Scheeftrekker
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
(De velg en band worden niet warm/koelen direct af)
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Ik ben benieuwd!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

maar dat lijkt me hier niet aan de orde, vandaar de tip om aan de naaf en/of moeren te voelen want die worden het eerste warm
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
volvofiel;225843 schreef : ja dat klopt helemaal Floris, dan kookt het vet uit de lagers
maar dat lijkt me hier niet aan de orde, vandaar de tip om aan de naaf en/of moeren te voelen want die worden het eerste warm
effe offtopic: Ja, het kan erg heftig zijn.. ik wil ook niet ontkennen, alleen waarschuwen. Ik heb het een keer gehad met een oude Corsa, daar bleef de linker klauw vastzitten na 2 kilometer. Geen gereedschap behalve een krik+zo'n 'elleboog' wielboutsleutel. Heb me letterlijk verbrand aan de velg omdat ik te snel wou zijn - heel blij dat ik de schijf niet heb aangeraakt. Na enige tijd afkoelen kon ik de beschermkap eraf wippen en vervolgens met veel beleid en doeken om mijn handen de wielbouten eruit gedraaid (het gras waar ze neerkwamen werd gelijk bruin) en de velg eraf gehaad. Heb toen met de wielboutsleutel de blokken van de schijf af geramd en op de handrem teruggereden. Nu zit er het geventileerde systeem van een 5 jaar jongere Astra op, wat heel goed werkt. Maar daar had serieus brand kunnen ontstaan denk ik zo..
Nu zijn die Delco klauwen berucht om vastlopers en 'onze' niet, maar dit is toch een leuke anecdote.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Vandaag was reed hij na twee minuten alweer goed, ben dus ook niet gestopt om te voelen; twee minuten tegen 30 per uur lijkt me onvoldoende om al genoeg warmte te ontwikkelen.
Volgende keer beter - of euh, slechter..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
General Custom;225864 schreef : Om daar op in te haken, onze auto's hebben van die leuke hadremkabeltjes die 9 van de 10 keer scheuren waar ze bevestigd zitten aan het wiel.Hierdoor kan er vuil in en uiteindelijk de handrem blijven hangen, en daar kan de zaak ook heet van worden...
dan heeft de apk-keurmeester z'n doppen dicht gehad, want een gescheurde handremkabel = afkeur
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;225893 schreef : dan heeft de apk-keurmeester z'n doppen dicht gehad, want een gescheurde handremkabel = afkeur
Klopt, maar een stukje isolatietape er over = goedkeur!