Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 17:40 #630036 door V300 register
Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras! is gemaakt door V300 register
Voor mijn 360 wil ik een set gaan maken om de achteras uit te kunnen lijnen. Sporing en camber valt dan te verstellen.

Hiermee kan je een straatauto weer op standaardwaarden krijgen, of bij autosportgebruik een betere afstelling verkrijgen. Uitlijning van de achteras is dan dus mogelijk en heeft geen beperkingen. De set past op een standaard as en er zijn geen modificaties nodig.

Indien er voldoende interesse is, kan ik meerdere sets laten maken. Prijzen zijn nog niet bekend, maar als ik een indicatie heb van het aantal stuks, kan ik een prijsindicatie geven.

-Frits
-Buis
-Anjo? :]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 17:45 #821058 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!
Hoe wil je dit maken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 18:04 #821063 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!
Dat hou ik nog even voor me, ivm concurrentievoordeel. Maar het is een beproefde methode in de autosport en absoluut veilig. Als ik een idee heb of er ?berhaupt interesse in is, laat ik een proefset maken, wordt de prijs bekend en komen er foto's van alles.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 18:36 #821071 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!
Valt er wel wat te verstellen aan de achteras??

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 18:40 #821072 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!
origineel niet maar je kunt het wel verstelbaar maken

Frits, ik heb je een pb gestuurd

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 19:08 #821083 door V300 register

2 Fast 4 U;137520 schreef : Valt er wel wat te verstellen aan de achteras??

Nee, inderdaad, standaard niet. Dat is ook het probleem dat ik wil oplossen. Kan ik ook gelijk m'n daily 360 GLS fatsoenlijk uitlijnen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 19:18 #821085 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!
count me in!

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 19:25 #821087 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Interessepeiling: uitlijnkits voor de achteras!
Ok, aangezien ik in de toekomst dagelijks met een 340 [op LPG] ga rijden :yesyes:, heb ik nog een vraag:
Wat zijn de voordelen en wegen deze op tegen de kosten? :confused:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 22:45 #821119 door V300 register
De standaard afstelling van Volvo is prima voor dagelijks gebruik. Het is alleen dat de standaard waarden "verlopen". Dat kan bijvoorbeeld gebeuren door een stoeprandje meepakken oid.

Normaal ga je alleen de voorzijde verstellen (als bijvoorbeeld de auto naar links of rechts trekt, bij overmatige bandenslijtage of als het stuur scheef staat), omdat het achter simpelweg niet mogelijk is. Stel dat het achter verkeerd staat (bijvoorbeeld ??n wiel op uitspoor), dan kan dat een instabielere auto opleveren (rechte stukken/ snelweg) Dit valt dan niet meer op te lossen. Je kan een andere achteras eronder zetten, maar je weet pas of hij goed is, als de hele auto weer gemonteerd op de uitlijnbank staat... Ook gaat de auto scheef (haaks) over de weg, als de achterzijde verkeerd staat. De uitlijnkit voor de achterzijde is hier de oplossing voor.

Iemand die bijvoorbeeld al weet dat zijn auto achter niet 100% staat, omdat hij al een keer op de uitlijnbank is geweest, kan dan zo'n kit kopen.

Kortom:

Straatauto:
de mogelijkheid bieden om terug te stellen naar fabriekswaarden, om bandenslijtage te verminderen en een stabiel weggedrag terug te verkrijgen.

Autosport:
Om wielstanden aan te kunnen passen naar wens.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 23:09 #821123 door V300 register
Ik ben afhankelijk van de prijs wel ge?nteresseerd :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC