Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2010 13:52 #821187 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!

volvofiel;137634 schreef : Rijst bij mij de vraag: hoe weet ik of mijn achteras uitgelijnd moet worden?
Hij wordt normaal gebruikt. Wel is 'ie iets door zijn vering gezakt, mocht dat gevolgen voor de uitlijning hebben.

Zoals Jean Luc zegt. Daarbij: vreemde/snelle bandenslijtage, scheef stuur, scheef trekken. En moeilijker achter te komen; een instabiele auto, wat je vaak niet merkt omdat je eraan went en je denkt dat het bij een oude auto hoort.

Doorzakken van de auto heeft zeker gevolgen voor je uitlijning, de voorzijde zou dan opnieuw gesteld moeten worden. Bij doorzakken van de bladveer achter verandert er achter niets aan de wielstanden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 14:05 #821190 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!

rwdstudent;137630 schreef : De uitlijnkit is enkel om de wielstanden aan te kunnen passen. Een stabilisatorstang voor de achterzijde is totaal iets anders. Als daar genoeg vraag naar is, wil ik best kijken of ik iets kan uitwerken. Probleem is, dat prijzen zakken als er veel animo is. De stabi is een "extra" wat leuk is, maar de meeste mensen vinden het niet nodig. Ik verwacht de uitlijnkit wel breed te kunnen verkopen en dus tegen een mooie prijs...

Die stabilisatorstang kan dan als een extraatje of helemaal los hiervan verkocht worden. Ik heb in ieder geval interesse in beide!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2010 17:43 #821230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!
Count me in Frits!!!

Ben zeker geinteresseerd en ben vooral benieuwd hoe je zoiets in gedachte had!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 20:23 #821258 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!

rwdstudent;137639 schreef :
Doorzakken van de auto heeft zeker gevolgen voor je uitlijning, de voorzijde zou dan opnieuw gesteld moeten worden. Bij doorzakken van de bladveer achter verandert er achter niets aan de wielstanden.

Bedankt.
De voorzijde ben ik van op de hoogte, de voorwielen staan zowat hetzelfde als de achterwielen.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 21:31 #821275 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!
Ligt eraan wat het gaat kosten, of ik mee doe

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 21:57 #821278 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!
same as above, maarja, ik blijf toch 300 rijden, dus ooit heb ik het ook nodig...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2010 17:39 #824062 door V300 register
Heb best interesse, afhankelijk van de afstelmogelijkheden. Zit er meetapparatuur bij het afstelgebeuren of moet ik met touwtjes/lasers en waterpassen aan de slag?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2010 19:49 #824070 door V300 register
Ik neem aan dat er geen meetapparatuur bij zit.........dan zou 't een beetje onbetaalbaar worden......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2010 20:24 #824071 door V300 register
Het daadwerkelijk opmeten en verstellen van de voorkant (uiteindelijk, na de achterkant klaar is) kan je het beste door een bedrijf laten doen die de apparatuur heeft. Meestal wordt er inderdaad zo'n 40 - 60 euro voor gerekend.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2010 10:50 #824614 door V300 register
Ben daar zelf ook over aan het brainstormen geweest.Benieuwd waar jij mee komt!
Ik doe wel mee.

Stuur jke fff n pb

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC