Scheeftrekker

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2014 18:03 #942320 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Scheeftrekker
Wil niet weten waar jij je APK laat doen Bart :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2014 18:11 #942321 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Scheeftrekker
idd, officieel is dat geen goedkeur. Het verandert namelijk niets aan de breuk en het verwijderen van de tape valt niet onder het verwijderen van onderdelen, dus een beetje keurmeester keurt de auto dan alsnog af

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2014 19:09 #942324 door V300 register
En het risico wat je loopt.... Ik weet het is even knutselen, maar vervang die kabeltjes..... veiligheid boven alles, helemaal als het op remmen aan komt.

Ik was zelfs zo streng dat de eerste droogte verschijnselen, of scheur vorming al een afkeur was.....
Zelfs bij steekproef van RDW, het nog goedkeurde, maar dan aantekening gaf....

Apk is een moment opname, maar het gaat om je eigen en een ander zijn veiligheid. Daar moet je niet met lap middelen aan de gang gaan, maar toch wel degelijk een deugdelijk herstellen of vervangen.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2014 19:48 #942325 door V300 register
Heel veel mensen zetten een auto altijd in z'n versnelling en gebruiken nooit de handrem, zo heel ernstig is het nou ook weer niet..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2014 19:53 #942326 door V300 register
Klopt. Uiteraard heb ik destijds ook beide handremkabels vervangen, maar aangezien de APK eerder was dan de levering van de kabels maar stukjes tape geplakt, en het was geen afkeur, want de kabel had geen zichtbare slijtage.
Net zoiets als dat je roest weg smeert met een stukje staal en carosseriekit (zonder lassen dus). Officieel afkeur, maar pas als je het weet dan zie je het...

Maar sowieso, een apk is overal anders;
Als ik de vorige keuringsrapporten van de 340 GL Special er bij pak; in 2013 hebben ze 2 bandjes vervangen en verder geen enkel adviespunt, terwijl het jaar ervoor de lijst amper groot genoeg was voor adviespunten.
Het zou natuurlijk kunnen dat alles toen is vervangen, maar dat lijkt me raar als je een auto daarna te koop aanbiedt :S
Nog zo'n voorbeeld is de 343 DL Special. Deze is met een paar reparatiepunten goedgekeurd bij de ene garage, en toen ik problemen had met de auto ben ik naar een garage hier in de buurt gegaan, waarop men vroeg hoe deze auto een paar weken eerder door de apk was gekomen met zoveel roest :hmmz2:
Zelfs mijn paradepaardje, de 340 GLE Millionaire kreeg verschillende reacties. Volgens de ene garage kwamen er anno 2012 serieuze kosten aan, en volgens de garage waar ik nu heen ga kan de auto nog j?ren mee als ik er zo goed voor blijf zorgen :D

Meer apk's heb ik nog niet meegemaakt. Het blijft voor mij ook altijd een formuliertje, want elk jaar doe ik een grote beurt (onafhankelijk van het aantal kilometers), en dan kijk ik meteen heel de auto na aan de hand van de apk-normen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2014 12:58 #942358 door V300 register

General Custom;225901 schreef : Nog zo'n voorbeeld is de 343 DL Special. Deze is met een paar reparatiepunten goedgekeurd bij de ene garage, en toen ik problemen had met de auto ben ik naar een garage hier in de buurt gegaan, waarop men vroeg hoe deze auto een paar weken eerder door de apk was gekomen met zoveel roest :hmmz2:

Die is goedgekeurd bij een garage waar ik al jaren kom en waarvan ik zeker weet dat auto's met teveel roest niet worden goedgekeurd. Ik vind jouw uitspraak eigenlijk niet zo passend als je het niet onderbouwt. Iedereen kan zoiets roepen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2014 14:40 #942361 door V300 register

Lucluc;225934 schreef : Die is goedgekeurd bij een garage waar ik al jaren kom en waarvan ik zeker weet dat auto's met teveel roest niet worden goedgekeurd. Ik vind jouw uitspraak eigenlijk niet zo passend als je het niet onderbouwt. Iedereen kan zoiets roepen.

Ik zeg niet dat de ene garage beter of slechter is dan de andere, ik geef gewoon aan hoe groot het verschil in beoordelen kan zijn. Ik zou niet weten wat ik daarbij moet onderbouwen?
Waarom hij goed- of afgekeurd is, daar gaat het in dit geval niet om, enkel om het verschil...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2014 17:34 #942369 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Scheeftrekker

Lucluc;225934 schreef : Die is goedgekeurd bij een garage waar ik al jaren kom en waarvan ik zeker weet dat auto's met teveel roest niet worden goedgekeurd. Ik vind jouw uitspraak eigenlijk niet zo passend als je het niet onderbouwt. Iedereen kan zoiets roepen.

Aan de 343 DL was veel meer (en ook volledige las) gelast dan voor de APK noodzakelijk. Puur om een goede aanzet te geven voor verdere restauratie. Er is ook gemeld wat er allemaal (paar dagen plaatjes maken/lassen) gedaan is. Het laswerk is behandeld met een roestprimer. Er zat in de bodem laswerk in wat door een vorige eigenaar gedaan was. Deze plek hebben wij bekeken en goed gevonden, maar ook vastgesteld dat verdere restauratie in de toekomst daarvoor nodig was. Mijn keurmeester is iemand, die geen strafpunten gaat riskeren. Ik vind het jammer om te lezen dat het vele laswerk dat aan de auto is gedaan niet als positief beoordeeld wordt met de mededeling dat er nog het eea. moest gebeuren om de auto op langere termijn te APK proof te maken. "met zo veel roest" geeft wat mij betreft een totaal verkeerde indruk van deze auto. Enige roestplekken die nog aangepakt konden worden had een betere omschrijving geweest. Vandaar mijn verontwaardiging en ontstemde reacties.
(maar laten we weer teruggaan naar het onderwerp van dit topic: Scheeftrekker. Dat is wel zo prettig voor de topicstarter als de lezers)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2014 17:49 #942373 door V300 register

General Custom;225937 schreef : Ik zeg niet dat de ene garage beter of slechter is dan de andere, ik geef gewoon aan hoe groot het verschil in beoordelen kan zijn. Ik zou niet weten wat ik daarbij moet onderbouwen?
Waarom hij goed- of afgekeurd is, daar gaat het in dit geval niet om, enkel om het verschil...

Je suggereert dat hij niet goedgekeurd had mogen worden vanwege de vele roest. Niet alleen ik kom daar al jaren, maar ook leden van ons bestuur en technische commissie gaan daar speciaal naar toe. En niet omdat een auto makkelijk door de keuring komt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2014 23:42 #942385 door V300 register

Lucluc;225949 schreef : Je suggereert dat hij niet goedgekeurd had mogen worden vanwege de vele roest. Niet alleen ik kom daar al jaren, maar ook leden van ons bestuur en technische commissie gaan daar speciaal naar toe. En niet omdat een auto makkelijk door de keuring komt.

Dat was niet de bedoeling, excuses daarvoor.
De bedoeling was dus niet om aan te geven of de ene garage beter is dan de andere, maar het aangeven van een verschillende benadering van het zelfde onderwerp.
Ik heb met de desbetreffende garage in Venhorst verder geen ervaring, dus ik kan er maar weinig over zeggen.
Ik ga echter wel liever naar de garage hier in het dorp, maar dat is vooral omdat het praktischer is (met de leenfiets van Venhorst naar Bladel gaat hem niet worden met mijn conditie :p), en als ik een probleem heb waar ik zelf niet uitkom dan hoef ik maar 2km te slepen. Bovendien ziet men mij graag komen, en mag ik altijd zelf meehelpen als ik wil :D

Maar ik ben wel benieuwd, wat is dan de rede dat zoveel mensen naar deze garage gaan?
Het lijkt me toch dat men toch een speciale toegevoegde waarde moet bieden, willen mensen er een flink stuk voor rijden. Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC