Volvo 340 die soms automatisch remt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2011 13:43 #886996 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 die soms automatisch remt
Ben bereid alles te doen wat nodig is om dit probleem op te lossen...:yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2011 00:17 #889532 door V300 register
Ik ga ook maar de hoofdremcilinder later vervangen. Het zou kunnen zijn dat de zuiger soms blijft hangen, onderhevig aan warmte, en zo de druk op de leidingen blijft staan met aanlopen tot gevolg. Ik weet niet of dit klopt, maar waar zou het anders nog aan kunnen liggen als verder alles is vervangen / gereviseerd...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2011 20:45 #889566 door V300 register
Nou, vervelend dat het nog steeds niet opgelost is.
Ik denk dat je compensatiegaatje van de hoofdremcilinder dicht zit, dus dat het met vervangen van de HRC dan toch eindelijk opgelost zal zijn.

Dit probleem is mogelijk als er vuildeeltjes in het vloeistofpotje gekomen zijn.

Hierdoor kan door warmte uitzetting de remvloeistof niet meer terugstromen naar het reservoir, en bouwt ie dus op zichzelf remdruk op. Je pedaal komt dan ook inderdaad erg hoog te zitten; geen vrije slag meer.

Zelf zou ik de HRC eerst uitbouwen en uit elkaar halen. maar ik kan me voorstellen dat je het beu bent er er gewoon een nieuwe op wilt hebben.
Ze zijn ook niet meer makkelijk demontabel na een bepaald bouwjaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2011 12:30 #889597 door V300 register

antiekeradio;186080 schreef : Nou, vervelend dat het nog steeds niet opgelost is.
Ik denk dat je compensatiegaatje van de hoofdremcilinder dicht zit, dus dat het met vervangen van de HRC dan toch eindelijk opgelost zal zijn.

Dit probleem is mogelijk als er vuildeeltjes in het vloeistofpotje gekomen zijn.

Hierdoor kan door warmte uitzetting de remvloeistof niet meer terugstromen naar het reservoir, en bouwt ie dus op zichzelf remdruk op. Je pedaal komt dan ook inderdaad erg hoog te zitten; geen vrije slag meer.

Zelf zou ik de HRC eerst uitbouwen en uit elkaar halen. maar ik kan me voorstellen dat je het beu bent er er gewoon een nieuwe op wilt hebben.
Ze zijn ook niet meer makkelijk demontabel na een bepaald bouwjaar.

De volvo is van modeljaar 1990, waardoor revisie niet meer mogelijk is. ik ben het inderdaad spuugzat en wil gewoon een nieuwe ;).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2011 21:05 #889610 door V300 register
Revisie onderdelen zoals cups zijn idd niet verkrijgbaar maar t spul kan zeker nog wel uit elkaar als je de borgveer met dremel voorziet van 2 gaatjes om m samen te kunnen knijpen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2011 18:06 #889760 door V300 register
Vandaag is de hoofdremcilinder vervangen. De garage had ook nog even naar de klauwen gekeken, maar deze in goede staat bevonden. Hiermee is het probleem dan hopelijk alsnog verholpen. Ik heb er nog niet mee gereden, dus we wachten af.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2011 00:56 #890090 door V300 register
De hoofdremcilinder is inmiddels ontvangen en het lijkt dat het probleem hiermee is verholpen. yeehaa!:w00t::yesyes:

Gisteren lang in de file gestaan en voorheen was dat ook een van moment dat de problemen langzaam ontstonden. Maar nu loopt alles soepel. Uiteindelijk zijn dus ook de klauwen gereviseerd, remslangen voor vervangen en een andere rembekrachtiging geplaatst. Het was even een zoektocht met soms tegenstrijdige informatie als het ging om de hoofdremcilinder als veroorzaker van de problemen. Maar nu lijkt het toch het geval geweest.

Nu ja, het remsysteem is op de trommels en leidingen na (die waren en zijn nog goed) in een jaar tijd helemaal vervangen/gereviseerd. :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC