Vastzittende rem

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2009 19:09 #775036 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Vastzittende rem
krijg je de remklauw niet eraf, want dan kun je ook nog proberen om een grote platte schroevendraaier tussen schijf en remklauw te zetten en dan proberen terug te drukken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2009 20:39 #775059 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vastzittende rem
als ie niet goed remt kun je ze ook niet meer los remmen, dan moet je gewoon de zaak uit elkaar halen en de boringen in de klauw de roest uitschuren.

heb het bij mijn DAF ook gedaan; dus eerst proberen door hem gangbaar te krijgen op de 'makkelijke manier'
ofwel 1 remblokje eruit en de zuiger bijna helemaal naar buiten laten komen. terugduwen, en nog 4 keer op-en neer.

resultaat; bij het eerste ritje remde die perfect en bleef ook niet hangen. 3 dagen later weer dezelfde ellende.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 12:50 #775137 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vastzittende rem
Die geleidepennen gaan perfect.

Alleen die zuiger niet. Links wel, rechts niet. Maarja, links is 'ie z? heet geworden dat het vet uit het naafdopje sijpelde :no:.
O, o, was ik er maar bij toen 'ie naar Arnhem ging.

Rechts moet de zuiger eruit denk ik. Maarja, dan moet de remleiding eraf gesloopt worden (muurvast) en gelijk vernieuwd...
Nouja, we proberen het volgende week gewoon, mocht het niet lukken kan 'ie nog altijd de stalling in.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC